Gjest Slettet+918234 Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Hver gang jeg starter maskinen min så kjører windows automatisk scandisk på H disken min så det er vell på tide og kjøpe ny da. Har ikke fulgt med så mye på HDD utviklingen de siste årene så jeg lurte på om noen hadde et bra tips om hvilke disk jeg bøk kjøpe. Det skal være en S-ATA disk som er raskt og sikke støyer.. Lurtet litt på Hitachi Harddisk 250.0GB 7200RPM SATA150 3.5" 8MB Deskstar 7K250. Link: http://www.psdata.no/ps.asp?it=102130&mlevel=010406 Noen som har erfaring med denne disken eller en annen som de kan varmt anbefale? Den trenger ikke være 250Gb, men ikke under 160Gb. Tips mottaes med takk! Lenke til kommentar
trillebår Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 seagate barracuda 160GIG for eksempel, har den selv og syns den bråker veldig mye mindre enn western digital disken min, har for øvrig dårlig erfaring med s-ata vs. støy.... tror kanskje du kommer langt med sånne støy eliminator dotter du setter mellom 5,25 brønn og disken da det faktisk er kabinettet som gir fra seg støy da hdd'en søker Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234 Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Søkte rundt litt på nettet og fant noen tester som var gaske ok. Endte opp med at jeg bestillte denne disken: http://www.psdata.no/ps.asp?it=104946&mlevel=010406 Den er litt dyr, men skal vist være ganske så bra. Kommer til å bruke den som system og spill disk(dele den i 2) Lenke til kommentar
mylife Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Hver gang jeg starter maskinen min så kjører windows automatisk scandisk på H disken min så det er vell på tide og kjøpe ny da.Har ikke fulgt med så mye på HDD utviklingen de siste årene så jeg lurte på om noen hadde et bra tips om hvilke disk jeg bøk kjøpe. Det skal være en S-ATA disk som er raskt og sikke støyer.. Lurtet litt på Hitachi Harddisk 250.0GB 7200RPM SATA150 3.5" 8MB Deskstar 7K250. Link: http://www.psdata.no/ps.asp?it=102130&mlevel=010406 Noen som har erfaring med denne disken eller en annen som de kan varmt anbefale? Den trenger ikke være 250Gb, men ikke under 160Gb. Tips mottaes med takk! Jeg hadde holdt meg langt borte fra Hitachi. Det er IBM sine "gamle" disker som er vidreutviklet. Det er ingen hemlinghet at IBM sine disker IKKE var til å stole på. Jeg hadde en gang i tiden 2X75gb og begge to gikk føyken. Jeg ville valgt 250gb fra Western. Evt ekstern fra LaCia 250GB som jeg vet er bra. Lenke til kommentar
haingodegamle Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Seagate er et merke som er kjent for å være stille og samtidig ha tilfredsstillende ytelse, har vært en del tråder om dette på forumet, kanskje en ide å lese gjennom der for å se anbefallinger osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå