hauard Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Ett enkelt spm: Ved hvilken temp. kan det være skadelig for en CPU/Bærbar pc og være på noe lenger? Ved plenty load ligger min på rundt 75 grader, og jeg har en Intel Celeron 2,6GHz CPU. Må bare får vite om det er verdt og skru av PC'en nå, eller ikke. Lenke til kommentar
iacob Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Ett enkelt spm: Ved hvilken temp. kan det være skadelig for en CPU/Bærbar pc og være på noe lenger? Ved plenty load ligger min på rundt 75 grader, og jeg har en Intel Celeron 2,6GHz CPU. Må bare får vite om det er verdt og skru av PC'en nå, eller ikke. Du finner en oversikt over dette på Intel sine sier. Så at min p4m hadde kritisk temp på hundre grader. Men jeg tror ikke det kan være noe særlig for disken.... Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) 75C og 100C høres begge i høyeste laget ut. En Prescott skal ligge på 50-70, en Northwood på 40-65 ca. P-M og C-M burde derfor ligge ett sted imellom eller under pga lite varmeuvikling. Det som skal varme mest i en bærbar må vel bli HD. Tallene er beregnet med at det er normal boxed-vifte eller veldig god ribbekjøling på CPU selvfølgelig. Virker nesten som om noe er gått galt med vifta eller viftestyringa skulle en tro. Endret 15. januar 2005 av Karmacom Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Mener nå å ha lest et Pentium-M tåler opptil 85 grader jeg, men det er jo selvsagt mulig jeg husker feil. Edit: Jepp, har lest feil. Er 100 grader faktisk... Tok meg en tur innom Intels sider og leste litt Endret 15. januar 2005 av Ernie. Lenke til kommentar
six Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Her er en fin oversikt som viser data om prosessorer: Processor Electrical Specifications bla. hvor høy temperatur de tåler og som for de fleste nok vil fremstå som overraskende høy. Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Mener nå å ha lest et Pentium-M tåler opptil 85 grader jeg, men det er jo selvsagt mulig jeg husker feil. Edit: Jepp, har lest feil. Er 100 grader faktisk... Tok meg en tur innom Intels sider og leste litt Ja den tåler det nok, men det forkorter levetiden, og er ikke bra for resten av elementene / hovedkortet med em CPU som holder 100C :/ Med vifte eller stor kjøleribbe skal en CPU aldri komme opp i så høye temperaturer. Karma Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Har du husket kjølepasta?? Lenke til kommentar
iacob Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Har du husket kjølepasta?? Jeg en compaq evo n800v med p4m. Denne går akkurat litt for varmt til å gå stille. Er det en vanskelig jobb å åpne denne å kline på sånn kjølepasta? Har lest et eller annet sted at det skal løse problemet. Lenke til kommentar
hauard Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 stress og begynne og åpne laptop'en tror jeg...kan overlate det til forhandleren når de skal fixe inn en 256DDR brikke til meg senere Lenke til kommentar
iacob Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 stress og begynne og åpne laptop'en tror jeg...kan overlate det til forhandleren når de skal fixe inn en 256DDR brikke til meg senere Man må vel ikke til forhandler for å installere minne på en sånn maskin? På min ligger minnebrikkene bak et lite lokk under. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå