Marius_EV Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Og bare for å bekrefte før eventuel innkjøp, den passer også fint til R 9800? Vi vet like mye som deg, men sannsynlighet for at den ikke passer er veeldig liten. Se på produktsiden. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 men ps-data har den da? blokk Vet da det, har kontakt med PSData ang. "godpris" pr. epost. Men de hadde ikke alt klart (de vet ikke hvor mange blokker de får, når de får de, osv), så jeg skal ta kontakt med de på fredag for og evt. forhandle frem en pris da. Som jeg skrev i tidligere poster sa PSData at de skulle ordne godpris til oss, men de måtte vente til de hadde full oversikt selv først. Lenke til kommentar
Mjauritz Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Lurer på om denne blokka passer til en ti 4200? Mulig noen har spurt om det før men....... Lenke til kommentar
atrax Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Lurer på om denne blokka passer til en ti 4200?Mulig noen har spurt om det før men....... For n-te gang: Denne blokka er splitter ny, og ingen har testet den. Men ut i fra produktsiden kan det tydes at den passer ~alle skjermkort med festehull for kjøler. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) Ikke meningen å avike fra emnet. Men kan man samtidig evt. kanskje tenke på en HDD kjøler? Ikke slå hehe, men ville ikke det vært interessant for mange? Lage en pakke av GPU og HDD vannkjøler element? Endret 20. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
PapstSkalle Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Kan ikke komplett ta inn denne? Skjønner ikke hvordan folk kan la ddr3 ram'en operere uten kjøling... Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Kan ikke komplett ta inn denne? Skjønner ikke hvordan folk kan la ddr3 ram'en operere uten kjøling... Litt annen pris? Kansjke ikke så bra sammen til det relativt svake BW settet og kanskje ikke så universal som TT blokka? Bare lurte... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Jeg skal kjøre 2 BW sett og skulle gjerne hatt en heldekkende blokk. Lenke til kommentar
Mjauritz Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Lurer på om denne blokka passer til en ti 4200?Mulig noen har spurt om det før men....... For n-te gang: Denne blokka er splitter ny, og ingen har testet den. Men ut i fra produktsiden kan det tydes at den passer ~alle skjermkort med festehull for kjøler. Unnskyld da, but thanks anyway. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Ikke meningen å avike fra emnet. Men kan man samtidig evt. kanskje tenke på en HDD kjøler? Ikke slå hehe, men ville ikke det vært interessant for mange? Lage en pakke av GPU og HDD vannkjøler element? Blir hdd-kjølere billig nok, så setter jeg meg gjerne på lista for en god del av de. Er veldig greit for min del ihvertfall, da er man ett STORT skritt nærmere en vifteløs rigg. AtW Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Er redd for at noen kanskje har litt vel høy forventninger til kjølekapasiteten til TT BigWater... Det har en ganske liten aluminiums-radiator, relativt tynne slanger, pumpe med ganske lav kapasitet, og i tester scorer det litt dårligere enn et av de enkleste settene fra Watherchill. Grunnen til at det får høy karakter i testene, er vel først og fremst p.g.a. den lave prisen(og mange av oss ar jo fått det ekstra billig! ), så de av dere som skal ha SVÆRE skjermkortblokker, harddiskkjølere og chipsetblokker koblet på i tillegg, KAN kanskje bli skuffet.... Neida, jeg er ingen vannkjølingsekspert, men mener å ha lest såpass mye om temaet, at jeg stiller meg tvilende til TT BigWathers evne til å kjøle stort mer enn en CPU og et skjermkort(med ikke alt for høy varmeutvikling) til et akseptabelt nivå, og neppe noe for ekstrem overklokking eller "total-kjøling" av PCer! Men som sagt, jeg er ingen ekspert, og dette er bare mine meninger... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 støtter deg der Fiesta, skal man ha kjøling av hele pc`n er nok en annen radiator og kanskje en ny pumpe løsningen... er nok ikke ett av de beste settene nei, men det bør slå luft... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Er redd for at noen kanskje har litt vel høy forventninger til kjølekapasiteten til TT BigWater... Det har en ganske liten aluminiums-radiator, relativt tynne slanger, pumpe med ganske lav kapasitet, og i tester scorer det litt dårligere enn et av de enkleste settene fra Watherchill. Grunnen til at det får høy karakter i testene, er vel først og fremst p.g.a. den lave prisen(og mange av oss ar jo fått det ekstra billig! ), så de av dere som skal ha SVÆRE skjermkortblokker, harddiskkjølere og chipsetblokker koblet på i tillegg, KAN kanskje bli skuffet.... Neida, jeg er ingen vannkjølingsekspert, men mener å ha lest såpass mye om temaet, at jeg stiller meg tvilende til TT BigWathers evne til å kjøle stort mer enn en CPU og et skjermkort(med ikke alt for høy varmeutvikling) til et akseptabelt nivå, og neppe noe for ekstrem overklokking eller "total-kjøling" av PCer! Men som sagt, jeg er ingen ekspert, og dette er bare mine meninger... Hehe, om jeg skal kjøre vifteløs kjøling,så er vel neppe bigwater det jeg kommer til å gå for. Uansett er det vel ganske enkelt å legge til en ekstra pumpe om det skulle være nødvendig? Tror ikke det er så mye motstand i en enkel HD-kjøler, trenger ikke masse riller og slikt. AtW Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 støtter deg der Fiesta, skal man ha kjøling av hele pc`n er nok en annen radiator og kanskje en ny pumpe løsningen... er nok ikke ett av de beste settene nei, men det bør slå luft... Om det ikke slår luft, så er det i vertfall mer stillegående! Og det er en svært billig måte å få prøvd vannkjøling på, så får jeg i ettertid se hvilke gleder/sorger det gir meg... Lenke til kommentar
bidz Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Et bigwater sett har kanskje ikke så mye kjøle-evne, nei. Men om en kjøper to (som jeg har gjort), så får en ganske mye vannkjøling for penga vil jeg si. En kan enkelt og greit seriekoble settene, eller kjøre de individuelt - et på cpu, et på gpu og hdd'er f.eks. Da har man 2x120mm radiatorer og to pumper. Det er ganske mye kjøleeffekt det - for 790kr trossalt (må jo ut med 790kr for en Danger Den kjøleblokk alene omtrent). Endret 20. januar 2005 av bidz Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Interesert i 1 blokk hvis prisen er god. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Jeg tror at hvis man har riktige forventninger til TT BW så er den vesentlig bedre en lufftkjøling. Et sett til å kjøle CPU vil helt sikkert være bedre enn luftkjøling, både på støy og kjøling. Det sies at den ikke er så god til å overklokke, men jeg tror den har et godt potensiale til god klokking så lenge man gjør alt riktig hele veien med slanger, radiatorplassering etc. I mitt tilfelle som har 2 sett skal jeg bruke 2 pumper, hvis ikke pumpa vibrerer/lager merkbar støy, deretter vil jeg plasssere begge radiatorene i bunn med utdragbart støvfilter samt heve kabinettet slik at jeg har 3-5cm klaring under. Kabinettet vil stå et sted hvor det har god luftsirkulasjon og opp fra gulvet. (jeg får lett noja når jeg ser PC kabinett på et gulv) Deretter vil jeg ha 92mm innblås nede foran og 120mm exhaust bak, hvor begge vifter skal gå på under 20dBa, men nok til å gi god luftflyt gjennom kabinettet, spesielt fordi en radiator inne i kabinettet vil føre varmluft inn: Radiator viftene vil stå oppå radiatorene og suge luft utenfra gjennom rillene som gir best kjøling med radiator internt. I tillegg vil en stillegående PSU sørge for å frakte varmluft ut sammen med 120mm exhaust. Det eneste jeg kommer til å gjøre er å sette opp en viftearm med en 92-120mm 14dBa vifte som blåser rundt området RAM, NB, Spenningsregulater, CPU sokkel slik at jeg ikke mister luftturbulensen som er viktig her. Ellers kobler jeg et sett på CPU. Og et sett på muligens GPU og HDD. Ikke NB fordi det skal ekstrem klokking til før den går over 30'C som en nevnte. Deretter blir det bare å se :-). Alternativet blir å sette radiatorene utvendig, men det er ikke ønskelig i utgangspunktet så jeg forsøker beste stedet innvendig som er i bånn. Men det jeg lurer litt på er de som plasserer pumpene på høykant ved kortplassene. Hvordan får dere ut korta? Lurer ikke, men mer nysjerrig. EDIT Jeg forveneter å kommer høyere enn 2.620Mhz på min XP-M2400+(FJQ4) som var maks med en luftkjøler til 50,-. Om jeg ikke kommer så mye høyere så får jeg et mye mer stillegående system. Endret 20. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Her kan du se hvordan jeg har montert mine to sett: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry3363205 Har gjenget den ene blokken slik at den passer til skjermkortet. Viftene på radiatoren suger luft inn i kabinettet. lqpl Endret 20. januar 2005 av lqpl Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Kjempebra plassering, men jeg har ikke nok plass under brønene selv om jeg fjerner det ekstra drivecaget jeg har . Men god plassering vil jeg tro . Det ideelle hadde vært om jeg kan legge de ved siden av hverandre på bunn med nipplene mot døra. Slik at det er lett å ha service på det. Hvis man ikke har 2 dører. Hvor mye kostet den HDD kjøleren din? Endret 20. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Jeg har ikke noe HDD kjøler, harddisken er bare skrudd på en liten ramme som har litt skumgummi under slik at den demper støy. Radiatorene blåser luft over disken og skjermkort/PCI kort. I toppen av kabinettet har jeg et Pabst 120mm uten ramme som går på 7V som blåser luft ut. Viftene på radiatorene er SilenX fra www.silenx.com lqpl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå