gogodidi Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Fikk nettop leptoppen min Dell inspiron 5160 Lurte om dere vet om en god Linux distro som jeg kunne installere på den...? tenkte mandrake eller suse (de har de beste og fleste hardware drivere), men er ikke så sikker.... noen forslag? Lenke til kommentar
Cera Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Jeg vet at suse ihvertfall brukes på ibm laptops... Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Har vert borti eit par laptops med debian. Har debian på min stasjonere, er skjempe fornøgd. Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Jeg installerte Ubuntu på en litt eldre Dell for ikke så lenge siden. Det fungerte greit. Kanskje du kunne prøve betaen av den neste versjonen av Ubuntu? Strengt tatt skal alle nyere distroer fungere ganske greit. Maskinvarestøtten varierer lite. Personlig ville jeg ikke brukt noe som ikke var basert på Debian (unntatt Gentoo i enkelte tilfeller), men det er vel kanskje litt en smakssak. Lenke til kommentar
obotron Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Linux on laptop er et Ok sted å starte. Suse kan anbefales, de har støtte for mye hw. La det inn på min maskin (Aopen 1557 basert), og den fant det meste av hw. Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Gå til forumets Linux/Unix under programvare. Der er mange med peil på dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå