Gjest member-63169 Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Er det mulig for spyware og virus å hente seg frem igjenn etter en har reinstallert windows + formatert hardisken? Ting blir jo ikke helt slettet ved formattering. Har liksom en mistanke fordi etter jeg har formatert og reinstallert etter en helt ødelagt virusinfisert maskin, så forekommer ofte virus og annet dritt rett etter, selv om jeg ikke er koblet til internett. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Nei, det er ikke mulig hvis du har formatert alle harddiskene dine. Det kan godt ligge et virus på noe av programvaren du installerer fra CD/diskett, sjekket det? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Har du flere partisjoner på disken du har OS på. Har du det kan fortsatt en av de andre partisjonene ha virus som kan infisere maskina di på nytt. Å slette hele OSdisken hjelper da. Eventuelt å koble fra den/de andre sikenen du har til Windows er installert med alle oppdateringene og brannmur/antivirus. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Hvia du har formatert hele disken/alle partisjonene/alle HDDene så skal det ikek være mulig! At det derimot kommer inn igjen via internett rett etter formatering er en annen sak! Koble fra internett, formater, legg inn OS, installer virusprogram og spywareprogram, slå på brannmur og koble til internett igjen! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Skal du slette hele disken så ville jeg ha slettet partisjonene også for så å lage nye partisjoner, da vil et eventuelt virus ikke ha sjanse å gjennopstå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå