Gå til innhold

Behovsvurdering Geforcefx5700LE vs. FX5900XT?

langano

Anbefalte innlegg

Hei

Vurderer to ulike tilbud fra Datakjeden. Det billigste koster 8000,- det andre koster 9300,- Hovedforskjellen er at jeg med det dyreste alternativet får 1 giga med minne og bedre skjermkort.

Primært blir pc'en brukt til internett, og nå har jeg kjøpt digitalt videokamera med mulighet for videoredigering.

1. Har en drøss med onkelbarn som i blant bruker pcen til fifa, manager, age of empire ol. Ikke noe stor spillbruker mao. Er fx5700LE godt nok for de fleste slike spill ?

2. Bør jeg ha 1 giga ram for å redigere video best mulig?

3. Skal jeg legge i 1300,- eller er det unødvendig til mitt bruk.

4. Kanskje mitt bruk tilsier at jeg burde kjøpe en pc på Expert til 5500,- med hd 160, minne 512, dvd brenner, og litt dårligere skjermkort. Da sparer jeg 4000 på det dyreste alternativet.

Datakjeden MPC AMD64 3000+

AMD Athlon 64 3000+

512MB DDR Minne

256MB Geforce FX5700LE

AMD Athlon 64 3200+ S754

1024MB DDR PC3200 400Mhz

250 GB S-ATA, 7.200 RPM 8MB

128MB GF FX5900XT DVI og Tv-

Takker for innspill

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er dette tilbudet med skjerm osv. Dvs kjøper du en komplett pc nå? Det finnes vel sikkert rimeligere og bedre alternativer

Ikke komplett med skjerm.

Tar gjerne i mot andre pakkeløsninger hvis du mener jeg får mer for pengene andre steder.

Lenke til kommentar
Er dette tilbudet med skjerm osv. Dvs kjøper du en komplett pc nå? Det finnes vel sikkert rimeligere og bedre alternativer

Ikke komplett med skjerm.

Tar gjerne i mot andre pakkeløsninger hvis du mener jeg får mer for pengene andre steder.

Helt sikkert at du finner bedre og "mer for pengene" løsninger her i forum...

Btw. velkommen til forum :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...