Gå til innhold

Er dette skjermkortet bra?

FuJJi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du vil spare 1100 Kr og fortsatt ha ett 6800 GT 256 MB, kan jo denne være en ide.

POV 6800 GT

Se i prisguiden, er enda noen som er billigere, jeg har selv dette kortet, og jeg gråter meg ikke i søvn om natten. KlokkeT det opp til ULTRA hastighet med orginal kjøler, null problem.

Kjører nå 400\1100 og alt er stabilt.

Lykke til med ditt valg.

Endret av DARK VIKING
Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe ny pc på komplett..og disse skjermkortene kan jeg velge imellom(de jeg vil ha da) :

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304558&cks=SER

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302149&cks=SER

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300440&cks=SER

Dette er de jeg kan velge imellom. men jeg trenger hjelp til å velge det som hl2, farcry, doom3 vil se best ut på...og drit i prisen...

Lenke til kommentar

hvis du først skal kjøpe deg grafikk kort i den prisklassen vil jeg høyt anbefale X800XT Pe eller X850XT eller 6800ULTRA men jeje.. your loss

hvis du er ute etter og kjøre doom glatt og der det ser best ut gå for et ultra!

har selv et 6800Gt og er storfornøyd.. kjører både doom og hl2 på fullt men da er jeg i en 40 fps.. har inntrykk av at du vil få høyere fps med et ultra eller en av de nevnte XT kortene :)

Lenke til kommentar
Det er veldig bra ja, men håpløst overpriset. Til 4700 kr kan du få mye bedre kort etter min mening.

Enig.

Alle GF6800-kort er overpriset, de gir lite for pengene - selv om det er gromkort. GF6600-serien gir derimot utrolig mye ytelse pr. krone - skal du bruke mer enn kr 2500 på skjermkort, er X800 et bedre alternativ. Hvis du har ubregrensede midler, og ikke bryr deg om kroner i det hele tatt, så kjør GF6800 i SLI :)

Lenke til kommentar
Det er veldig bra ja, men håpløst overpriset. Til 4700 kr kan du få mye bedre kort etter min mening.

Enig.

Alle GF6800-kort er overpriset, de gir lite for pengene - selv om det er gromkort. GF6600-serien gir derimot utrolig mye ytelse pr. krone - skal du bruke mer enn kr 2500 på skjermkort, er X800 et bedre alternativ. Hvis du har ubregrensede midler, og ikke bryr deg om kroner i det hele tatt, så kjør GF6800 i SLI :)

Vil ikke akkurat si at GF6800GT er overpriset, utenom Gainward sin Golden Sample-variant. Det skjermkortet yter utrolig bra. Betalte selv 3295 for det, og da var Doom 3 fullversjon inkludert.

Lenke til kommentar
Vil ikke akkurat si at GF6800GT er overpriset, utenom Gainward sin Golden Sample-variant. Det skjermkortet yter utrolig bra. Betalte selv 3295 for det, og da var Doom 3 fullversjon inkludert.

Det er jo en OK pris. Men et X800 XL koster dóg 500 kr mindre (men uten Doom3 (et spill sikkert 6800 er i sitt ess på)).

http://graphics.tomshardware.com/graphic/2...ml#3d_mark_2005

Men så er det jo ikke lett å få tak i et X800 XL-kort heller, da..

Edit: ...men for å gå tilbake til det opprinnelige spørsmålet: det kommer til å se "kjempebra" ut. :yes:

Endret av cosmo03X
Lenke til kommentar
Hvem er best av de 3 jeg har linket til?

jeg ville ikke kjøpt noen av disse!

de er også alt for dyre i forhold til ytelse!

skal du absolutt ha 6800gt kjøp dette

men siden du skal bruke så mye penger, ville jeg helt klart kjøpt dette eller dette.

av disse kortene ville jeg valgt x800xt pe, hvis man skal spille mye med eye candy, men bruker du linux kjøp for all detl 6800u

edit:

ser at du skal spille doom3, farcry, hl2 osv

på disse spillene er x800xt pe best på alle bortsett fra doom 3.

eksempel fra farcry

image062.gif

her ser du at x800xt(som er svakere enn x800xt pe) også yter bedre enn 6800u

her ser du også på cs:s(samme ytelsen hadde vært i hl2) at i høyest instillinger er x800xt pe klart best

cs-4x8x-1600.gif

jeg gidder ikke poste noe med doom3, for der er 6800u klart best!

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Hvem er best av de 3 jeg har linket til?

jeg ville ikke kjøpt noen av disse!

de er også alt for dyre i forhold til ytelse!

skal du absolutt ha 6800gt kjøp dette

men siden du skal bruke så mye penger, ville jeg helt klart kjøpt dette eller dette.

av disse kortene ville jeg valgt x800xt pe, hvis man skal spille mye med eye candy, men bruker du linux kjøp for all detl 6800u

edit:

ser at du skal spille doom3, farcry, hl2 osv

på disse spillene er x800xt pe best på alle bortsett fra doom 3.

eksempel fra farcry

image062.gif

her ser du at x800xt(som er svakere enn x800xt pe) også yter bedre enn 6800u

Alle de kortene er ca.1000kr for dyre. Bruk PRISGUIDEN og velg den billigste 6800GT. Og den ABIT x800XT er jo pci-e så jeg tviler på at den passer i en agp port.

Lenke til kommentar

Altså, da kjøper du heller et Ultra kort, som en får ned mot 4000-4300kr.

X800XT-PE får en også til rundt 4200kr.

Dette er MYE bedre kort til bedre pris!

Det Gainward kortet du linket til der er overpriset som bare f...!!!

Du får Club3D 6800GT på mpx.no til 3295,- og det er det samme kortet som alle andre, stort sett.

I tillegg har MPX BFG Tech 6800 Ultra OC kort til 3999,- ! nesten 1000kr billigere enn det Gainward 6800GT kortet. Da sier det seg selv hva en velger!!!

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...