XU Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Test av den, og noen andre godsaker til Big Water. Thermaltake Liquid Cooling System Accesories Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Test av den, og noen andre godsaker til Big Water. Thermaltake Liquid Cooling System Accesories Den testen var jo som lagd for oss. _____________________________________________________________________________ Utdrag fra testen: Testing The GPU Block Before I start the test I will say what methods I used to get these results, firstly of the idle temp I left the computer on for 4 hours to give it plenty of time to warm up, for the load temperature I ran 3d mark in a endless loop for 8 hours which presses any GFX card to its limits I will be using heat sensors that come as part of Thermaltake’s Hardcano, this is the most accurate way of measuring a temperature. For this test I was meant to be using my card at 510 core and 1000 memory but something strange happened, I found I could clock the card up to 550MHz and a Memory clock of 1.02GHz, as a benchmark I will be using an identical Leadtek Nvidia GeForce FX 5950 Ultra with the 510 core and 1000 memory clock settings (highest I could achieve with standard setup) These are the results that I got using the above methods Blue represents Thermaltakes water cooled GPU block. Red represents Original heatsink and Fan. Well the graph that I have drawn up just goes to show how much cooler the GPU block is, at idle temperatures there is not much difference around 5°c its not until the graphics is under strain that the GPU block gets to work keeping the GFX card cooler by a massive 14°c and when you consider the standard card core has only been clocked to 510 and the watercooled card at 550 you have to be more than impressed, in the cooling industry that is a massive improvement, above all the thing that impressed me most of all is how cool the block kept the GPU no matter how hard I tried I couldn’t get the GPU any hotter than 39c even when I was running 3d Mark at 1280-960 and full anti-analysing, it’s just a shame the GPU block didn’t come with some heatsinks for the GFX memory, or am I just being greedy. J Endret 31. januar 2005 av Marius_EV Lenke til kommentar
XU Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Må si at jeg fikk lyst på noen av de andre gadget's også. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 Ser ut som det er god plass til evnt kjøleribber. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Her han har testet det så har han vel brukt 10 mm slanger? Synes det er rart om der følger med muligheten for 10 og 12 mm slanger på gpu, tank, flow og tempmåler, men ikke på selve big water settet. Jeg skal hvertfall ha større slanger, og da eventuelt bytte alle nipplene også. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Ser forresten at komplett har satt ned prisen nå, og psdata har satt opp prisen... Lenke til kommentar
Inja Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 fant en test av Thermaltake Aquarius Vga WaterCooler Review av vgs cooler Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Her han har testet det så har han vel brukt 10 mm slanger? Synes det er rart om der følger med muligheten for 10 og 12 mm slanger på gpu, tank, flow og tempmåler, men ikke på selve big water settet. Jeg skal hvertfall ha større slanger, og da eventuelt bytte alle nipplene også. Han bruker de samme slangene som følger med bigwater. Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Synes det er rart om der følger med muligheten for 10 og 12 mm slanger på gpu, tank, flow og tempmåler, men ikke på selve big water settet. Jeg vil heller si at det er genialt av Termaltake! Ved ikke å tilby større dimensjoner på BigWater-settet(1/4"), "tvinger" de kundene til å kjøpe Thermaltakes egne deler, framfor andre produsenter. Og ved å legge ved ekstra kobliger(3/8" og 1/2") på tilleggsutstyret, øker de markedspotensialet ytterligere, til også å kunne brukes til andre vannkjølingsanlegg enn Termaltakes egne. En annen grunn til at de leveres med flere typer koblinger, kan være det at Thermaltake har flere typer vannkjøling, som f.eks Aquarius III som bruker 3/8" slanger. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Han bruker de samme slangene ja, men det er fordi han har større slanger enn 1/4". En må ikke bruke tt sine deler, er jo bare å kjøpe nye nippler til 10 kr stk, så kan en velge slange størrelse selv. Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Han bruker de samme slangene ja, men det er fordi han har større slanger enn 1/4". En må ikke bruke tt sine deler, er jo bare å kjøpe nye nippler til 10 kr stk, så kan en velge slange størrelse selv. Nei, jeg vet jo det, det var derfor jeg skrev "tvinger" i anførselstegn... Men hvor mange av BigWather-kjøperne tror du vurdere andre løsninger enn Thermaltakes egne, når de ofte er en god del dyrere også... Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Han bruker de samme slangene ja, men det er fordi han har større slanger enn 1/4". En må ikke bruke tt sine deler, er jo bare å kjøpe nye nippler til 10 kr stk, så kan en velge slange størrelse selv. Går jo ikke mer vann igjennom pumpa uansett hvor store slanger du har. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Han bruker de samme slangene ja, men det er fordi han har større slanger enn 1/4". En må ikke bruke tt sine deler, er jo bare å kjøpe nye nippler til 10 kr stk, så kan en velge slange størrelse selv. Går jo ikke mer vann igjennom pumpa uansett hvor store slanger du har. Tja, mindre slanger vil til en viss grad gi mer motstand, men kan ikke skjønne at dette skal være ett stort problem for TT sine slanger, da må du nok endel ned i størrelse. AtW Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Sier ikke at det går mer vann igjennom, men om en først har større slanger og større nippler fra start av er det mye enklere å oppdatere settet senere med større pumpe, andre blokker osv. Men så lenge en ikke vil ha noe mer enn et stander big water sett så er det jo ikke noe problem, og har ikke noe å si. Hele poenget mitt er at de burde solgt det med større slanger for dem som ønsker det. Står tross alt tre slangestørrelser på tt sin hjemme side om dette settet. Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Står tross alt tre slangestørrelser på tt sin hjemme side om dette settet. Hvor? Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 1 stk ! Bare å bestille. koster 195 på komplett. Lenke til kommentar
anbar Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 jeg får ikke sjekket når ny dato er hos psdata!!! sist jeg fikk melding var den 16, feb, noen som vet noe nytt? Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 ubekreftet 16.02.2005 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 ubekreftet 16.02.2005 Den datoen betyr ingenting har jeg lagt merke til, da den "alltid" vil være 14 dager inn i framtida. Bestillt nylig oe derfa, og det sto 14 dager inn i framtida en ukes tid eller noe, så plutselig hadde de det på lager senere en kveld, der det sto 14 dager ubekreftet før på dagen. Men de har vel sagt slutten av februar/begynnelsen av marsj om jeg ikke husker feil AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå