Gå til innhold

Lian-Li 6277 Tilbudet - 23 lykkelige eiere!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
To grunner til at jeg ikke er interessert i CM Stacker:

- Size: 584 mm x 227 mm x 536 mm.

- Weight: 17kg.

Det er større og veier mer enn mitt nåværende Chieftec Dragon Bigtower!.. Og det er alt for stort og tungt synes jeg!

Stort og tungt er ofte synonyer med stille og kjølig. Man kjøper ikke vannkjøling for å ha det i en lett og mobil kasse.

AtW

Lenke til kommentar
Fordi vannkjøling i seg selv er langt ifra lett og mobilt.

AtW

Så derfor skal man bare gi helt opp å kjøpe et svært og tungt kabinett? :dontgetit:

Skjønner ikke helt logikken i det. Dessuten er ikke dette vannkjølingsettet av den tyngste sorten.

Det er ikke snakk om å gi opp. Du framstiller det som ett kraftig godt og digert kabinett er negativt. Det er det ikke, det har også sine positive sider. Og når du alerede har "låst" oppsettet med vannkjøling, så er ikke fordelene med ett lite kabinett lenger så store, noe som gjør at vektskåle tippes mer i det tunge kabinettets favør.

AtW

Lenke til kommentar

Skal svare på dette med kabinett snart. Bare oppdatere listen. Alle som skal melde seg på vennligst send PM. Begynner å bli så mye diskusjoner i tråden at det er enklere at alle tar påmeldinger på PM.

Men helt ok å diskutere :-). Slik lærer vi alle.

Lenke til kommentar
Det er ikke snakk om å gi opp. Du framstiller det som ett kraftig godt og digert kabinett er negativt. Det er det ikke, det har også sine positive sider. Og når du alerede har "låst" oppsettet med vannkjøling, så er ikke fordelene med ett lite kabinett lenger så store, noe som gjør at vektskåle tippes mer i det tunge kabinettets favør.

AtW

Selvfølgelig, man velger jo et kabinett til sitt bruk.

CM Stacker og LianLi PC6277 er 2 totalt forskjellige kabinetter.

Jeg skal ihvertfall ha en løsning som skal kunne flyttes, noe som jeg har også, bare kabinettet skal skiftes ut med et LianLi PC6277 til en billig penge. :)

Dessuten er det ikke mange kabinetter som ikke har plass til BigWater.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt diskusjonen. Hvorfor snakker man kun om vekt på et Alu kabinett?

De som diskuterer dette, se på denne hvorfor jeg synes dette er et godt vannkjølings kabinett. Det var ingen som svarte der.

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=3508094

Ellers ser jeg ikke noe poeng med at det skal være tyngst mulig heller. Det gjør da ingenting om den totale maskinen er 5-7 kg lettere. Jeg lager ikke et system jeg ikke kan flytte på. Da kunne jeg liksågodt montert opp rør/avløp fra huset inn i vannkjølingen som jeg koblet til pcen, og dermed fått ennå bedre kjøling.

Men se på tråden mine for årsaker til at jeg synes dette er et godt kabinett. Og ikke er det lite heller, det er vesentlig dypere enn andre etc.

Dette kabinettet er godt til både luft og vannkjøling.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke helt diskusjonen. Hvorfor snakker man kun om vekt på et Alu kabinett?

De som diskuterer dette, se på denne hvorfor jeg synes dette er et godt vannkjølings kabinett. Det var ingen som svarte der.

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=3508094

Ellers ser jeg ikke noe poeng med at det skal være tyngst mulig heller. Det gjør da ingenting om det er 5 kg lettere. Jeg lager ikke et system jeg ikke kan flytte på. Da kunne jeg liksågodt montert opp rør fra huser som jeg koblet til pcen.

Men se på tråden mine for årsaker til at jeg synes dette er et godt kabinett. Og ikke er det lite heller, det er vesentlig dypere enn andre etc.

Dette kabinettet er godt til både luft og vannkjøling.

Mye av de samme poengene som du lister opp der gjelder stacker også. Og ett tyngre kabinett er faktisk mindre utsatt for vibrasjon og dets like. Og når det gjelder varmeoverføring, så har vel stacker fått meget gode skussmål.

AtW

Lenke til kommentar

Noen av poengene der gjelder mitt CM Stacker også, men jeg synes stacker har helt andre sterke sider enn 6277.

Men det de har felles er gode løsninger for harddisk, brønnløsningen. Støydemping av HDD moduler og div. filter. Stacker har godt plass med mulighet for å velge hvor du skal plassere UPS, samt seriekoble 2 UPS.

Men som sagt jeg synes dette er 2 vidt forskjellige kabinetter og synes fortsatt 6277 egner seg bedre til en stillegående vannkjølingspc. Og egner seg meget godt til støysvak luftkjølt PC. Men skal du ha svært vann annlegg er nok mer plass nødvendig. Men vi snakker ikke om de største løsningene. Maks 2*120 med forholdsvis lite utstyr.

Stacker har også fått kritikk for støy av forumbrukere(ikke pga. dårlige vifter). Men døren kan sikkert byttes bla. for å avhjelpe det.

Men du glemmer at tykke aluplater ikke forplanter så mye vibrasjoner. Tynne Alu plater ja, men da hadde vi heller ikke gått for det.

Uansett så vil også Alu fungere bedre som varmavleder enn stål og plast. Men det er ikke det store poenget i denne diskusjonen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Mye av de samme poengene som du lister opp der gjelder stacker også. Og ett tyngre kabinett er faktisk mindre utsatt for vibrasjon og dets like. Og når det gjelder varmeoverføring, så har vel stacker fått meget gode skussmål.

AtW

For folk som har 10 Hdd'er så er nok CM Stacker kanskje det beste kabinettet for dem, og det er ingen tvil om at Stacker er et kjempe bra kabinett, men tviler på at det er 50 personer som er villige til å bytte ut LianLi kabinettet med CM Stacker.

Lenke til kommentar
hvordan skulle du gjort det med stacker? Og hvorfor ville ikke en 240 fungere i 6277?

For ordens skyld:

1:

Jeg ville ha montert en 360 nederst , denne skulle ta ca 9 slots. Så er det vel ikke umulig å tatt av viften på hd modulen og montert den bak raddisen på en eller annet måte. Det er ganske god plass bak til noe som modulen kan kollidere med , så det hadde kanskje gått. Det ville i så fall blitt 2 slots til overs for drev. Jeg har satt sammen en pc med stacker kabinett tidligere så det er ikke 100% gjetting.

2:

Jeg har da ikke sagt at man ikke kan montere en 240 på lian li kabinettet , men det virker ikke som en enkel sak å montere den i fronten og samtidig ha et par ledige til optiske drev osv.

Var bare det jeg hentydet til. Ikke at det nødvendigvis er noen bakdeler med å ha den i toppen. Det er bare hva jeg er vandt med.

Så klart er det ikke noen fasit når det gjelder hvilke kabinett folk skal ha , det er forskjellig smak som ved alt annet.

Men det virker som et interessant kabinett , og fint er det ingen tvil om det. Håper dere får det til en kjekk pris , slik som med bigwater settet. Jeg får nok vente til neste prosjekt før jeg henger meg på noe. Hva med HD`er ? :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk for svar :) Skulle man hatt en 240 i 6277 så må man enten montere den i toppen og ofre et par brønner, samt åpne for det i toppen.

Eller i bunn, som nok er bedre siden kabinettet er ekstra dypt og bred og har god plass her. Men man får nok ikke en 360 i 6277, da er eks. stacker bedre :).

Men den tar fint 2*120 uten modifikasjoner ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

AtW

For folk som har 10 Hdd'er så er nok CM Stacker kanskje det beste kabinettet for dem, og det er ingen tvil om at Stacker er et kjempe bra kabinett, men tviler på at det er 50 personer som er villige til å bytte ut LianLi kabinettet med CM Stacker.

Det er mye mulig, kan hende jeg er i vill utakt med oponionen i dette spørsmålet. :) Ble bare litt revet med av diskusjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...