frodd Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Hei! Jeg sendte mail til d-link fordi routeren treger ned internetthastigheten min. Dette er svaret jeg fikk: Dette skyldes som regel noe som kalles MTU-verdi. Denne er nok ikke konfigurert optimalt i ruteren og opp mot ditt modem. Ta kontakt med Chello, og få opplyst hvilken MTU-verdi du bør bruke. Logg så inn på ruteren, og gå til 'HOME' -> 'WAN'. Nesten helt nederst på denne siden, kan du skrive inn MTU-verdi. UPC har stengt for dagen, men jeg trenger routeren nå! Er det noen som kjenner hvilken MTU-verdi jeg skal bruke? Jeg har chello pluss(2mbit) Håper på svar! Endret 14. januar 2005 av frodd Lenke til kommentar
wamjdi Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Hvis du vil lese litt MTU, kan du gjøre det her (engelsk): http://www.dslreports.com/faq/695 Max MTU hos Nextgentel ifølge http://zerblatt.org : Hva bør jeg ha som MTU-verdi, og hvordan endrer jeg den?Hvis du har problemer med trafikken over Internett, kan for stor MTU-størrelsen (størrelsen på nettverkspakkene) være problemet. Den optimale størrelsen for NextGenTel ADSL er 1478. Hvis du bruker Linux kan du endre det slik: ifconfig eth0 mtu 1478; for Windows kan du bruke dette programmet, og sette TCP Recieve Window til 1478. Mulig dette er relevant for UPC/Chello?:2.11 MTU fiddling may improve performance Part of Chello's international access is via a tunnel, which means the MTU is smaller (because of encapsulation overhead) than a clean connection. Try a value sightly lower, around 1420 for example, which should mean the tunnel won't cause performance problems. Obs! Vedder på at "feil" MTU ikke er hovedproblemet ditt Oppdatert firmware på dlinken (et _must_)? Prøvd andre pc'er? Endret 15. januar 2005 av wamjdi Lenke til kommentar
frodd Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Av en eller annen merklig grunn fungerer routeren normalt igjen. Vet ikke hvorfor, men skulle gjerne byttet den ut med en bedre om pengene var der! Ustabil! Endret 16. januar 2005 av frodd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå