RaGE_light_elf Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Tenkt å kjøpe meg en 20" LCD. Blir enten Lacie eller NEC 2080UX+. Hvilken av disse jeg velger er vel ikke rellevant siden de er såpass like. Men spørsmålet mitt er hvilket skjermkort man burde ha når man skaffer seg en slik skjerm. har et 9800pro holder dette? Lenke til kommentar
immo Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Satt i akkurat samme situasjon.. jeg valgte NEC'en da dette var før LaCie-testene dukket opp. Jeg hadde da et Radeon 9800 pro. Dette fungerer forsåvidt glimrende, men vil du spille på den "native" oppløsningen på 1600x1200 på de nyeste spillene kan dette kortet bli litt for svakt. Dette førte til at jeg selv nå nettopp byttet til x800xt PE for også å kunne spille med denne grafikken. Det du må være obs på er at for å kunne kjøre full fres på et slikt kort må ha en prosessor som står i stil.. Dette har ikke jeg. Jeg har en xp2400+ klokket opp til 2,2GHz. Jeg spiller nå på 1600x1200 men må litt ned på detaljer i grafikken - litt surt med ett sånt kort. Har du en AMD64 prosessor eller tilsvarende rask Pentium gå for x800 eller tilsvarende ytelse fra nVidia. Hvis ikke (og det ikke gjør noe med litt lavere grafikk i spill) behold den du har.. evig nok! immo Lenke til kommentar
RaGE_light_elf Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 takk for svar ...ingen som gratulerer med 1 innlegg?? hvis jeg går for Necen, vil jeg da merke forskjell i spill mot de beste 17" som skal være de beste LCD'ene innen spill, og vil jeg merke noe forskjell på grafikk eller etterslep? Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Grattis med det 2. innlegget Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 17" er hakket vassere når det gjelder etterslep men 20" ligger ikkje så veldig langt bak. Men ulempene til 17" er at dei er basert på TN-paneler som ikkje er like god til fargegjengivelse og innsynsvinkel. Når det gjelder skjermkort har eg 2080ux+ ståande på ein 9800Pro-kort, og det er for svakt til å takle dei heftigaste spela på 1600x1200-oppløysning. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå