Gå til innhold

verdens beste strategi spill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mine favoritter er vel...

-Rome: Total War

-WarCarft II

-Command & Conquer

-Command & Conquer: Red Alert

Noen andre gode RTS er Imperial Glory og AoE III (så langt bare prøvd demoen, men den var ganske grei).

Liker egentlig ikke så mange nye strategispill. Rome er nok det eneste av de nye. Nå er liksom alt så "lol! noob! micro!". Da blir det ikke noe gøy.

Lenke til kommentar
"Teh ubar micr0" har vel alltid eksistert i RTS?

I Age of Empires, Red Alert og Starcraft er det ihvertfall veldig viktig å "micro'e".. og ingen av de spillene er nye.

Ikke på den tiden da jeg spilte WC2. Ikke for meg. jeg spilte spillet i singleplayer. Hadde bare modem på den tiden. Et 28kbit modem.

Slik er det med Rome nå også. Spillet tar liksom aldri slutt. Derfor trenger man ikke bry seg med å gå på nett for å spille mot masse gjøker og "lollere". Derfor jeg liker det så godt.

Lenke til kommentar
[iC,25/09/2005 : 14:47]
"Teh ubar micr0" har vel alltid eksistert i RTS?

I Age of Empires, Red Alert og Starcraft er det ihvertfall veldig viktig å "micro'e".. og ingen av de spillene er nye.

Ikke på den tiden da jeg spilte WC2. Ikke for meg. jeg spilte spillet i singleplayer. Hadde bare modem på den tiden. Et 28kbit modem.

Slik er det med Rome nå også. Spillet tar liksom aldri slutt. Derfor trenger man ikke bry seg med å gå på nett for å spille mot masse gjøker og "lollere". Derfor jeg liker det så godt.

Ok, så vi snakker om singleplayer.

Påstanden din om at de nyere strategi spillene er så "lol, stress/micro" er jeg ikke helt enig i. Du trenger vel ikke å ha uber micro, å stresse i nye RTS spill når du spiller singleplayer? Kanskje hvis man spiller på det vanskeligste, men det er det ingen som tvinger deg til. Enig i at det er veldig gøy å slappe av å bygge seg opp og sånt før man angriper, men dette går jo ann i de nyere RTS-spillene også. :)

Poenget mitt er at utviklingen fra de gamle RTS spillene, til de nyere ikke er så stor.. noe du ikke er enig i?

Men også på Warcraft II, hvis du skal spille på det vanskeligste på singleplayer, eller mot en god multiplayer motstander, så må du alltid vite hva du skal bygge, og når du skal bygge det, hvor mange som skal samle ved, hvor mange som skal samle olje, hvor mange som skal samle gull og å klare å både styre hæren din, og basen din... dette er micro, og du trenger dette i nesten alle strategi spill.

Total War serien er en av unntakene, og har et veldig interessant gameplay, selvom jeg ikke liker spillene veldig godt :)

Lenke til kommentar

Eg elskar å kunne ta det roleg i strategispel, og sleppe den stressinga det alltid er når du spelar online. I Rome: Total War og Civilization er det mogleg. Klart du må kunne tinga dine og bygge effektivt, men det er ikkje noko som tvingar deg til å spele så raskt at hendene dine helde på å dette av. Cossacks på mulitplayer er jo heilt mulig!

Lenke til kommentar
I Rome: Total War og Civilization er det mogleg. Klart du må kunne tinga dine og bygge effektivt, men det er ikkje noko som tvingar deg til å spele så raskt at hendene dine helde på å dette av.

:yes:

BTW:

Da vil du sikker like Europa Universalis 2 også, som også er i toppen blant strategispillene.

Hmm, mener det er det jeg har sett nede i sjappa her for 49kr. :hmm:

Lenke til kommentar
@Mala:

har abre prøvd Homeworld 2 jeg. må si jeg ble litt imponert, men det var et vanskelig spill. veldig komplisert når man ikke har spilt det før.

Ja heile spillet er imponerendes, og ja det blir fort knotete om blir slengt in i spillet. Men som med alle ting, noen timer med trening og du sitter bra til :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...