Gå til innhold

Nytt HK - Gammelt skjerm- lydkort

porcelaiN

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er ganske grønn på hardware og slikt så dette spørsmålet kan virke dum for enkelte.

Jeg har en gammel DELL-maskin ståenes her, og jeg vil gjerne oppgradere denne litt.

Jeg finner da sånne pakker som inneholder hovedkort, RAM-brikker og CPU. Da dette blir lettere for en nybegynner for meg har jeg valgt da å velge det alternativet isteden for å kjøpe RAM, CPU og hovedkort hver for seg.

Spørsmålet mitt er da om jeg må bytte ut lydkortet og skjermkortet mitt også da, eller om jeg fortsatt kan bruke de på det nye hovedkortet mitt.

Skjermkortet er et nVIDIA TNT Pro/TNT2 Pro 32mb, mens lydkortet er jeg sanlig ikke sikker på.

Anyone? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste nyere hovedkort har jo innebygget både lydkort og nettverkskort.. så sånn sett vil du ikke ha noe problem med å få lyd på maskinen.

Du kan få litt problemer med skjermkortet hvis det er agp 2x, da vil ikke de nye hovedkortene starte opp med dette, men ville jo absolutt anbefalt deg å koste litt på et nyere skjermkort når du i samme slengen skal oppgradere resten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...