Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

golf cl 1986 problem med forgasser eller?

habba

Anbefalte innlegg

Hei

jeg tenkte jeg ville prøve dere før jeg skifter forgasser på min golf cl 1,3l 1986 mod. Bilen er nemmelig slik at når jeg starter den opp når den er kaldt må jeg først "pumpe" på gasspedalen til den endelig vil svive på tomgang, men hver gang jeg prøver å ruse motoren så vil den dø ut, slik kan jeg holde på til motoren er blitt skikkelig varm da fungerer alt som de skal.

De går en slange ut i fra motoren til innsuget på forgasseren/filteret denne er i dårlig forfattning vet ikke hva den slangen/røret er eller hensikten med denne.

Folk jeg snakker med sier at forgasseren må skiftes er dere enige, eller?.....

MVH EN SOM HÅPER NOEN ER BEDRE PÅ BIL EN MEG, SOM LESER DETTE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og velkommen til forumet.

At slanger og rør er i ok forfattning er viktig, men jeg heller mer mot at du har et problem med timingen til choken, den kan justeres ved å vri på klokka etter at du har løsne litt på 3 skruer. Klokka sitter på venstre side av forgasseren sett i kjørerettning.

Alternativt er det en justeringsskrue for dette, avhengig av forgassertype.

Løsner du filterboksen kan du se choke-spjellet, ved kald motor skal det stå på gløtt, husker dog ikke klaringen i farta, men er snakk om ca.3-4,5mm.

Lenke til kommentar
Folk jeg snakker med sier at forgasseren må skiftes er dere enige, eller?.....

Ikke ening, Jeg ville ikke byttet forgasser uten mer feilsøk

Høres litt ut som choken ikke går skikkelig på, så sier meg ening med Opus.

Du kan også lese mer om det i denne tråden;FAQ

Den slangen du snakker om er vel forvarmingslangen, den er der for og i hovedsak forhindre forgasserising, og hjelper også til med og nå driftstemeratur raskere. Det er lurt å ha den i orden, men akkurat som du beskriver problemet tviler jeg på at den er årsaken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...