Løve Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Hei Jeg har tenkt å sette opp et nettverk nå mellom Windows 98 og Windows XP maskinene mine. Men det er bare det at jeg ikke er helt sikker på hvordan. De er kobla sammen til en ruter og begga her nett og det, men jeg vet ikke hvordan jeg skal få begge til å se hverandre... Maskinene er Windows XP SP2 og Windows 98 SE. Lenke til kommentar
vigilante Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Går greit det, har det samme sjøl. Se til at begge er i samme "arbeidsgruppe" og del mappene du ønsker at maskinene skal se. Det kan være at du ma slå av brannmuren i xp. Ønsker du fra en av maskinene å også ha kontroll over og skjermbilde fra den andre anbefaler jeg et program som heter Remote Administrator (radmin) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Jeg vet ikke hvordan SP2 til XP fungerer i nettverk med 98, men det går sikkert. Jeg vil anbefale å legge til protokollen "IPX" i xp, og "TCP/IP", "NetBEUI" og "IPX" i 98. ("TCP/IP" er standard i XP) Lenke til kommentar
six Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Jeg vet ikke hvordan SP2 til XP fungerer i nettverk med 98, men det går sikkert. Jeg vil anbefale å legge til protokollen "IPX" i xp, og "TCP/IP", "NetBEUI" og "IPX" i 98. ("TCP/IP" er standard i XP) Hva er vitsen med å legge til IPX ? Dette er protokollen som brukes for å kommunisere med Novell servere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå