Ulkesh Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Hei, Har endelig fått til Debian /Windows XP multiboot, og har en del spm's: 1) Jeg får en Linux-stil bootmeny ved oppstart, med 15 secs nedtelling, Debian er default. Jeg vil gjerne at dette skal være Windows, da Debian bare er til visse skoleoppgaver. Hvordan bytter jeg ? 2) Jeg kommer til å bruke Debian en del, og liker musikk når jeg jobber. Hvilken mediaplayer anbefales ? 3) Har en del egne MP3 liggende på en disk med NTSF filsystem. Kan disse spilles av i Debian ? Debian-disken har Linux filsystem, (type 83). Kan jeg overføre, eller må jeg eventuellt rippe på nytt til Debian-disken ? Takker for svar ! Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 1. Du må redigere grub.conf (standard plass er /boot/grub/grub.conf) 2. Jeg personlig bruker MPlayer til alt innen lyd/bilde. Når det gjelder programmer med GUI så anbefaler jeg Amarok, Rhythmbox eller XMMS. 3. Debian greier å lese Windows disken din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå