Gå til innhold

Skal ha god pc til ca 8000,-

Anbefalte innlegg

Har ikke noe særlig peiling på PC, så det ville vært supert om noen kunne sett over oppsettet mitt fra komplett.no :thumbup:

EDITED:

CPU: AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHz Socket 939, 512KB cache, B Kr:1290

HK: Asus A8V Deluxe/WIFI-g Hovedkort S-939 K8T800PRO, ATA/SATA, GbLAN, ATX, Raid KR: 1049

RAM: Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB Kr: 1.365

HD: Samsung SpinPoint P80 120GB S-ATA 8MB cache 7200RPM Kr: 690

Skjermkort: Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 AGP, "Ultra/1960 XP" ViVo/DVI, Retail Kr: 1995

Kabinett: Cooler Master Centurion Kabinett Sort Aluminium Kr:695

Strømforsyning: Fortron/Source Strømforsyning ATX-350W OEM 120mm, SATA Special Edition Kr: 595

DVD/CD(burner) NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) Kr: 595

Totalt: 8274,-

Noen tips til hvordan få en bedre PC for penga??? Kanskje et annet skjermkort eller hovedkort? :hmm:

Takker :thumbup:

Endret av modda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

må bare si at skjermkortet du har valgt er bra, men billigere produsenter er like gode. Gainward har en smule overpriset kort, siden mange andre produsenter har lavere pris men samme ytelse ( ca )

Ellers synes jeg du burde velge Corsair Value 2x512, pga mange amd 64 hovedkort liker ikke twinmos ( men funker hos meg though ) så trur derfor corsair er sikrere.

Lykke til ! :thumbup:

EDIT: er litt usikker på hvordan det er, men har du floppy? er vel ofte man må ha det for å få installert windows på S-ATA harddisker :hmm: (rett meg hvis jeg tar feil her nå)

EDIT2: blei noen leifer der gitt :blush:

Endret av Alph3z
Lenke til kommentar

God pc det der.

Men jeg ville skiftet rammen til denne her; Disse!

De er billigere, og bedre vil jeg si. Det er Corsair noe som tilsvarer at du får kvalitet!

Twinmos har kanskje ikke så bra kvalitet, ettersom jeg vet. JEG hadde iallefall ikke kjøpt Twinmos, siden det sies og være kompabilitetsproblemer med dem.

Angående kabinett; Chieftech er heller ikkenoe å gå for, syntes jeg. Det er så utrolig tungt, og det er mindre pen å se på.

Jeg ville gått for

dette. Mye bedre kabinett, men du må ha egen strømforsyning, da. Da er denne å anbefalle.

Lenke til kommentar
må bare si at skjermkortet du har valgt er bra, men biligere produsenter er like gode. Gainward har en smule overpriset kort, siden mange andre produsenter har lavere pris men samme ytelse ( ca )

Ellers synes jeg du burde velge Corsair Value 2x512, pga mange amd 64 liker ikke twinmos ( men funker hos meg though ) så trur derfor corsair er sikrere.

Lykke til !  :thumbup:

Takker :yes: Tenkte på 2*512, takk for tipset om Coirsair. De største bekymringene mine er at komponentene ikke liker hverandre :blush: trenger bekreftelser på dette...Skal sjekke andre produsenter på skjermkortet.

Lenke til kommentar
God pc det der.

Men jeg ville skiftet rammen til denne her; Disse!

De er billigere, og bedre vil jeg si. Det er Corsair noe som tilsvarer at du får kvalitet!

Twinmos har kanskje ikke så bra kvalitet, ettersom jeg vet. JEG hadde iallefall ikke kjøpt Twinmos, siden det sies og være kompabilitetsproblemer med dem.

Angående kabinett; Chieftech er heller ikkenoe å gå for, syntes jeg. Det er så utrolig tungt, og det er mindre pen å se på.

Jeg ville gått for

dette. Mye bedre kabinett, men du må ha egen strømforsyning, da. Da er denne å anbefalle.

Takker! Da ser det ut som jeg må gå for Corsair iallfall :thumbup: Kabinettet var jeg også veldig usikker på så jeg skal kikke nærmere på ditt tips!

Lenke til kommentar

EDIT: er litt usikker på hvordan det er, men har du floppy? er vel ofte man må ha det for å få installert windows på S-ATA harddisker :hmm: (rett meg hvis jeg tar feil her nå)

Har floppy, en helt vanlig "gammel" skal jeg handle ny??? Har det kommet noe nytt fra den kanten?

Lenke til kommentar

EDIT: er litt usikker på hvordan det er, men har du floppy? er vel ofte man må ha det for å få installert windows på S-ATA harddisker  :hmm:  (rett meg hvis jeg tar feil her nå)

Har floppy, en helt vanlig "gammel" skal jeg handle ny??? Har det kommet noe nytt fra den kanten?

neida, gammel floppy duger vel :thumbup:

Lenke til kommentar

hehe, joa, kom på det nå...

Er det vanskelig å sette sammen Pc'en egentlig? Har skrudd endel på mine gamle Pcer så jeg vet jo litt, men må vel fixe litt ledinger og dingser nå...? Har tenkt å få litt hjelp av en kamerat så har litt peiling da uansett ;)

Lenke til kommentar

Angående skjermkortet... Hva er forskjellen for eksempel på:

Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 AGP, "Ultra/1960 XP" ViVo/DVI, Retail

MSI GeForce 6600GT 128MB GDDR3 AGP, NX6600GT-VTD128, DVI/ViVo, Retail

MSI GeForce 6600 Diamond 128MB GDDR3 AGP, NX6600-VTD128 Diamond,Retail

Registrerer også at noen kort har 256mb ram, men da ikke DDR3. Hva er best?

? :hmm:

Mange skjermkort på markedet altså...Noen som har favoritter i prisklassen 1500-2000?

Endret av modda
Lenke til kommentar

den såg bra ut.

Men jeg sjønner ikke hvorfor alle som setter i sammen eit pc oppsett putter inni twinmos ram? du får jo Corsair Value til omtrent samme pris + at det er meir kvalitet for pengene. så velg Corsair eller Kingston viss de skal kjøpe billig ram. :w00t:

Lenke til kommentar
Har ikke noe særlig peiling på PC, så det ville vært supert om noen kunne sett over oppsettet mitt fra komplett.no :thumbup:

EDITED:

CPU: AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHz Socket 939, 512KB cache, B Kr:1290

HK: Asus A8V Deluxe/WIFI-g Hovedkort S-939 K8T800PRO, ATA/SATA, GbLAN, ATX, Raid KR: 1049

RAM: Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB Kr: 1.365

HD: Samsung SpinPoint P80 120GB S-ATA 8MB cache 7200RPM Kr: 690

Skjermkort: Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 AGP, "Ultra/1960 XP" ViVo/DVI, Retail Kr: 1995

Kabinett: Cooler Master Centurion Kabinett Sort Aluminium Kr:695

Strømforsyning: Fortron/Source Strømforsyning ATX-350W OEM 120mm, SATA Special Edition Kr: 595

DVD/CD(burner) NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) Kr: 595

Totalt: 8274,-

Noen tips til hvordan få en bedre PC for penga??? Kanskje et annet skjermkort eller hovedkort? :hmm:

Takker :thumbup:

Du må ha større strømforsyning minimum 400Watt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...