RostamX Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Jeg leste en artikkel om Amd XP 2200+ Der det blandt annet stod at kjernen var blitt mindre og derfor var den vanskeligere å kjøle ned coren pga mindre kontakt overflate.... I testen stod det også at de skulle ha sett at det var en heat spreader på Amd xp 2200+ Det var da det slo meg!!! Hvorfor ikke ta av heat spreaderen til en gammel Amd cpu og overføre denne til Cpu´en min (Xp 1900+) Tok forsiktig av heat spreaderen og merket at den ikke passet helt til Xp 1900+ tok derfor fram noe grovt sandpapir og begynte å slipe... Mange blemmer etterpå hadde jeg slipt ned hele kanten (på undersiden som skal ha kontakt med core) guffa på med Artic silver 3 på core og heat spreader og resultatet var 2c mindre Idle!!(ikke så mye men bedre enn ingenting) Jeg mistenker at jeg har tatt på for mye Artic silver 3 (noe jeg alltid gjør, siden jeg ikke vet hvor mye som er nok) Er det noen som har tips om hvor mye jeg egentlig skal ha på? Send meg mail på [email protected] for info/spørsmål Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Har du ingen bilder av dette? Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 http://www.overklokking.no/guides/goopguide/index.html Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Har du en godt planslipt kobberkjøler fra før ser jeg ikke helt vitsen med dette, tempen vil sannsynligvis bli høyere. Kjører du derimot med en alu-kjøler har det kanskje noe for seg... Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 13. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2002 Jeg tror det at hvis man har en tynn kobber plate over cpu (core) som blir varmet opp først (siden den er tynn så spres varmen fortere utover) også har mann en god kobber kjøler som igjen skjøler den tynne platen så blir resultatet jævelig bra. Skal ut og kjøpe en tynn kobber plate imorgen å prøve ut dette ****skapet!!! Den heat sink spreaderen som sitter på gamle Amd prossesorer er av Alminium :???: Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Når man har en kobberkjøler så blir jo varmen del utover. sjønner prinsippet ditt men jeg tviler på om du får noe lavere temperatur. Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 noen må prøve med peltier kjøling! Lenke til kommentar
drbass Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 hmm..bra ide. Jeg husker at hele prosessoren på den gamle socket 7 150mhz intel`en min var av keramikk, dvs umulig omtrent å knuske coren Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 13. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2002 Hallo folkens jeg har jo allerede 2C minde idile!!! Med en Ikke så blan Allminiums Plate... Skal til blikkenslagern imorgen og kjøpe meg noen plater i forsjelige tykkelser og prøve meg fram.... :wink: Så legger jeg ut resultatene... Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Quote: Den 2002-06-13 22:55, minimum payne skrev:noen må prøve med peltier kjøling! Har prøvd.. Minusgrader er koselig i sommervarmen Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Quote: Hooligan skrev (2002-06-13 23:03):Hallo folkens jeg har jo allerede 2C minde idile!!!Med en Ikke så blan Allminiums Plate...Skal til blikkenslagern imorgen og kjøpe meg noen plater i forsjelige tykkelser og prøve meg fram....:wink:Så legger jeg ut resultatene... Hva slags kjøler har du da? Temp max/idle før/etter? Hva slags cpu? Hva måler du temp med? Trur du tjener mer på å planslipe kjøleren din, evt skaffe deg en kobberkjøler hvis du har en av alu. Har du en kobberkjøler vil varmen bli spredt like fort utover på selve kjøleren som på en vermespreder. Da oppnår du bare flere ledd som ikke henger ordentlig sammen, må fylles med kjølepasta og senker varmeoverføringen ganske vesentlig... Trur ikke det har noe å si hvor tykk denne varmesprederen er... For meg virker ihvertfall dette mest logisk, men det er jo godt mulig at jeg tar helt feil også, er ikke så altfor god i fysikk :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå