Gå til innhold

Ett godt AGP 939 HK!

zimsen

Anbefalte innlegg

Er det jeg er ute etter :)

kortet må ha innebygd lyd , nettverkskort og altså AGP slot slik at jeg får benyttet dette skjermkortet

pris max 1400,-

bør jeg velge asus , abit eller epox? eller kanskje noe helt annet?

CPU vil være Athlon 3500+

Gjør heller ikke om man ikke må knote noe forferdelig for å få det opp å gå :)

noen som har ett godt forslag? kan godt foreslå ram også :)

Endret av zimsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm..ja! Har lest en del innlegg med blandede følelser for dette kortet , kan se ut som noen har fått ett "mandagskort" når de har bestilt dette MSI kortet du snakker om , har ikke så veldig god erfaring med MSI selv heller dessverre... Du bruker dette kortet?

Lenke til kommentar

Mine erfaringer med ett ustabilt Gigabyte K8NSNXP-939 nForce3 250 var heller dårlige og jeg kan ikke anbefale dette kortet. Det kan ha blitt forbedret siden jeg fikk ifra første batch, men jeg sitter nå med dette:

Asus

Det kortet er stabilt og fungerer veldig bra og kan anbefales.

Lenke til kommentar
Ikke Gigabyte GA-K8NSNXP-939 men GA-K8NS Ultra-939! Det er nada forskjell unntatt prisen. Anbefales!

Edit: ...og til RAM kan du nesten bruke alt unntatt de billigste TwinMos brikkene o.l.

Er mange kort som ikke klarer 2.8Vdimm, så dette kan lønne seg å sjekke i forhold til den ram'en man velger

Det stemmer og som en normalbruker av pc var jeg ikke klar over dette. jeg kjøpe det "beste" av alt og fikk ustabil pc pga rammen trengte 2.8 v :(.

Lenke til kommentar

Kasol: Når du seier at du kjøpte det "beste" av alt men fikk likevel ustabil pc... er det då det Asus kortet du linkar til du snakkar om??..

Hadde tenkt å Kjøpe MSI K8N Neo2 Platinum, men eg går og ventar på at dei skal få det inn på datakjeden her i Bergen. Dei har det Asus kortet du snakka om, men eg veit ikkje kva som er best av dei to. Manglar berre hovedkort og er SKIKKELIG klar for å mekke ny pc no i helga. Veldig mange som anbefaler det MSI kortet, så eg har mest lyst på det.

Er det verdt å vente heilt til mandag ;) for å få MSI?

Lenke til kommentar
Kasol: Når du seier at du kjøpte det "beste" av alt men fikk likevel ustabil pc... er det då det Asus kortet du linkar til du snakkar om??..

Hadde tenkt å Kjøpe MSI K8N Neo2 Platinum, men eg går og ventar på at dei skal få det inn på datakjeden her i Bergen. Dei har det Asus kortet du snakka om, men eg veit ikkje kva som er best av dei to. Manglar berre hovedkort og er SKIKKELIG klar for å mekke ny pc no i helga. Veldig mange som anbefaler det MSI kortet, så eg har mest lyst på det.

Er det verdt å vente heilt til mandag ;) for å få MSI?

Nei, det er gigabyte kortet.

Jeg ble anbefalt av proffene å kjøpe nvida hk og skjermkort. Jeg kjøpe maskina samtidig med at Øyvind testa super pc her på forumet. De hadde masse problemer og det hadde jeg også med nær identisk oppsett.

Jeg hadde:

gigabyte hk

OCZ ram det best 3700EB eller no

Ganiward 6800U

Lian Li kasse

Jeg hadde nesten identisk oppsett med bare 3500+ cpu :

HWtest

Jeg har bytta ut:

Ram OCZ til Corsair OCZ ram krevde 2.8v..... har nå 2x1 gig istedenfor 4x512 mb som medførte mye varme...

SKjermkort Gainward 6800U til HiS X800XTPE Bare tull med Gainward kortet, det funka ikke i BFV :(

HK Gigabyte nforce3 til Asus KT800Pro. Gigabytekortet var veldig ustabilt

Kabinett: Lian Li til Nexus. Kabinettet var stort, ikke så lyydløst som jeg håpet og av/på knappen feila etter 2 måneder.....

Nå er maskina stabil og støysvak så det holder :D , ENDELIG!

Det blir lenge til jeg skal ha nvidia produkter.....

Lenke til kommentar

Ser jo ut som at mange har suksess med MSI kortet , og det er jo selvsagt bra , problemet er at jeg har en personlig sperre mot å kjøpe MSI , men det er jo mitt problem ;) Får gfrave frem noen tester å se om jeg kan bli overtalt. Har hørt mye godt om Epox og dette Asus kortet også så da står det vel mellom disse tre!

MSI

Asus

Epox

men hvem , og hvilken ram? hmm...

Lenke til kommentar
Ser jo ut som at mange har suksess med MSI kortet , og det er jo selvsagt bra , problemet er at jeg har en personlig sperre mot å kjøpe MSI , men det er jo mitt problem ;) Får gfrave frem noen tester å se om jeg kan bli overtalt. Har hørt mye godt om Epox og dette Asus kortet også så da står det vel mellom disse tre!

MSI

Asus

Epox

Jeg har Ausus kortet og anbefaler dette :)

Lenke til kommentar

MSI

Asus

Epox

Jeg har Ausus kortet og anbefaler dette :)

Jeg kommer til å gå for dette kortet . noen som har noen gode RAM anbefallinger til meg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...