j-- Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Hei Jeg var på apoteket i dag og kjøpte "Aceton NAF" fordi noen på forumet sa at de hadde brukt Aceton til å lime plexiglass med. Så nå har jeg testa litt, men jeg skjønner ikke bæret av hvordan dette skal gjøres Kan noen forklare dette med t-skje? Lenke til kommentar
cc Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Jeg har brukt Kloroform, ikke Aceton, men det blir nok mye av det samme. Bruk en dråpeteller/pipette, eller Q-tips om du ikke har annet. Plexi vaskes helt ren først, og kan også gjerne pusses litt matt akkurat der den skal limes. (Vask f.eks. med kondensfjerner fra bensinstasjon, som inneholder isopropanol, og fordamper raskt) Drypp på et tynt lag bortover, og lim delene sammen, sett i press og la tørke. Sjekk min worklog for litt mer info. Forresten hører nok dette hjemme under casemod-forumet. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Hvordan fikk du tak i kloroform? Jeg spurte på apoteket, men de sa at jeg måtte ha atest av politiet for å kunne kjøpre kloroform. skal aceton være like "stift" som vann? bare mye kaldere da det fordamper? Og skal plexien ousses først der den skal limes? Og hvor lange skal den presses mot hverandre? Lenke til kommentar
cc Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Hvordan fikk du tak i kloroform? Jeg spurte på apoteket, men de sa at jeg måtte ha atest av politiet for å kunne kjøpre kloroform Det samme sa dem til meg. Så hva gjorde jeg da? - gikk til politiet og fikk en attest. Hvor ligger problemet ditt? Jeg sa jeg skulle ha det til å lime sammen akryl, og at jeg trang 50 cl. Fikk en attest som måtte benyttes innen ett år. Dro på apotek med den, kostet vel 75 kr ca. Tror du bør ha med en person over 18år om du ikke er det selv. Det andre spørsmålet ditt får noen andre ta, jeg har som sagt ikke prøvd med Aceton. Ja, som sagt - puss med sandpapir og gjør matt der du skal lime. Hvor lenge det skal presses? La det stå i noen timer, gjerne over natten, på et rom med mer enn 10+ grader. (Husk å lufte godt, og hansker, maske osv om du skal jobbe med Kloroform! Man kan lett besvime, og t.o.m. falle i tyngre søvn (dø), heh... snakk om heavy modding) Forresten, jeg synes du kan bruke 3 sekunder på å se over innlegget ditt, så ikke vi som skal prøve å hjelpe deg må bruke tid på å tyde skrivefeil/slurvefeil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå