Gjest member-63169 Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Plutselig en dag var hardisken min korrupt og kunne ikke leses fra. har prøvd mange data recovery programmer og fant ut at ett fra stellar var best, de andre jeg brukte klarte ikke å finne filene igjenn... men har fortsatt problemer... når jeg henter en fil fra den korrupte hd, er det helt feil, feks:en jackass video var halveis en mp3, og resten stillhet. prøvd allt for å finne tilbake dataene. noen som har ett tips? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 prøv "getdataback" og før du spør, så svarer jeg www.google.com med engang Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Takker... Endret 14. januar 2005 av member-63169 Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Er det super kritisk og du har penger, så er det beste å kontakte IBAS. Men ut fra posten din får jeg inntrykk av at hvor alvorlig dette her er ikke helt har slått deg. Det at en harddisk går fyken og dataen blir korrupt er nettopp det. Det betyr ikke at du bare må finne det riktig programmet så blir alt bra. Det kan skjer om du er heldig, men desto mer du holder på, desto mer kan du forverre situasjonen. Men det finnes også mange måter data kan bli korrupt på, men vi kan skille mellom fysisk feil på disk, og feil på filstruktur. Den siste er lettest å fikse, men den første kan bli værre ved bruk. Jeg har hatt best erfaring med et software fra Ontrack. Men jeg mistet mye data jeg og. Hvis det bare er FAT (File Allocations Table) som er ødelagt, så finnes det er program som heter reboot.exe som kan sånt. Men igjen for å understreke. En hd som går i stykker er KATASTROFALT om du ikke har backup. Det lar seg i mange tilfeller ikke bare fikses....men hvis det verst du har mistet er en video fra Jackass så lider du jo ingen stor nød. AKIRA Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Er det super kritisk og du har penger, så er det beste å kontakte IBAS. Men ut fra posten din får jeg inntrykk av at hvor alvorlig dette her er ikke helt har slått deg. Det at en harddisk går fyken og dataen blir korrupt er nettopp det. Det betyr ikke at du bare må finne det riktig programmet så blir alt bra. Det kan skjer om du er heldig, men desto mer du holder på, desto mer kan du forverre situasjonen. Men det finnes også mange måter data kan bli korrupt på, men vi kan skille mellom fysisk feil på disk, og feil på filstruktur. Den siste er lettest å fikse, men den første kan bli værre ved bruk. Jeg har hatt best erfaring med et software fra Ontrack. Men jeg mistet mye data jeg og. Hvis det bare er FAT (File Allocations Table) som er ødelagt, så finnes det er program som heter reboot.exe som kan sånt. Men igjen for å understreke. En hd som går i stykker er KATASTROFALT om du ikke har backup. Det lar seg i mange tilfeller ikke bare fikses....men hvis det verst du har mistet er en video fra Jackass så lider du jo ingen stor nød. AKIRA Hehe, var litt mer enn bare jackass episoder på. :!: Tenket på kansje å formattere hd, filene blir jo ikke slettet da... sier ekspertene. kansje ting blir fixet på da, slik at jeg kan få ut dataene, eller mest sansynlig ikke. hehe. Tror det er feil på filstrukturen som du sier... men hvordan skjer dette da? men hva mener du med bare FAT da? har NTFS som filsystem, har ikke helt peiling på hvordan det derre funker jeg. Takker for svaret! Endret 14. januar 2005 av member-63169 Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 jeg forstår at du har gjenopprettet noen filer, riktig? og disse er da gjenopprettet til den disken du gjenoppretter fra? da blir det kræsj nemlig. snakker av erfaring. men jeg trodde programmet da la filene over de som ble gjenopprettet, ikke da rett over alle de andre. for de filene som gjenopprettes er ikke "beskyttet" av et register etc, så når noe kopieres inn på disken, blir disse overskrevet med en gang om det er i veien. Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 jeg forstår at du har gjenopprettet noen filer, riktig? og disse er da gjenopprettet til den disken du gjenoppretter fra? da blir det kræsj nemlig. snakker av erfaring. men jeg trodde programmet da la filene over de som ble gjenopprettet, ikke da rett over alle de andre. for de filene som gjenopprettes er ikke "beskyttet" av et register etc, så når noe kopieres inn på disken, blir disse overskrevet med en gang om det er i veien. Nips, har to hadisker, den som er korrupt var en "Mine dokumenter" harddisk. Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 prøv "getdataback" og før du spør, så svarer jeg www.google.com med engang JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!! DU ER GENIAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Har funnet allt igjenn, sortert og helt ok, bedre en med stellar der mappene bare hadde tall istedenfor navn!!! Evig bra! 10000000 Takk!!! Weeeeeeeeeeeee! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå