Gå til innhold

Fedora C3 og N6600GT

Anbefalte innlegg

Når jeg har startet maskinen får jeg opp et helt herpa bilde. I det grafikken skal komme liksom. Noen som vet hva jeg skal gjøre?

Edit: Fikk det samme når jeg prøvde med en grafisk installasjon...

post-27-1105736393_thumb.jpg

Endret av Manoz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja deg går fint. Får du installert? Hvis ja: fint. Når den har startet, og displayet er "herpa", bytter du konsoll til et "ren-tekst-konsoll", (control-alt-f1), logger inn som root, kjører denne komandoen for å importere nøklene til oppdaterings-repositoriene:

rpm --import /usr/share/doc/fedora-release-3/RPM-GPG-KEY*

og så kjører du i gang "yum update". Restart, og alt er forhåpentlig vis i orden.

Lenke til kommentar

Får "uknow host" når jeg prøver ping vg.no og når jeg prøver "yum update" får jeg Cannot find valid baseurl for repo: base.

Har installert driverene til skjerkortet nå, men det hjalp ikke mye. Det stod noe om at jeg skulle endre en eller annen fil. Husker ikke hvilken :p Noen som kan hjelpe meg der?

Jeg lurer også på hvordan jeg installere driveren til hovedkortet. Det er mange filer som ligger i en zipfil:

SRPMS (mappe)

SOURCES (mappe)

RPMS (mappe)

checksums (fil)

Og en siste ting, når jeg prøvde å installere nettverksdriverene fikk jeg beskjed om at jeg hadde ugyldig kernel eller noe i den dur. Så da lurer jeg på hvilken kernel fedora core 3 har? Er det en måte jeg kan skjekke det på? Den har ikke blitt oppdatert eller noe.

Endret av Manoz
Lenke til kommentar
Og en siste ting, når jeg prøvde å installere nettverksdriverene fikk jeg beskjed om at jeg hadde ugyldig kernel eller noe i den dur. Så da lurer jeg på hvilken kernel fedora core 3 har? Er det en måte jeg kan skjekke det på? Den har ikke blitt oppdatert eller noe.

Kjør "cat /proc/version" for å finne ut kernel-versjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...