Gå til innhold

Film: Pleasures - en snutt om livet

Anbefalte innlegg

Ok. Mitt knallprosjekt.

Brukte minst 10 sekunder på å tenke ut plottet

Bortimot 5 minutter på å filme

Ihvertfall 7 minutter på å legge over til PC'n

Omtrentlig 5 minutter på redigering

50 sekunder på å finne en musikksnutt

3 minutter til rendring til wmv format

2 minutter til ftpe ut

Og resultatet av all denne iherdinge innsatsen og nøye planleggingen ?

24 sekunder rent hardcore - pure action ultimat svar på livet, universet og alt.

Direkte link

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, det er med vilje. Hvis ikke ville jeg bare klippet inn scenen 100% fokus.

For å være helt ærlig så tenkte jeg først å prøve preset fokus-funksjonen, hvor først skulle bakgrunnen være i fokus, så swoshe over til perfekt cigarforgrunn.

Men så ble det litt knot og jeg kunne ikke ødelegge forutsetningene mine med at det skulle være jalla-opplegg.

Så jeg bare vrei litt på fokusringen og sa meg ferdig :)

Tøfft kamera. Føler meg litt stolt når folk spør om jeg er tv-fotograf når jeg kommer drassende med det. Man blir møtt på en annen måte enn med et lite panasonic de har selv hjemme.

Lenke til kommentar

Hva er mer irriterende enn regning på et dyrt kamera? (I mitt tilfelle DVX100AE) Jo, det er når kameraet blir utgått av en fuckings canon! :) Ikke at jeg var så jævlig imponert over kvaliteten uansett. Kanskje pga. den talentløse lyssettingen?

On topic:

Filmen var rimelig dårlig fotografert, hadde tåpelige og "overeffekta"(-uten å se bra ut) intercuts og var dessuten ikke noe særlig morsom. Ikke min kopp med varm solbærte dette her :thumbup:

Lenke til kommentar

Kyrre: må nok være lyssettingen.

Eller meg. Slik er livet :) Tror ikke helt du skal vurdere kvaliteten etter hva jeg gjorde på mer eller mindre automatisk instilling 1 dag etter at jeg fikk kameraet. Desuten stinker jeg på lyssetting.

Ja, kameraet er dyrt som faen. Finnansieringen er via bonusordninger og innbytte av feriedager til cash

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jesus da folk! Det er ikke kameraet eller redigeringsprogrammet som gjør filmen, det er folka bak og foran!

Du må ha poteter og grønt(utstyr) til kjøttet(skaperen) skal maten(filmen) bli god vettu :thumbup:

Tidenes mest usanne...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...