Gå til innhold

Koble opp PC via bluetooth


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg aner ikke om dette hjelper, men det var dette som manglet når jeg satte opp kobling mot nettet med BT.

 

I Control Panel -> Bluetooth Devices, så skal du få opp telefonen på Devices fliken, merk denne, velg properties, gå til services fliken og sørg for at Dial-up networking (DUN) er huka av.

 

Dette er for Windows XP, aner ikke om det er annerledes for andre Windowsversjoner.

Lenke til kommentar
Hei

Prøver å koble opp til nett (netcom) via en SonyEricsson K700i der jeg bruker bluetooth. Pc kobler til mobilen og mobilen etablerer kobling. Problemet er at det stopper der. kommer ikke inn med nettleser, MSN osv...

Hva er det jeg mangler/gjør feil mon tro?

 

ps: beklager hvis denne havnet feil, men fant liksom ikke noen plass den passet.

Forstår deg slik at du får til oppkoblingen men ikke klarer å overføre data. Vil derfor tipp at du bruker feil datakonto under oppkoblingen (regner med at det er GPRS du prøver på). Sjekk derfor oppsettet som er hentet fra netcom.no:

 

Denne følger du hvis du skal bruke telefonen som GPRS modem. Oppkoblingsnummeret du skal bruke fra PC/PDA er *99***x# der x angir Ekstern ID nummeret på datakontoen (som du finner etter at kontoen er opprettet). Hvis du har opprettet en datakonto for GPRS Internett fra før, for eksempel i forbindelse med mailoppsettet, så kan du bruke denne.

 

 

Velg menyen Kommunikasjon

Velg Datakomm.

Velg Datakontoer

Velg Ny konto

Velg GPRS data

Fyll inn følgende informasjon:

Navn: NetCom Internett GPRS

APN-navn: internet.netcom.no

Bruker-ID: Blank

Passord: Blank

Velg Lagre

Marker kontoen du akkurat laget

Velg Mer

Velg Kontoinformasjon

Sjekk Ekstern ID nummer og husk det til oppkoblingsnummeret fra PC

 

Telefonen er nå satt opp for bruk som GPRS modem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...