Manoz Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Når jeg har startet maskinen får jeg opp et helt herpa bilde. I det grafikken skal komme liksom. Noen som vet hva jeg skal gjøre? Edit: Fikk det samme når jeg prøvde med en grafisk installasjon... Endret 14. januar 2005 av Manoz Lenke til kommentar
gogodidi Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 jeg klarte ikke å installere fc3 engang, det kiom stadig med "bugs" det er vel fordi fedora core er jo "bleeding edge" for red hat, testing liksom... neivel, mandrake er jo og ganske bra... Lenke til kommentar
Manoz Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Er det mulig å oppdatere uten å gå inn i den grafiske delen av FC3? Kanskje det kunne hjelpe? eller... Endret 14. januar 2005 av Manoz Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 jeg klarte ikke å installere fc3 engang, det kiom stadig med "bugs" det er vel fordi fedora core er jo "bleeding edge" for red hat, testing liksom... neivel, mandrake er jo og ganske bra... Og Mandrake er jo _ikke_ på "bleeding edge"? Lenke til kommentar
obotron Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Er det mulig å oppdatere uten å gå inn i den grafiske delen av FC3? Kanskje det kunne hjelpe? eller... Du kan kjøre installasjonen i tekstmodus. Start med: linux text (trur jeg). Trykk f2 for å se hvilke valg du har. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Ja deg går fint. Får du installert? Hvis ja: fint. Når den har startet, og displayet er "herpa", bytter du konsoll til et "ren-tekst-konsoll", (control-alt-f1), logger inn som root, kjører denne komandoen for å importere nøklene til oppdaterings-repositoriene: rpm --import /usr/share/doc/fedora-release-3/RPM-GPG-KEY* og så kjører du i gang "yum update". Restart, og alt er forhåpentlig vis i orden. Lenke til kommentar
Manoz Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Tror ikke det er internett på den. Noen måter jeg kan skjekke dette på? Sette nettverks instillingene i textmodus? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 sikker på at det ikke er internett? hva sier "ifconfig" og "ping vg.no2 (control-c for å avbryte). ellers er det bare å taste "setup" og konfigurere i vei Lenke til kommentar
Manoz Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Får "uknow host" når jeg prøver ping vg.no og når jeg prøver "yum update" får jeg Cannot find valid baseurl for repo: base. Har installert driverene til skjerkortet nå, men det hjalp ikke mye. Det stod noe om at jeg skulle endre en eller annen fil. Husker ikke hvilken Noen som kan hjelpe meg der? Jeg lurer også på hvordan jeg installere driveren til hovedkortet. Det er mange filer som ligger i en zipfil: SRPMS (mappe) SOURCES (mappe) RPMS (mappe) checksums (fil) Og en siste ting, når jeg prøvde å installere nettverksdriverene fikk jeg beskjed om at jeg hadde ugyldig kernel eller noe i den dur. Så da lurer jeg på hvilken kernel fedora core 3 har? Er det en måte jeg kan skjekke det på? Den har ikke blitt oppdatert eller noe. Endret 15. januar 2005 av Manoz Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Og en siste ting, når jeg prøvde å installere nettverksdriverene fikk jeg beskjed om at jeg hadde ugyldig kernel eller noe i den dur. Så da lurer jeg på hvilken kernel fedora core 3 har? Er det en måte jeg kan skjekke det på? Den har ikke blitt oppdatert eller noe. Kjør "cat /proc/version" for å finne ut kernel-versjonen. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hvaslags nettverksdrivere? *sikker* på at du trenger dem? Har aldri hørt om folk som har treng eksterne drivere for HK/nettkort til Linux før. Sånnt har Linux bygget inn. Lenke til kommentar
Manoz Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Nå har jeg fått fiksa alt:p Fant svaret på linuxforum.com Det var liv i nettverket! takk for alle svar ;p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå