Vallhall Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Hei dere Jeg har inntil for ca 1 måned siden hatt stabil linje(2.3MB) , og nå i den siste tiden har jeg hatt store problem med at linjehastigheten har vært svært så varierende. Når jeg måler hastigheten har jeg vært ned i 1.2MB ofte, jeg har vært i kontakt med bredbåndsleverandøren min og klaget også fordi jeg har opplevd en del ganger at nettet har vært helt nede. Som kompensasjon for mine problem har de dobblet hastigheten, men jeg opplever det ennå som svært ustabil. Jeg har nå det siste døgnet formatert hardisken 2 ganger og de første timene har det fungert med "lynets" hastighet, for så å dabbe av betraktelig. Telenor har også sjekka linja uten å finne problem på den,så jeg ønsker å høre av dere hva det kan være, dette er virkelig irriterende. PS: Bruker XP men service pack2 og de fleste oppdateringer Håper jeg kan poste dette her Lenke til kommentar
TCi Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Har du testet hastigheten med brannmuren til XP av? Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Yepp, har akkurat testet med brannmur av og samme treeege linje, hva pokker kan det være. Kan ikke huske at jeg var plaget at dette før jeg innstalerte service pack 2. Har også lastet ned og instalert antispy programmer og kjørt dem etter å ha lest fremgangsmåte som jeg fant på forumet her, de fant noen virus og spyware men linja er like treg og ustabil etter at jeg sletta virusene og spywarene. Som sagt etter at jeg formaterte disken var maskinen rask som pokker, sidene kom med en gang jeg trykka på musa, men så etter et par timer dabba det kraftig av , forstå¨det den som kan. Hjeeelp meg Lenke til kommentar
TCi Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Ikke sikker på at dette vil fungere, men kan da testes. Fungerer bare på Windows XP professional. Sørg for at du er logget inn som Administrator. Ikke logg deg inn med en bruker som bare har Administrator rettigheter. Start - Kjør - skriv inn gpedit.msc Gå til: Computer Configuration-> Administrative Templates -> Network -> QoS Package Sheduler Dobbelklikk på "Limit reservabke bandwidth" i vinduet til høyre Sett den til enabled og sett den til 0 (%). Effekten kan på noen systemer merkes med en gang, mens noen ganger må en restart til. Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Takk for hjelpen TCI Når jeg skriver gpedit.msc i linja og trykker ok skjer det ingenting, den finner ikke gp, nå skal det sies at jeg bare har XP home norsk versj Endret 15. januar 2005 av Vallhall Lenke til kommentar
TCi Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Ja, dessverre så har ikke Home Edition gpedit.msc. Har dessverre ikke noen ideer om hva det kan være.. Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Vel, du prøvde iallfall, så mange takk skal du ha Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hei dere Jeg har inntil for ca 1 måned siden hatt stabil linje(2.3MB) , og nå i den siste tiden har jeg hatt store problem med at linjehastigheten har vært svært så varierende. Når jeg måler hastigheten har jeg vært ned i 1.2MB ofte, jeg har vært i kontakt med bredbåndsleverandøren min og klaget også fordi jeg har opplevd en del ganger at nettet har vært helt nede. Som kompensasjon for mine problem har de dobblet hastigheten, men jeg opplever det ennå som svært ustabil. Jeg har nå det siste døgnet formatert hardisken 2 ganger og de første timene har det fungert med "lynets" hastighet, for så å dabbe av betraktelig. Telenor har også sjekka linja uten å finne problem på den,så jeg ønsker å høre av dere hva det kan være, dette er virkelig irriterende. PS: Bruker XP men service pack2 og de fleste oppdateringer Håper jeg kan poste dette her Hvilken leverandør har du? Jeg har samme problemet, svært ustabilt nett og fallende hastighet. Hastigheten kan i perioder være grei, men som oftest er den rævva. Har vært helt nede i 27 kbit (halv modemhastighet...) Har fått byttet router, uten at det hjelper, nå skal sentralen og linja sjekkes i morgen. Håper at de finner ut av det... Jeg har Nextgentel, og for å kompensere, har de satt hastegheten til "bånn spiker", dvs 8mbit, men da opplever jeg bare 1,2mbit max... Jeg er 100% overbevist at det er en hardwarefeil (evt software hos NGT) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå