Theo343 Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Hvor mye støy merket du på de orginale viftene. Var det brysomt mye? Jeg syntes det så ut som du hadde enn HDD kjøler over radiatoren, men så at det var en pumpe som lå horisontalt. Er det ok? Endret 20. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) På laveste hastighet med orginalviftene så er blir det rimelig stille, men hvis man skrur radiator med vifte fast til kabinettet så forplanter det seg litt støy uansett. Min erfaring er at vifter ikke bør ha kontakt med kabinettet. Hvis man bruker superlim og et mykt mellomlegg mellom vifte og kabinett/radiator uten bruk av skruer så reduserer man støyen ganske mye faktisk. Pumpen er montert liggende over radiatorene ja, pakket inne i skumgummi. Fungerer bra det. lqpl Endret 20. januar 2005 av lqpl Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Nå gidder jeg ikke lese igjennom hele denne posten, så er mulig det jeg har å si er nevnt før. Mpx har lagt inn denne gpu blokken dere så gjerne vil ha, sammen med flow meter til Thermaltake. Dere finner produktene med pris under vannkjøling hos mpx. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) @ lqpl rekkefølgen er pumpe>cpu>radiator>gpu>radiator>pumpe Tenkte å prøve dette også: pumpe>radiator>radiator>cpu>gpu>pumpe Ser du skrev dette i den posten du linket til. Har du prøvd begge rekkefølgene nå, og hvilken rekkefølge fungerte best hos deg? Har nemlig 2 bigwater kit på vei, og tenkte og kjøre ganske lignende oppsett som deg, med henhold til plassering av radiatorer og slikt - Men vet altså ikke helt hvilken rekkefølge som fungerer best. Endret 20. januar 2005 av bidz Lenke til kommentar
Micke Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 2 stk her hvis prisen stemmer. Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 @ lqpl rekkefølgen er pumpe>cpu>radiator>gpu>radiator>pumpe Tenkte å prøve dette også: pumpe>radiator>radiator>cpu>gpu>pumpe Ser du skrev dette i den posten du linket til. Har du prøvd begge rekkefølgene nå, og hvilken rekkefølge fungerte best hos deg? Har nemlig 2 bigwater kit på vei, og tenkte og kjøre ganske lignende oppsett som deg, med henhold til plassering av radiatorer og slikt - Men vet altså ikke helt hvilken rekkefølge som fungerer best. Har prøvd forskjellige oppsett, to radiatorer etter hverandre, med pumpen før og etter radiatorene, det ble ikke noe bedre tvert i mot. Jeg gikk tilbake til det jeg hadde: pumpe>cpu>radiator>gpu>radiator>pumpe Lenke til kommentar
bidz Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Har prøvd forskjellige oppsett, to radiatorer etter hverandre,med pumpen før og etter radiatorene, det ble ikke noe bedre tvert i mot. Jeg gikk tilbake til det jeg hadde: pumpe>cpu>radiator>gpu>radiator>pumpe Ok. Kjekt og vite, så slipper en og prøve masse kombinasjoner selv Hadde selv tenkt noe ala den rekkefølgen. Men jeg tenkte evt. og kjøre begge pumpene også, f.eks. pumpe1 -> cpu -> radiator1 -> pumpe2 -> gpu -> radiator2 -> pumpe1 eller noe slikt. Men dersom en pumpe alene klarer jobben, så får det vel holde med en. I og med at en monterer systemet slik, altså i samme høyde som komponentene systemet skal kjøle, så må jo ikke vannet "dyttes" langt opp og ned hele tiden for og nå komponentene/radiatorene, etc. Så det holder jo sikkert fint med 1 pumpe, selv om pumpene er litt svake. Og da har en jo evt. en pumpe i backup også, om det skulle skje noe med den ene. Endret 20. januar 2005 av bidz Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 2 stk her hvis prisen stemmer. Hvilken pris? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Det betyr sikkert direkte oversatt "om det er et bra tilbud" Edit: Ikke noe nytt i dag heller? Endret 20. januar 2005 av simalarion Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Det betyr sikkert direkte oversatt "om det er et bra tilbud" Edit: Ikke noe nytt i dag heller? Nytt i dag er vel at mpx nå har denne varen i sin oversikt, så en kan bestille der nå. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Det betyr sikkert direkte oversatt "om det er et bra tilbud" Edit: Ikke noe nytt i dag heller? Nytt i dag er vel at mpx nå har denne varen i sin oversikt, så en kan bestille der nå. Jeg tror det enten må bli komplett eller psdata siden mange har bestilling på en av plassene. Men det er jo ingen problem i å henvede seg til mpx også hvis noen er interessert? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Husk at har du kjøpt noe annet der og betalt med kort så vil man ikke få påført nytt kjøp på samme ordre. Da må ordren stå som oppkrav eller kreditt. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Passer den blocka på et asus 9200se skjermkort? Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Jeg betaler ihvertfall alltid med oppkrav. Lenke til kommentar
leoss Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Trekker meg fra listen. Bestilte selv sammen med eksisterende ordre for å spare fraktomkostninger. Leoss Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Husk at har du kjøpt noe annet der og betalt med kort så vil man ikke få påført nytt kjøp på samme ordre. Da må ordren stå som oppkrav eller kreditt. Hvorfor det egentlig ? Så vidt jeg vet har de ikke lov til å ta betaling før varen er sendt, det er vel bare betalingsselskapet som "prøvetrekker" beløpet for så å sette det inn igjen rett etterpå, bare for å sjekke at du har dekning. Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Husk at har du kjøpt noe annet der og betalt med kort så vil man ikke få påført nytt kjøp på samme ordre. Da må ordren stå som oppkrav eller kreditt. Hvorfor det egentlig ? Så vidt jeg vet har de ikke lov til å ta betaling før varen er sendt, det er vel bare betalingsselskapet som "prøvetrekker" beløpet for så å sette det inn igjen rett etterpå, bare for å sjekke at du har dekning. Les det Komplett skriver her ... Endret 22. januar 2005 av Fiesta Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Da vil jeg bare si at psdata har gpu blokken dere venter på her inne. Så de som ikke gidder å vente i flere uker til før de kan bestille og kansje få 50 kr i avslag hos komplett kan bestille hos psdata. Synes det er kjempe bra av psdata å ta inn tillegsutstyr til big water... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå