mortizz Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Ja, som topic sier trenger jeg altså en kodesnutt som skaper delay i koden min. Altså, at programmet venter f.eks 0.1 sekund før neste linje kjøres. Programmerer i C++ btw, med Dev-C++ 4.01 som IDE Lenke til kommentar
søppel Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 http://msdn.microsoft.com/library/default..../base/sleep.asp Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Vi trenger en ordentlig FAQ. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Ja, en Wiki hadde vært fint. Endret 14. januar 2005 av søppel Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Enig. Har ikke du en FAQ på cpp.no, søppel? Lenke til kommentar
søppel Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Dårlig med det gitt .. det vil si; den hjemmesnekkra wikien er så dårlig at jeg ikke gidder å bruke den. Kanskje installere mediawiki eller-noe; får sjekke hva som er tilgjengelig her - melder fra om/når jeg får satt opp noe. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 http://nostdal.org/mediawiki/ Lenke til kommentar
Richard87 Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 denne koden lager en delay på 0,1s(100mS) #include <delay.h> <i koden din...> delay_ms(100); thats it.... Lenke til kommentar
søppel Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) delay.h? Er den fra et Borland-API ellernoe slikt? Endret 27. januar 2005 av søppel Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 I alle fall så lite standard at det skriker i ørene mine. Om noe, så bruk sleep() med en (i større eller mindre grad) platformuavhengig wrapper. (Sekunder benevnes forresten som "s" -- kun SI-enheter oppkalt etter egennavn får stor bokstav. Eks: A -- ampere, N -- newton, osv. Dette gjelder også med størrelsesprefikser. Med andre ord: "0,1 s" == 100 ms) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 typedef long long qword; float get_time() { qword m_tmp; __asm { lea ebx, m_tmp rdtsc mov dword ptr [ebx], eax add ebx, 4 mov dword ptr [ebx], edx add ebx, -4 fild qword ptr [ebx] } } bool m_init = false; float m_old_time; float get_passed_time() { float m_ret_val; float m_time = get_time(); if(m_init) { m_ret_val = m_time - m_old_time; m_old_time = m_time; return m_ret_val; } else { m_init = true; m_old_time = get_time(); return 0.0f; } } kan kanskje brukes? den har jeg skrevet i VC++ 7.1, og bruker den til time based movement. Lenke til kommentar
søppel3 Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Lurer på en ting -- har du sjekket om disse assembler-funksjonene faktisk er kjappere enn det som allerede er tilgjengelig, GeirGrusom? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Nei, jeg har andre ting å gjøre Jeg har bare kopiert denne rett fra kildekoden min, og der brukes den til noe annet en å vente, men jeg kan skrive den betydelig kortere, droppe hele floating point greiene f.eks.. rdtsc var den eneste funksjonen jeg fant som hentet tid fra prosesoren. typedef long long qword; qword get_time() { qword m_tmp; __asm { lea ebx, m_tmp rdtsc mov dword ptr [ebx], eax add ebx, 4 mov dword ptr [ebx], edx add ebx, -4 } return qword ptr [ebx] } bool m_init = false; qword m_old_time; qword get_passed_time() { qword m_ret_val; qword m_time = get_time(); if(m_init) { m_ret_val = m_time - m_old_time; m_old_time = m_time; return m_ret_val; } else { m_init = true; m_old_time = get_time(); return 0; } } vet ikke om dette fungerer, skrev det i en fei, men den er kanskje mer til hjelp en den foregående. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå