Gå til innhold

trenger litt hjelp med logo

Anbefalte innlegg

Hvis noen kunne være så snille å unnvære littegrann av sin dyrebare tid til å hjelpe meg å lage en logo hadde jeg vært svært takknemmelig. Jeg har et prosjekt i markedføring og holder i den forbindelse på å lage en logo til "Vormstad Park" et boligbyggefelt i et lite tettsted i Sør-Trøndelag. Det er et felt på ka 52 mål som ligger i et lite skogholdt. Jeg har sittet en stund nå, men alt jeg har kommet opp med er dette:

post-76-1105729844_thumb.jpg

Endret av Tha_Zaynt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første mener jeg "vormstad" og "ark" er i for liten størrelse i forhold til "V" og "P". Dette vil nok ikke egne seg godt på en plakat uten for byggefeltet eller lignende.

Og ja, jeg syns du bør plassere et hus som ligner litt det/dem som skal settes opp. Da får man i hvertfall en ide om hva dette er. Sånn som det er nå er det vanskelig å vite at det er et byggeprosjekt. I tillegg mener jeg at litt farger ikke hadde skadet. Blir litt tamt og kjedelig sånn som det er nå.

Og har du sett etter flere fonter før du valgte den?

Lenke til kommentar
Visuell Kreativitet er en fin båt/kategori.. :)

Klisjeer er en dårlig en.

Er enig med orsus at V og P er unødvendig store. Det tar lang tid å finne noe genialt. En logo er nesten halve arbeidet med feks en nettside. Så fortsett, snapp ideer her og der og sette sammen noe som folk ser på og som er lett gjenkjennelig.

Lenke til kommentar
Bruk reportknappen heller, og slutt å spam.

Nå drev du meg til OT.

#1. Om du bruker riktig ord til riktig tid, så slipper jeg å bruke et innlegg på å spør hva i pokker du mener.

#2. Nå glemte jeg igrunn å skrive Rapportert i innlegget, noe som var meningen. Spurte DesertGlow om det med å skrive rapportert og opplyse om rett kategori i en tråd ala dette, noe jeg forstod slik at det igrunn var greit å gjøre, da man slapp dobbeltarbeid og informerte trådstarter.

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Bruk reportknappen heller, og slutt å spam.

Nå drev du meg til OT.

#1. Om du bruker riktig ord til riktig tid, så slipper jeg å bruke et innlegg på å spør hva i pokker du mener.

#2. Nå glemte jeg igrunn å skrive Rapportert i innlegget, noe som var meningen. Spurte DesertGlow om det med å skrive rapportert og opplyse om rett kategori i en tråd ala dette, noe jeg forstod slik at det igrunn var greit å gjøre, da man slapp dobbeltarbeid og informerte trådstarter.

<OFF-Topic

Nei, det er ikke greit, du ødelegger selve tråden mer med den kjepphøye instillingen din og skaper mer provokasjon hos leserne pga. det, enn hva du gjør for å løse det originale problemet med feilposting på en diskre måte.

Dvs. du gjør mer skade enn nytte. Rapporter det neste gang, informer trådstarter i PM, og la vær å spamme tråden med å puste i nakken på andre brukere (den jobben er moderatoren sin, ikke din) med mindre du har noe som faktisk har med saken/tråden å gjøre (noe du ikke har tilført i det hele tatt.)

Du har ingenting her å gjøre, du har ikke svart i det hele tatt på noe som har med selve tråden å gjøre, nemlig tilbakemeldinger ang. logoen hans.

PS: Det heter ikke "Hæ?..." , det heter "Hva?"

Skjerp deg.

/OFF-Topic>

Over til logo: Synes den var litt for "klassisk" for min smak, kanskje litt høy "V" og "P", mindre "V" og "P" hadde gjort seg, samt kanskje strekke bredden på hele greia i selve fontene (mer utstrekt font) og heller litt mindre luft mellom selve bokstavene så det blir mer flyt i det når man ser det fra avstand.

Hadde muligens vært enklere å visualisere hvor du vil hvis vi hadde sett et bilde av området/boligområdet, ettersom det er mulig at "klassisk" script-aktig font faktisk hadde gjort seg bedre enn jeg forestiller meg akkuratt nå.

På nært hold ser den ganske fin ut, overraskende forskjell mellom å se den på nært hold og langt hold synes jeg. På langt hold ser den litt "billig" ut, på en måte som gjør at jeg tenker "den er sikkert ikke noe finere på nært hold heller", men det var den overraskende nok, ganske fin på nært hold altså.

EDIT; Kanskje "V"en nærmere resten av ordet, og kanskje prøve å få "P"en til å henge lineært sammen med "ark" noe som innebærer å flytte "P'en litt opp for å få det til.

Karma.

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...