Lachrymol Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Hepp og hoi! Fikk en Creative Zen Touch til jul og er strålende fornøyd med den. Har brukt det medfølgende Medisource programmet til å rippe og konvertere, men til min store overraskelse er jeg ikke helt fornøyd med lyden ved 256 kbit. Lurer i den sammenheng på om enkodersoftwaren virkelig har SÅ mye å si. Kan det hende at for eksemple LAME er så mye bedre at jeg blir fornøyd ved 192? Det pussige er at jo mer "polert" produksjonen på plata er, dess bedre høres det ut ved lavere bitrate. Skitten produksjon blir fort dårlig. Mvh meg Lenke til kommentar
SilverWolf Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Hei Nå er vel oppfattelsen av "kvalitet" ganske så subjektivt, for noen så er 128 kbit bra nok mens for andre så suger dette. Selv så synes jeg at 192kb VBR blir bra nok, VBR vil jo prøve å analysere wav filen og bruke høyere oppløsning der det er nødvendig og mindre andre steder (med 192kbit som offset). Til ripping så har jeg god erfaring med EAC (http://www.exactaudiocopy.de/) som bruker LAME. Regards SilverWolf Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Er også stor fan av EAC og anbefaler dette til alle som har litt større rippejobber foran seg. Bruker 192kbps og er godt fornøyd med forholdet filstørrelse/lydkvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå