Gå til innhold

verdens beste strategi spill?


Anbefalte innlegg

Synes det kan virke som at enkelte regner expansionpackene til Starcraft og Warcraft som egne spill. Dette er det jo slett ikke, fordi om man mener originalspillet blir bedre med expansjonen. Det skal ganske mye til, før man kan si at en ekspansjonspakke er verdens beste strategi spill gjennom tidene. Er tross alt som regel bare et par nye units og et par nye maps til originalen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan ikkje noen få ein admin/moderator til å mekke ein poll, så vi får avgjort dette ein gong for alle??  :hmm:

Blir ikke det en litt lang poll? Selv om det sikkert går så finns det mange gode strategispill.

Kan man ikke bare sette opp en med alle spillene nevnt i tråden da? Vi har sikkert glemt noen spill, men disse ville da vel neppe vunnet uansett? Ja til "Beste strategispill gjennom alle tider poll".

Ja, og alle 1ere 2ere osv. trenger ikkje å bli nevnt, og det kunne stått f.eks Warcraftseiren, Total-war seiren osv.

Endret av dedLy_sCoRpIoN
Lenke til kommentar

Worms Armageddon. Da tenker jeg spesifikt på Online delen og Pro Turneringene som engang eksisterte for mange herrens år siden. Ellers var jo Heroes of Might and magic seriene også gull verdt for alt de var. I RTS sjangeren vil jeg nevne Age of Empires,RA2 og Warcraft seriene. Rome Total War er et meget bra spill men jeg savner fotrsatt noe som er enda dypere en det alle disse spillene ville hvert tilsammen. Ønsker meg et spill som fokuserer på strategi på et dypere nivå en det vi er vant med idag. Hvor planlegging og egne taktikker spiller en vesentlig stor rolle. Dette kunne bli samkjørt i et civilization lignende univers hvor det også ville blitt lagt vekt på politikk og stratgisk tankegang diplomatisk sett. Ser forøvrig fram til Age of Empires 3 og Civilization 4...

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Homeworld serien :love:

 

 

Eg liker at eg har 360 grader å boltre meg i, alle spilla har flott grafikk og stemning få spill kan knekke.Kontroll systemet kan virke litt" hei hå, åssen i svarte skal eg kontrollere dette" i starten, men det går fort inn i fingrene.

 

Alle spillene kan fåes kjøpt billig overalt i disse dager

 

Legger ved et fint bilde: :thumbup:

post-189-1127231540_thumb.jpg

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Mine absolutte favoriter er:

 

Civ 3

Settlers 4 (er fortsatt gøy :!: )

Rome Total War

Empire Earth + The Art of Conquest

Earth 2150 Lost Souls

 

dette er mine absolute favoritter,

men rekkefølgen er jeg ikke sikker på :!: :!:

Lenke til kommentar
Enkelt:

startup.gif

Prøvd Go ?

Go er faktisk for avansert til at det, i hvert fall inntil videre, har vært mulig å lage dataspill av det. Likevel er det enkelt å lære, selv om det brukes et helt liv å mestre spillet.

 

Det hadde vært rått om det kom som dataspill :yes:

 

For øvrig stemmer jeg for C&C-serien.

 

Moderator: Hva med en poll?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...