Gå til innhold

Pc slår seg av med ujevne intervaller

Anbefalte innlegg

Har en kjenning av meg som har en ca 1 år gammel pc som begynte å slå seg av av seg selv og til slutt så fikk jeg ikke slått den på.

Vi returnerte hovedkortet og fikk et nytt da dette var defekt, pcen fungerer, men den slår seg av nå og da fremdeles (selv etter nytt hovedkort er satt inn).

Kan det være minne som det er noe feil på. Skulle vel fått indikasjon i form av pipelyder ved oppstart hvis det var tilfellet..

Har forsøkt å flytte modemet til andre porter og å bytte modem, men det samme skjer etter en stund da også...

Er det noen som har hatt samme problemet og funnet ut hva det kan være som er feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er enten minnet eller drivere. minnet sjekker du enkelt med memtest86, har ikke linken men du finner den på google.

Sånn gjør du: Last ned iso-filen, bren iso med nero til cd, sett i cd på pc, restart pc, pc leser og sjekker minne ditt via cd. (du må ha slått på boot fra cd i bios).

er minnet ok, er det på tide å finne siste drivere til alt på maskina

Lenke til kommentar
Nå anbefales det å skifte PSU i alle tråder. :D

Jeg mener at dere (du og kjenningen) må ta av sidedekselet på PC og finne ut om det er varme som er plagen.

alle problemene jeg har hatt i det siste året med maskiner har blitt løst ved å skifte PSU. jeg synes PSU er en ganske glemt komponent i maskina som er viktigere enn folk tror.

Men det kan selvfølgelig være andre ting som gjør at maskina er slik den er.

Lenke til kommentar

For min del skape SP2 til XP store problemer med merkelige restarts og en maskin som nektet å koble seg opp/starte enkelte spill.. kan jo være en mulighet som er litt mindre drastisk enn å kjøpe ny HW. Jeg avinnstallerte SP2 og Voila, alt tilbake til det gode gamle. Som du sikkert vet er SP2 en sikkerhetsoppgradering/patch, men for min del er det bedre med en pc som fungerer enn en som slår seg av og på i et sett, gir deg fingern når du prøver å kjøre et spill(BF:V/Pointofexistence) men som dog har veeldig god sikkerhet.(Klart det, nesten umulig å bruke den til noe som kan utsette den for fare)

Når det er sagt, så er det sikkert mange som bruker SP2 uten noen som helst problemer, men ikke på noen av de 7 maskinene jeg har ansvaret for.

Men er også enig med forige innlegg, en god PSU er viktig for et stabilt system, og varme innvirker på alle elektroniske komponenter.

Lykke til ihvertfall :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg mener at dere (du og kjenningen) må ta av sidedekselet på PC og finne ut om det er varme som er plagen.

alle problemene jeg har hatt i det siste året med maskiner har blitt løst ved å skifte PSU. jeg synes PSU er en ganske glemt komponent i maskina som er viktigere enn folk tror.

Men det kan selvfølgelig være andre ting som gjør at maskina er slik den er.

Har du noen gjengangere i skrothaugen??? Intressant åååå.......

Lenke til kommentar

Jeg har nok en større tro på minne.

Jeg har opplevd omtrent det samme, og opplever det nok ennå... Men i forrige uke solgte jeg mine gode TwinMos brikker, pga. oppgradr. til 1Gb, og nå låner jeg noen andre Kingston brikker som er PC2100... Og PC'en fryser som bare det igjen.

Jeg har MSI Neo2-PS hovedkort med Intel 865PE chipset.

Lenke til kommentar

Det merker jeg igjen altfor godt! Søren og...

Angrer bittert på at jeg solgte mine gamle TwinMos.. Jeg har nå fått mine nye Kingston HyperX 3200 Ultra Low Latency, og PC'en bare booter og booter dersom jeg kjører på stock timings.

Jeg har fått lyst til å bytte hovedkort, men det er jo på en måte å strekke det litt vel langt...?

Lenke til kommentar

Problemet med psu er ikke varme, men ustabil spenning. Skal ikke så mye til på billig-psu dersom de blir bare litt belastet. Da blir det for en frys...

Lenke til kommentar

Problemet med psu er ikke varme, men ustabil spenning. Skal ikke så mye til på billig-psu dersom de blir bare litt belastet. Da blir det for en frys...

Jeg byttet PSU i forrige "RAM" runde...

Nå har jeg bare konkludert med at jeg har et meget sært hovedkort med tanke på minne... Og at jeg bare må leve med det..

Glenn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...