Gå til innhold

Lian-Li 6277 Tilbudet - 23 lykkelige eiere!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det ikke mulig å betale direkte til microplex hvor en da legger inn feks ett referansenr på betalingen som kobles opp mot min bestilling?

Om 20 stk betaler deg i snitt 2000 kr, så er du for alt jeg vet på fly til spania tirsdag morgen, så jeg vil helst betale direkte til microplex.

Hvis du ikke har fått det med deg til nå. Microplex vil kun ha samlet betaling. Jeg hadde da ikke brukt masse tid på å snakke med et firma som ville være betalingsmellom ledd hvis hver og en kunne betalt direkte til Microplex? Da kunne alle kjøpt alt direkte også og ikke via meg...

EDIT:

Ellers må ikke alle ha samme bank som meg, men det vil gå fortere. Dvs. de som har skandiabanken vil kunne betale senere enn de som ikke har det. Utfra hva jeg hører?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er helt greit at vi bruker et betalingsmellomledd, det er årsaken til at jeg lette etter en som gadd være det. Men for alt jeg vet kan han ta fly til spania uten at jeg har muligheten til å forhindre det. Som noen sier. Så det krever like mye tillitt til han og hans firma, som meg.

Så hva er værst, at jeg eller han drar til spania og setter oss i is-baren på costablanka med kabinett pengene?

Forslaget var for å spare kanskje en dag eller to på komunikasjon hvis det skulle oppstå noe uforutsett i et ekstra ledd.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Det er helt greit at vi bruker et betalingsmellomledd, det er årsaken til at jeg fant en som gadd være det.

Men for alt jeg vet kan han ta fly til spania uten at jeg har muligheten til å forhindre det.Så det krever like mye tillitt til han og hans firma, som meg.

Forslaget var for å spare kanskje en dag eller to på komunikasjon hvis det skulle oppstå noe uforutsett i et ekstra ledd.

Hvilket firma er dette snakk om, og hva som gjør at ikke microplex kan ta betaling fra hver enkelt?

Lenke til kommentar

TBH tror ikke jeg kan gå god for å gi deg pengene først for at du skal betale for meg. Jeg har ingen som helst kjennskap til deg i det hele tatt, og det er ikke noen måte du kan garantere på at du ikke kommer til å reise til spania eller mexico eller toten for den saks skyld med 40 000 kr mer i lomma...

Ikke ta det personlig, men tror ikke jeg blir med på det.. du får se om du kan ordne noe med microplex..

Lenke til kommentar

Nå blir jeg litt oppgitt.

- Microplex vil ha kun en betaling. Slik er det. Ring og hør med dem selv for å få det bekreftet. Spør etter Espen.

Rozie:

Hva hindrer den personen som sitter som betalingsmellomledd, altså enkeltmannsforetaket, og den ene personen der å dra til spania?

Kjenner du han bedre enn meg? Jeg legger ut informasjonen om enkeltmannsforetaket så får dere avgjøre hvem dere kjenner best.

Noen av holdninger gjør at det høres ut som at man ikke har vært klar over at alle pengen skal betales som en transaksjon. Og kommandere meg til å finne en annen løsningn nå? Den er for drøy!

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Rozie:

Nå er jeg ikke helt med deg. Finne på hva? Har du ikke vært klar over at du IKKE skal betale direkte til Microplex? *gi seg over*. Løsningen hele tiden har vært at _alle_ skal betale via et mellomledd. Som har vært et foretak jeg har gjort en avtale med.

Har du vært med hele tiden uten å være klar over dette? Risikere 250,- for hva? Hvilke 250,- snakker du om?

Gjentar for siste gang: Microplex ønsker hele summen som en samlet betaling. Derfor mellomledd og ikke direkte betaling.

Finne på noe? Nei jeg holder meg til den opprinnelige løsningen som har vært informert om hele veien. Og kan du ikke være med på den så skulle du ikke meldt deg på.

Beklager, men tålmodigheten tæres litt. Jeg hadde i det minste regnet med at du hadde oppdaget dette før søndag kveld.

Men greit ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

nei jeg viste ikke at jeg kom til å låne vekk pengene mine til en ukjent person, hadde fått inntrykk av at jeg kom til å betale rett til microplex med nettbank eller visa.. 250 kr er det jeg sparer på å ikke bare kjøpe det selv, men jeg har jo ingen sikkerhet for at du eller noen andre ikke kommer til å ta pengene mine.

Det er det jeg mener..

Lenke til kommentar

Det forstår jeg Rozie.

Det er jo derfor jeg skrev en informasjonspost om hele denne greia. Om du bruker meg eller "foretaket" jeg har funnet blir det samme. Men det er nå slik det har vært hele tiden.

hadde fått inntrykk av at jeg kom til å betale rett til microplex med nettbank eller visa

Kan du vise meg i hvilken post jeg har skrevet du har fått det inntrykket?

Les gjerne denne en gang til:

Betalingsprosedyren

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Vet ikke hvor jeg har fått inntrykket av.

Men drit la gå, lov meg at jeg kommer til å få kabinettet, gi meg navnet på ungene og foreldra dine og så skal jeg stole på deg! :p

men fra spøk til allvår, det virker greit om jeg får kvitteringer og mail fra microplex før jeg betaler..

Lenke til kommentar

Jeg tror ærlig talt at dere heller betaler via foretaket. Men husk. Jeg har inget ansvar hvis deres penger forsvinner hos dette foretaket.

Det er en sak mellom deg og den du betaler til!

Legger ut infoen her:

Firma:

PlazaPC

Tyriv. 58

5104 Eidsvåg

(i Brønnøysundsregisteret er den registrerte med

adressen Breisteinv. 326, 5111 Breistein)

Organisasjons nr. 983 067 492

kontonr som kan brukes er (ikke betal før vi har avklart denne diskusjonen som nå har oppstått på et uventet tidspunkt)

Jeg bor forøvrig på østlandet og har ingen kjennskap til dette firmaet eller personen bak det. Det er Kong Basse her på forumet.

Han har også vært i kontakt med Espen på Microplex. Men husk, hverken jeg eller Microplex har noe ansvar ovenfor betalinger dere gjør til dette firmaet.

Så dere får velge mellom 2 onder.

- Meg

- PlazaPC.

Rozie:

Jeg kan ikke love deg at du får kabinettet. For hvis det ikke mottas minimum 15 betalinger, så blir alle betalingene tilbakebetalt. (minus de 10,- vi betaler som takk for tjenesten) Slik det er sagt hele veien.

Men at pengene dine ikke skal gå tapt kan jeg love deg, kun hvis du benytter meg.

EDIT:

Men vurder dette fort. Og bare for å fremheve det jeg tror jeg har brukt snart 50 timer på dette, gratis. Hvis det blir for mye dikk nå så bare avlyser vi hele opplegget.

Men som sagt. Gjennom meg kan jeg garantere at pengene ikke forsvinner. Gjennom PlazaPC kan jeg ikke garantere noen ting og har ei heller noe ansvar.

EDIT2:

Jeg hadde håpet jeg kunne få en uttalelse fra Espen i Microplex på dette her i forumet. Men jeg fikk beskjed om at "Vi kan ikke gå god for noen, så dette er en utfordring dere må finne løsning på selv."

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Rozie:

Men la dette synke litt blant deltagerene før vi gjør noe mer.

Jeg har allerede sittet i et halvtimes "forhør" via e-mail med faren til en av deltagerne som ikke var klar over hva dette var og kom med paralleller til "Bach" og "T5PC" og for å gi det en sjangs svarte jeg på unnvikende spørsmål om personalia og til og med hvorfor jeg har valgt å hemmelig nummer på min mobil(som er høyst personlig!). Hvor det til og med ble stilt spørsmåltegn til min forretningsfilosofi/hvilken forretning? jeg er bare en mann i gata) og kundemoral som hadde hemmelig nummer? Kan man ikke ha Hemmelig privat nummer og samtidig ha god arbeidmoral? Man skal være tålmodig for å drive med dette.

Så la det synke inn så får vi se om vi gjør noe eller ikke.

Som jeg skrev i betalingsprosedyren er tillit alltid en vanskelig faktor i en slik sak. Og jeg skulle ønske Microple hadde tillatt en ryddigere ordning!

Samt at detr er grenser for hva jeg svarer på for å fungere som et betalingsmellomledd!!!

De 50 timene jeg har brukt ser jeg på som en bekreftende erfaring.

Rayline:

Jeg trooor, hvertfall du forstår meg, når jeg sier det jeg sier her.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for å bli med, og det samme har kameraten min. Lurer på om vi skal bestille dette som en? Dvs alt på samma bestillingsliste? Ønsker også viftestyring, er det noe der anbefaler som vil passe bra med dette kabinettet? Skal sende mail til deg nå Theo343.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...