Fosco Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Hei. Jeg fikk idag min nye cpu-vifte, men så har jeg glemt Isopropanolen hos en kamerat.. Det jeg lurer på da er om det til nødsfall går ann og bruke Spyleveske!! Eller er det helt uforsvarlig? Lenke til kommentar
SAA Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Spylevæske består av bl.a. vann. Det er vel ikke så lurt å dynke CPUen med? Lenke til kommentar
knutjoha Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 reint vann er ikke farlig å ha på noen ting. leder ikke strøm i d hele tatt. Men spylevæske inneholder andre stoffer, og det legger seg som rester på CPU-overflaten. Det gir nedsatt kontakt med kjøler, og kjøleegenskapene kan bli nedsatt. Selvsagt kan vi prate om 2-3 grader her, men men... bruk rein isopropanol eller aceton du, så slipper du å bekymre deg.. Mvh Knut Lenke til kommentar
Fosco Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Så kjipt.. da får jeg vente på Isopropanolen. Takker for svar :smile: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 knutjoha vann leder strøm,men det er sant at rent vann leder mindre strøm en forurenset vann gjør. Kjetil Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Rent vann leder ikke strøm Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Du kan bruke neilelakkfjerner uten olje og rense etterpå med rødsprit eller teknisk sprit Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Hei! Er det nødvendig å rengjøre en helt ny CPU? Det gjorde ikke jeg når jeg bygde sammen min, men jeg brukte isoropanol for å få bort restene fra den stygge "tyggis-goopen" som satt på TaiSol ribba mi slik at jeg fikk på Artic Silver 3 Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Det er sikkert ikke prosessoren men kjøleribba han skal rengjøre, ellers er det ikke tosken å rense overflata på proffesorne med en qtips med rødsprit. Lenke til kommentar
Fosco Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Skal rengjøre både cpu og kjøleribba!!! Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Jeg brukte Whitespirit, var det dumt? Var det nærmeste jeg hadde av løsemidler. Lenke til kommentar
Fosco Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Lurte på om det går ann og bruke det jeg også Lenke til kommentar
dnort Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Anbefaler dere å lese Goopguiden på Overklokking.no. Der står det bl.a. at Whitespirit ikke er til å anbefale å rense med da det etterlater en tynn olje- og fetthinne. [ Denne Melding var redigert av: dnort på 2002-06-13 01:05 ] Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Teknisk "brennevin" duger.... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-06-12 23:41, Fixer'n skrev:Rent vann leder ikke strøm Da må vannet være HELT rent (kildevann). Springvannet (i Oslo for eksempel) leder strøm fordi det inneholder andre stoffer enn bare vann. Har ikke testet, og vil helst ikke teste, hvor bra det leder strøm riktignok. Hehe Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Hvis dere tenker dere om så er det vel ingen som vasker CPU`en med vann, og så kjapper vi oss å setter den inn å skrur på PC`en. Alle vet hva som skjer da. Det er overhodet ikke farlig å skylle en CPU med vann selv om det kommer fra Oslo eller Tromsø, bare den er tørr når du tilfører spenning igjen så går alt bra. Afseth, 230V nettspenning er ikke nok til å få vann ifra springen her i Lørenskog til å lede strøm ihvertfall. Tviler da om CPU`en 1.5V-2V leder da. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-06-12 23:41, Fixer'n skrev:Rent vann leder ikke strøm om du er så sikker at rent vann ikke leder strøm så kan du teste det,eg har testet det,ikke med destilert vann som det kalles,eg er sveiser så ikke si at vann ikke leder strøm,destilert vann leder mindre.Kjetil Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Egentlig kan alt lede strøm. Det krever bare millioner av volt, og ett par millioner amperè klar til pumping så går det bra det. [ Denne Melding var redigert av: Vegard20 på 2002-06-13 01:22 ] Lenke til kommentar
dnort Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-06-13 01:07, Afseth skrev:Da må vannet være HELT rent (kildevann). Springvannet (i Oslo for eksempel) leder strøm fordi det inneholder andre stoffer enn bare vann. Har ikke testet, og vil helst ikke teste, hvor bra det leder strøm riktignok. Hehe Kildevann er heller ikke helt rent siden det inneholder mineraler og en rekke andre stoffer. For at vannet skal bli rent må det destilleres og avioniseres noe som må gjøres på et laboratorium. Straks vannet kommer i kontakt med luft er det ikke lenger kjemisk rent, så det er bare i veldig få tilfeller vann ikke leder strøm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå