Gå til innhold

Lian-Li 6277 Tilbudet - 23 lykkelige eiere!

Anbefalte innlegg

Denne skal vistnok være veldig støysvak og god. 480w bør holde til de fleste.

Edit: Ikke spor av nå bare ;)

Jeg har den og du det er nesten umulig å høre den hvis du ikke slår av alt annet og setter øret bak der. Men poenget er at den som alle andre viftekjølte PSU'er støyer mer ved full belastning. Derfor kjøp en god PSU du ikke overstiger 60% load på.

Går du innenfor 60% på denne vil du neppe høre noe særlig til den, og selv over er den veldig god.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
btw noen som vet om en _STILLE_ psu? en somo selv på max load er _ekstremt stille_ (ikke vannkjøling) og gjerne til en overkommelig pris....

å husker netshop har tilbud på en OCZ 520Watt strømforsyning har hørt denne er veldig god :thumbup:

(bare hørt at den er 2cm lengre enn normalt)

Den er veldig god. Har selv 470 utgaven, som snart skal byttes ut mot 600 watt utgaven. (Ultra SLI krever sitt!)

Den er 2cm lengre enn normalt ja. Bare ett + spørr du meg. :thumbup:

Lenke til kommentar
jeg er med på lian li watercooling casen.. jeg vil ha svart! hva må jeg gjøre???

Du velger om du vil ha svart eller sølv/alu når du bestiller.

Men det du kan gjøre no e å sende mail til Theo, om at du e interessert.

Endret av PCXray
Lenke til kommentar
Denne skal vistnok være veldig støysvak og god. 480w bør holde til de fleste.

Edit: Ikke spor av nå bare ;)

Jeg har den og du det er nesten umulig å høre den hvis du ikke slår av alt annet og setter øret bak der. Men poenget er at den som alle andre viftekjølte PSU'er støyer mer ved full belastning. Derfor kjøp en god PSU du ikke overstiger 60% load på.

Går du innenfor 60% på denne vil du neppe høre noe særlig til den, og selv over er den veldig god.

Vet ikke helt om jeg er enig her, om alt annet er likt med PSUen så vil den produsere ett gitt antall watt varme, ved en gitt belastning, uavhengig av hva den er rated til. Dermed skulle det trenge like mye kjøling. Men det er jo andre fordeler med en diger PSU.

AtW

Lenke til kommentar

Du produserer like mye varme som Watt du bruker, det er da klart. Men poenget er at store kvalitets PSU'er oftest er gjennomført laget for å kvitte seg med inntil 60% av angitt maks. Watt uten særlig støy. Hvis den er laget med den hensikt.

Jeg skrudde ned vifter etc. så langt ned og jeg klarte aldri høre min PSU. Skjermkortet støyer minimalt. Det var min stillegående CPU kjøler jeg til slutt hørte.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ikke bare støysvake vifter, men hele konstruksjonen er laget med tanke på høy varig effekt og bra varmefjerning.

PS:

Litt unøyaktig der ja. Som jeg nevnte hele konstruksjonen teller. Ergo å bruke bedre komponenter som ikke generere like mye varme etc. ;)

Tror vi er enige.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Du produserer like mye varme som Watt du bruker, det er da klart. Men poenget er at store kvalitets PSU'er oftest er laget for å kvitte med inntil 60% av angitt maks. Watt uten særlig støy. Hvis den er laget med den hensikt.

Joda, du kan jo si at dyrere PSU ofte har stillere vifter o.l. Men det finnes kvalitets-PSU med lavere watt også. Og forsåvidt også motsatt. Så det er en regel med mange unntak.

PS: Selve PSUens varmeproduksjon er langt under den strømmen som blir trekt, og varier litt etter kvaliteten. Men det har ikke noen direkte korrelasjon til størrelsen som jeg har oppdaget.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...