imran Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Lurer på om det finnes noe (sikre) tjenester på nettet hvor man kan kjøpe GB og deretter bruke det som backup? (via for eksempel en FTP protokol eller ved å mappa den i windows). Stiller dette spørsmålet fordi jeg trenger fjernlagre min filer. Har dem lagret på en annen PC i huset, men tar man "worst case scenario" i bildet (brann i huset) så har jeg ikke lenger noe backup som jeg kan hente frem. Imran Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Denne kan brukes: http://www.connected.com/ Lenke til kommentar
bender Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Du kan også åpne en GMail konto hos google. Der får du en gigabyte med lagring. Det finnes et program som kan mounte den mailkontoen som en nettverksdisk. Da kan du bruke mailkontoen som en lagringsstasjon. GMail Drive: http://www.viksoe.dk/code/gmail.htm Google mail: Om du ikke har konto kan du sende PM til meg, med mailadressen din, så kan jeg gi deg en invite til gmail. Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Er det trygt då... Med tanke på krasj osv? Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Er det trygt då... Med tanke på krasj osv? Å bruke gmail som lagringssted for store filer er ikke annbefalt, der er ikke trygt heller. Med tanke på at de kan stenge støtten for disse "gmail driverne". Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Greieste er vel ekstern disk.... Lenke til kommentar
IRRupt Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Du kan jo ta en titt på datalageret.no. Vet ikke hva du er villig for å betale for en slik tjeneste, men 45,- pr mnd for 1GB høres ikke verst ut . Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Det svarer ikkje seg i lengden... Med tanke på ekstern disk Men det er pratisk viss det er berre å bruke eit ftp prog for å logge seg på lr no :-=) Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Du kan jo ta en titt på datalageret.no. Vet ikke hva du er villig for å betale for en slik tjeneste, men 45,- pr mnd for 1GB høres ikke verst ut . =ca. 540 i året = stor disk Lenke til kommentar
imran Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Takk for alle svarene. Jeg ser etter sikker lagring for personlige dokumenter. Ideen med ekstern disk er ikke dårlig. Finnes det eksterne disker med nettverkstilkobling? Nesten som NAT (men de løsningene som er tilgjengelig er uhyre dyr). Det å kjøe en "case" med en nettverkskontakt (slik som USB casE) hadde vært den optimale løsnigen. Har lett etter det, men enda ikke funent det. Hilsen, Imran Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå