Paddington Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Jeg får NGT ADSL snart :smile: Kan jeg kjøpe et 200 kroners nettverkskort som de selger på sidene til NGT, eller ?? Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 Det kan du. Kortet er 10/100 og mer enn nok. Du hadde oxo klart deg med et 10Mbps kort som ikke har full duplex (at kortet kan sende og motta samtidig [ er det forresten noen kort som ikke støtter full duplex lenger?]), men det er helt klart en fordel å ha 10/100Mbps, og derfor er dette kortet helt kurant. Eneste problemet, mulig at det går smertefritt oxo, er at du kan få driver problemer hvis du kjører Windows xp, eller yil og med win2000. Det er ikke sikkert du får det, men det er større sansynlighet når du kjøper billig hardware. Skal du ha noe skikkelig, sats på 3com. Ps. Har selv et billigkort, som fungerer utmerket. [ Denne Melding var redigert av: Instigator på 2001-11-16 09:11 ] Lenke til kommentar
copycatz Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 Glem 3Com! De kortene er så overpriset at det er helt vilt. Gå for SMC i stedet de er minst like god, du får ikke drivertøbbel i winXP, og de koster under halvparten av de 3Com kort gjør. Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 Forsåvidt enig med copycatz. SMC er nok et godt alternativ! Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 19. november 2001 Forfatter Del Skrevet 19. november 2001 Angående drivere og liknende. Kortet bør jo helst fungere med Linux også, da... Noe spesielt jeg bør tenke på her?? Lenke til kommentar
Energizer Skrevet 19. november 2001 Del Skrevet 19. november 2001 Et sinnsykt bra kort med oppdatering av drivere over internett for Win9x, WinME, WinNT, Linux og BEOS er JENSEN FAST ETHERNET ADAPTER Det koster en del men det er et bra og lite kort med sinnsykt bra hastighet! Koster ca. 200 - 300 kr Sjekk innom http://www.jensen-scandinavia.com Lenke til kommentar
arcade Skrevet 19. november 2001 Del Skrevet 19. november 2001 Hei! Jeg kjører NGT ADSL i nett hjemme med 3 maskiner, hvorav 1 har et billig CNet 10/100Mbit/s kort til kr. 180,-. De andre maskinene har 905C-kort fra 3Com. Jeg har overhodet ikke merket noen forskjell verken i hastighet eller funksjonalitet på disse. Et lite tips om du ønsker å kjøre NGT i nett med flere maskiner: Sett fast IP, ikke bruk den innebygde DHCP serveren i ruteren, da denne ikke alltid fungerer som den skal. De manuelle innstillingene man kan bruke står i installasjonsheftet fra NGT. Arcade Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 20. november 2001 Del Skrevet 20. november 2001 assa .. hvorfor driver alle og messer om 100mbit full dup. kort når adsl er max 2mbit halv duplex? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 hvis du leser andre poster i denne gruppen vil du se at mange har flere maskiner i nett, som alle deler ADSL. Det er ganske stor forskjell på 10M eller 100M mellom 2 maskiner .... sånn omtrent 10x :smile: Lenke til kommentar
jan rune Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 kjøp det billigste du finner,jeg kjører med ettt realtek 10/100 til 175kr på clas ohlson,funker som bare det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå