frengky Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Hei! Er det noen som har en kort oversikt/statistikk på hvor lang tid det tar å knekke 65-bit og 128-bit WEP kryptering med korrekt programvare? Har nå satt opp et hjemmenettverk med 128-bit kryptering, skjuling av SSID og tilgangskontroll ved bruk av gyldige MAC adresser. Hva mer kan jeg gjøre og hvor sikkert er mitt nettverk? Er mine tiltak med på å styrke en eventuell rettsak hvor f.eks mitt nettverk blir brukt til å hoste ulovlige data? øystein Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Kjører bare 128 bit wep her. Har du tenkt på hvor mange som egentlig gidder å ta seg tid til i det hele tatt prøve å komme seg inn på nettet ditt? Du får bare en masse overhead med alle greiene du har enablet Lenke til kommentar
frengky Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Regner egentlig med at ikke så mange gidder dette. Er heller ikke så rett for mine data. Men ønsker heller ikke at naboen (bor i blokk) har fri tilgang til å etterlate seg spor ved å surfe via mitt nettverk. Dessuten vil vel ikke skjuling av SSID og MAC kontroll føre til noe overhead. Det kan i så fall føre til noen små forsinkelser på basestasjon. Ellers er det ikke noe annet enn 128-bit krypteringsoverhead som er gjeldende. Lenke til kommentar
AndreM Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Tiden det tar avhenger av hvor mye data som går i nettet ditt. Jo mer du bruker nettet, jo raskere går det for en slem jente å finne koden/nøkkelen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå