vix Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Til Min store fortvilese oppdaqget jeg nettopp at jeg har mottat feil prossesor Jeg bestilte AMD ADA3500 BIBOX Winchester 0.9u Men har ved hjelp av programmet cpu-z ,funnet ut at jeg har mottatt og installert AMD ADA3500 AWBOX newcastle 0.13u Kan jeg kreve å få retunert denne prossesoren og motta den jeg hadde bestilt Det står ingen ting på esken om hvilke kjerne denne prossesoren har. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Er ikkje dette ein ting du skal ta opp med butikken? Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Ja det er jeg helt sikker på at du kan. Bare kontakt webshoppen og forklar de hva som har skjedd så har nok de rutiner for retur av feilleverte varer. Bare husk å være saklig og høflig, alle kan gjøre feil. Lenke til kommentar
mad_man@work Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Kontakt butikken og forklar stoga. De sender deg garantert en ny CPU og ber fint om unnskyldning hvis det er en seriøs butikk. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 er det lenge siden du kjøpte ? har 14 dagers angre frist uansett.. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 igjen... HVORFOR "kontakter" folk forumet før webshopen... HVORFOR!!?? Den dagen du har slitt med å få til en dugelig løsning ovenfor webshoppen, har oppført deg pent og pyntelig, og har saken på ditt tørre, DA er forumet en plass og spørre. Det DUMMESTE man gjør er jo å poste unødvendig på forumet FØRST! Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Er helt enig med DJ-JK der. - Judaz - Lenke til kommentar
vix Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) igjen... HVORFOR "kontakter" folk forumet før webshopen... HVORFOR!!?? Den dagen du har slitt med å få til en dugelig løsning ovenfor webshoppen, har oppført deg pent og pyntelig, og har saken på ditt tørre, DA er forumet en plass og spørre. Det DUMMESTE man gjør er jo å poste unødvendig på forumet FØRST! Oppdaget det etter stenge tid i dag ,så jeg tar kontakt med webshopen på mandag. Vil også tilføre, at for de som mener man har 14 dagers angre rett ,så gjelder vel ikke dette for deler som dette som alerede er montert. Endret 14. januar 2005 av vix Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Hvorfor legger du inn et innlegg om det her....burde du heller ikke ta det opp med butikken. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 så lenge varen leveres i tinlnærmet samme tilstand har du angrefrist ? er det ikke slik da? Lenke til kommentar
six Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 så lenge varen leveres i tinlnærmet samme tilstand har du angrefrist ? er det ikke slik da? Angrefrist er vel uansett irrelevant her da han ikke har mottatt den varen han har bestillt og betalt for. Lenke til kommentar
CDG Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Hvorfor legger du inn et innlegg om det her....burde du heller ikke ta det opp med butikken. Hvorfor gidder du å kommentere det? Det er allerede 2-3 stykker som har sagt det. Det er vel heller ikke alle som går med hele kjøpsloven i hodet. Han lurte jo bare på en enkel ting og jeg synes det var rett av ham å spørre. Det kunne jo vært at den cpu som han fikk var bedre enn den han i utgangspunktet bestillte eller at de var så og si like og da ville vel noen oppmerksomme "sjeler" oppdaget dette. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Er det siste utgave av CPU-Z som er brukt? Hvis det er en eldre versjon så kan det vel tenkes at en Winchester blir gjennkjent som en Newcastle Lenke til kommentar
vix Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Er det siste utgave av CPU-Z som er brukt? Hvis det er en eldre versjon så kan det vel tenkes at en Winchester blir gjennkjent som en Newcastle Jeg brukte CPU-Z versjon 1.26 Finnes det andre programmer jeg kan bruke for å finne ut dette? Endret 14. januar 2005 av vix Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Er det siste utgave av CPU-Z som er brukt? Hvis det er en eldre versjon så kan det vel tenkes at en Winchester blir gjennkjent som en Newcastle Jeg brukte CPU-Z versjon 1.26 Finnes det andre programmer jeg kan bruke for å finne ut dette? Hvis du har brukt 1.26 så stemmer det nok at du har fått feil cpu Lenke til kommentar
Morpheus- Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Problemet her er vel at vis han bruker angrefrist så må han betale porto, frakt osv. Dette er tydeligvis en feil fra webshoppen sin side. Ta kontakt og forklar på en fin måte så ordner dette seg sikkert fint. Lenke til kommentar
six Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Problemet her er vel at vis han bruker angrefrist så må han betale porto, frakt osv. Ikke bare det, vil vel si at å bruke angrefrist i et slikt tilfelle vil være en temmelig idiotisk måte å opptre på. La oss se på hva som kan skje da. Kjøper kontakter butikken og vil angre på kjøpet, får returnr osv. og sender tilbake varen. Nå skjer en av to ting: 1. Butikken er sløv undersøker ikke CPU'en og selger den senere til en annen som da står med samme problem som opprinnelig kjøper. Ved å ikke si fra om det egentlige problemet har altså opprinnelig kjøper skapt et nytt problem både for butikken og en annen kjøper helt unødvendig. 2. Butikken undersøker CPU'en og konstaterer at det ikke er samme vare som på fakturaen. Kjøper kan nå bli konfrontert med dette av butikken som da naturlig nok vil spørre kjøper om: Hvis du visste at dette var feil vare hvorfor sa du ikke fra om dette ? Kjøper kan nå risikere at butikken mistenker vedkommende for å prøve å svindle dem ved prøve å bytte inn en annen og ved første øyekast tilsynelatende lik vare som den som stod på fakturaen. Kjøper har altså helt unødvendig forsatt seg i en situasjon som er mye verre å snakke seg ut av helt unødvendig. Merk dette er en generell betraktninger og absolutt ingen antydning om hva trådstarter har tenkt å foreta seg i denne saken. Dette er tydeligvis en feil fra webshoppen sin side.Ta kontakt og forklar på en fin måte så ordner dette seg sikkert fint. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 igjen... HVORFOR "kontakter" folk forumet før webshopen... HVORFOR!!?? Den dagen du har slitt med å få til en dugelig løsning ovenfor webshoppen, har oppført deg pent og pyntelig, og har saken på ditt tørre, DA er forumet en plass og spørre. Det DUMMESTE man gjør er jo å poste unødvendig på forumet FØRST! Nå må du ta deg en pille! Dersom du ikke ewr intresert i å svare så surf videre.... det var da fælt! Dersom trådstarter vil vite hvordan han står før han kontakter webshoppen så skjønner jeg godt det... du kan ikke alltid stole på selgere, i hvertfall ikke hvis de har driti seg ut og det vil koste dem i form av tapt kapital og økt arbeid. Lenke til kommentar
CodeDeleted Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Hadde samme problem som deg, fikk feil cpu fra mpx.no ADA3500DIK4BI - 90nm Winchester ADA3500DEP4AW - 130nm NewCastle Se hva som står på cpu`n Lenke til kommentar
vix Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Hadde samme problem som deg, fikk feil cpu fra mpx.no ADA3500DIK4BI - 90nm Winchester ADA3500DEP4AW - 130nm NewCastle Se hva som står på cpu`n Jeg kjøpte min prossesor samme sted. Fikk du byttet inn din newcastle prossesor til en winchester prosessor ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå