PSV Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Skal ha ny Barebone og ny CPU og lurer på hva som gir mest for pengene av disse tingene som jeg har allerede funnet frem her: Forslag nr.1 : (Socket A) Soltek Qbic EQ3704 Barebone + XP3200 CPU Likte dette best siden det var både billig og sikkert bra nok, men er det verdt og satse på, vil dette vare særlig lenge ?? Forslag nr.2 : (Socket 939) Kabinett:Shuttle SN95G5 Socket 939 Barebone CPU:AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHz Socket 939 Dette er såvidt jeg vet litt tregere CPU, men kanskje dette er verdt å satse på siden det er socket 939... Forslag nr.3 : (Socket 754) Kabinett:Shuttle SN85G4V2 Socket 754 AMD Barebone CPU:AMD Athlon 64 3400+ 2.4GHz HT Socket754 Dette er det som er best CPU på så vidt jeg vet, men det er ikke GBLan på denne modellen... Jeg er også veldig opptatt av at mine gamle deler skal passe inn... Her er mine gamle deler : WDC 80GB IDE ATA/100 Harddisk Kingston 512MB PC2100 Minne Plextor PX-708A DVD-brenner +/- (hvit ) Geforce FX5200 128MB AGP Skjermkort Jeg har bare valgt AMD oppsett siden jeg har hørt at AMD er best til å spille med (dere kan godt korrektere meg viss jeg tar feil ) Skal oppgradere de andre delene etter hvert siden jeg ikke har så mye penger akkurat nå... Det jeg hadde tenkt å oppgradere med senere var: Radeon 9800PRO 128MB skjermkort AIW (er ikke sikker på hvilken produsent ) Svart DVD-brenner (NEC) NCQ harddisk (Seagate tror jeg..) CL2 Minne PC3200/PC3500 Kvalitets minne (altså ikke noname-minne) 512MB først og en til etterpå når det trengst.. Creative SB Augigy 2 ZS 7.1 lydkort Dermed er det også ganske viktig at de nye delene passer inn i det jeg kjøper... Er det noen som vet om kjølingen til Soltek kabinetter ?? Og er det sant at man ikke trenger CPU-vifte i Shuttle ??? EDIT: Har ikke blitt noe av de andre ideene mine p.g.a altfor lite respons, så håper det blir noe bedre respons denne gangen... Endret 14. januar 2005 av Per-Stian Lenke til kommentar
Nunzio Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Dette er såvidt jeg vet litt tregere CPU, men kanskje dette er verdt å satse på siden det er socket 939... Ja, men den yter sinnsykt mye mer enn den øverste. Du må huske på at det måles ikke i antall mhz/ghz lengre. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Ja, men den yter sinnsykt mye mer enn den øverste. Du må huske på at det måles ikke i antall mhz/ghz lengre. Og det jeg også likte med den er at viss jeg synes det går for tregt så er det den dårligste CPU'en med s939 jeg har puttet inni, og kan lett oppgradere mens med de to andre er det den beste prosessoren for den sokkelen jeg har puttet inni, men er det noen som vet noe om man ikke trenger vifte inni shuttle'ene... ? Endret 14. januar 2005 av Per-Stian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå