Dumle Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Hei håper noen kan hjelpe meg her. Jeg har bredbånd fra NGT, en pc (med Windows ME) og SMC 7004 AWBR Router (Barricade). Mellom Barricade'n og PC'en ønsker jeg et trådløst forbindelse (PC'en har et SMC EZ Connect Wireless USB adapter 2662 W-AR). Barricade'n er koblet til modemet fra NGT (egentlig er det vel en router fra NGT ?) - men uansett hva jeg prøver så får jeg ikke kontakt med Barricade'n. Jeg får heller ikke kontakt via Explorer (dvs. med http://192.168.123.254). Noen ideer....? Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Det du sier er at du har et trådløst nettverkskort i PC'en å får ikke kontakt med routeren ? Grunnen er nok at routeren trenger en mottaker av en eller annen sort. Dette er nok ikke innebygd i den. Prøv å forklar litt mer om hva du prøver å få tilog hvordan du går frem for åprøve det ut.. Lenke til kommentar
Dumle Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Vel, mottaker i dette tilfellet er det nevnte "SMC EZ Connect Wireless USB Adapter". Jeg hadde nemlig tidligere routeren fra NGT koblet til en "SMC EZ Connect Aksesspunkt" - og sendte da trådløst til nevnte "USB adapter". Dette fungerte fint - det var imidlertid da jeg installerte barricade'n (istedenfor "Aksesspunktet") at forbindelsen forsvant og problemene begynte. Lenke til kommentar
Foggy Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Sjekka opp den "SMC 7004 AWBR Router (Barricade)" din, og det er ein router med svitsj. Altså IKKJE ein basestasjon for WLAN. Du kan ikkje få kontakt med 7004'en ved hjelp av ditt trådlause USB kort. Det du må få er ein basestasjon/mottaker for det trådlause kortet ditt, så kobl opp att "SMC EZ Connect Aksesspunkt" ditt mot routern, og du vil være på nett. Skjønnar ikkje kva du skal ha 2 routera til, fordi du har jo allerede fått ein av NGT, og den har alle funksjonane til Barricaden, untatt svitsjen da. Dette kan du kjøpe laust til ein rimleg sum. Håpar dette hjelper deg litt på veg. Lenke til kommentar
Dumle Skrevet 13. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2002 Hei og takk for svar.... Er helt enig i at 2 routere er meningsløst - men historien er egentlig litt mer komplisert enn det jeg har skrevet. Egentlig tester jeg bare ut denne løsningen for en kamerat, som igjen fikk tilbudet om 'Barricaden' fordi butikken ikke hadde flere basestasjoner/aksesspunkt tilgjengelig (han skulle imidlertid få den til samme pris etc. etc.). Tilbudet hørtes jo OK ut, men dersom det er rett det du sier at han i tillegg må ha en basestasjon så er han jo like langt.....(skal fikse frem et balltre og stikke ned i butikken - øyner muligheten for å knuse noen kneskåler...*lol*). Anyway, takk igjen for innspillet......- skulle det være andre meninger så er jeg jo selvsagt fortsatt åpen for ytterligere kommentarer. Lenke til kommentar
Dumle Skrevet 13. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2002 Hei igjen, Foggy - har gått igjennom brukermanualen ytterligere en gang. I den står det da vitterlig at det skal være mulig å få kontakt med trådløse nettverkskort (?)....- kan du muligens spesifisere litt mer hva du mener med at det ikke skal være mulig å få kontakt med USB'en...????? Lenke til kommentar
Foggy Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Kremnt..... Har sjekka opp at den Barricaden din, eg hadde vist gløymnt W'en som står for Wireless. Du har vist ein basestasjon i Barricaden likavel, beklager.. Når du seie at du ikkje får kontakt med barricaden, vil det sei at du ikkje har kontakt på kortet ditt?? Det pleier å lyse på kortet, eller vere eit ikon som seie noko om forbindelsen. Eller kommer du deg ikkje ut på nett/får forbindelse med andre maskiner i nettet ditt?? Lenke til kommentar
Dumle Skrevet 15. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2002 Problemet er at jeg ikke får kontakt mellom Barricaden og det trådløse adapteret på pc'en min. Så ett eller annet i oppsettet må være feil, men jeg klarer ikke helt å finne ut hva det er. Men for å begynne fra start - når jeg kobler sammen routeren fra NGT og Barricaden, skal da kabelen inn på WAN eller LAN siden av Barricaden ? Lenke til kommentar
Dumle Skrevet 16. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2002 Alt OK - lastet ned en "oppgradering" fra http://www.smc-europe.com, endrett noen settinger i konfig og.....- vel, plutselig falt alt på plass.... Dvs. jeg startet fra børjan igjen. Og denne gangen flyttet jeg pc'en inn i samme rommet hvor routeren står og ordnet konfig av denne mens jeg var koblett opp via kabel (og ikke trådløst). Gikk mye, mye bedre *lol* og da konfig'en først var på plass for routeren, gikk oppkoblingen via trådløst også i boks.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå