T-mac1 Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Hei! Vurderer sterkt å kjøpe en k500i (sølv), men ønsker først å lese om erfaringene med den så langt. Så det jeg egentlig ønsker at dere får frem er: - Hvordan er kameraet? - Kjennes den ut som en "billig-telefon" med tanke på plastikken? - Holder batteriet i minst 3 dager? - Har lest om noen som har problemer med telefonboken her på forumet, har mange opplevd det samme? - Hvordan er skjermen? - Har telefonen god nok lyd til at man kan snakke med normal stemme mens man går i byen, det var et stort problem med T630 - Ellers noen andre plusser og minuser dere vil påpeke? Mhv T-mac1 Endret 14. januar 2005 av T-mac1 Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Jeg har testet denne telefonen litt. En kamerat har en, så da kan jeg jo ikke motstå å pelle på ting Men som sagt. K500 koster ca 2000,- uten abb. meget billig og her synes jeg at du etter min mening får mye for pengene. Telefonen virker solid, ikke noe plastikk opplegg. Beskyttelsen foran kameralinsen er også veldig pratisk! Selve kameraet er så som så, det er en mobil, ikke et digitalt kamera. Men det fungerer å ta bilder til bruk av MMS o.l. Standbytiden kan jeg ikke si så mye om, da jeg ikke har denne selv. Skjermen er meget bra på telefonen, stor og god! Når han ringer meg fra byen eller hvor det nå er, hører jeg det helt tydelig å fint. Synes ikke den har noen større problemer her enn andre telefoner jeg har hatt! Ellers vil jeg anbefale deg denne, dessuten lese amobils test, pluss erfaringer i prisguiden! Lykke til Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Jeg har hatt SE K500i snart i 1 uke. Kameraet er greit nok med ikke noe supert for å si det slikt. Men det er bra nok til å sende bildene som MMS o.l. Det beste er at SE har lagt til beskyttelse for kameralinsen, slik at man ikke skal være redd for å ødelegge den på noe måte eller at det kommer for mye støv o.l på linsen. Mobilen kjennes ikke så veldig billig pga av plastikken, synes den er god å holde og jeg merker ikke så veldig mye til dette. Batteriet på min K500i holder sånn ca. 2-2,5 døgn. Jeg sender en del sms/mms, snakker litt, bruker kameraet litt og spiller litt. Er ganske fornøyd med det. Har ikke hatt noe form for problemer med telefonboken, hva slags problemer er det egentlig? Skjermen til K500i er ganske så bra, den har en TFT-skjerm, men en oppløsning på 128x160, det gjør skjermen en fryd å navigere i. Bildene blir ganske skarpe og finne å se på. Har ikke hatt noe problemer med å snakke med normal stemme blant mye folk. Det som jeg finner litt negativt med K500i er at når man tar bilder, så bli bildene litt for mye støy om man tar bilder en høyere oppløsning. Man kan også ta bilder i 1280x960, selv om det er kun et VGA-kamera. Har ikke sett hvordan bildene blir enda på pc-skjermen. Ett pluss er at man kan ha Mp3 låter som ringetoner, men pga kun 12MB minne så bør man f.eks korte ned låtene/kutte de opp slik at man får kun deler av låten/e, slik at de tar mindre plass. En annen ting jeg finner negativt med K500i er at man ikke kan bruke noe annet meldingslyd enn de som er standard. Utrolig irriterende, men det går fint Alt i alt en veldig bra og mye for pengene mobil til 1595kr hos komplett.no Endret 15. januar 2005 av Zemeckis Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Telefonen gir virkelig mye for pengene! Det meste er meget bra. Flott skjerm, herlig tastatur, drøssevis av funksjoner, flott kalender og adressebok, mange innstillingsmuligheter, stort utvalg av fargetema på nettet, osv. Negativt: * Kameraet gir lett for mye støy., men kan også ta flotte bilder. * Telefonen er litt glatt, og jeg holdt på å miste den ut av hånda ved flere anledninger. * Knotten som styrer linsebeskytteren stikker så langt ut fra dekslet at telefonen alltid har slagside når den ligger på bordet. Se forresten bilder tatt med kameraet her: http://www.sprites.dk/?page=phone&phone=184 På denne hjemmesiden er det et stort utvalg av telefoner, der leserne har lagt inn billedprøver. Ganske kjekt for de som skal anskaffe kameramobil. Lenke til kommentar
kristi87 Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 hatt den to dager nå kjempefornøyd!!! fikk den til 1 175 kr på lefdal billig minuser med den som jeg har merket til nå: -kan ikke se hvor lenge jeg har pratet med en person etter at samtalen er over lurer på det av og til skjønner du ikke så viktig men jaja.. -ikke kamera lys, og nattmodusen var ikke så super heller -filmer kun 10 sek om gangen Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 kristi87 skrev: kan ikke se hvor lenge jeg har pratet med en person etter at samtalen er over lurer på det av og til skjønner du ikke så viktig men jaja.. Etter en samtale på min så er det bildet av en rød tlf og tiden jeg har snakket i tlf, der hvor datoen er. Eller så kan du gå inn på Innstillinger-> Anrop-> Tid og kostnad-> Samtaletellere. Lenke til kommentar
phax Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) - Hvordan er kameraet? Dårlig i forhold til andre vga mobiler på markedet. Se her for eksempler. - Kjennes den ut som en "billig-telefon" med tanke på plastikken? Nei. - Holder batteriet i minst 3 dager? Nei, kanskje 3 dager ved lite bruk. - Har lest om noen som har problemer med telefonboken her på forumet, har mange opplevd det samme? Ingen problemer der. - Hvordan er skjermen? Ypperlig. - Har telefonen god nok lyd til at man kan snakke med normal stemme mens man går i byen, det var et stort problem med T630 Ja. - Ellers noen andre plusser og minuser dere vil påpeke? + Bra menyer, bra spill, deilig og skrive på, henger ikke etter på sms og slikt som tidligere SE telefoner! - dårlig batteri og kamera. men alt i alt kan jeg godt anbefale denne mobilen! Endret 15. januar 2005 av phax Lenke til kommentar
smetho Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 kristi87 skrev: -filmer kun 10 sek om gangen Du kan filme lengre enn dette! Men lengre videoer kan ikke sendes med MMS Er også veldig fornøyd med telefonen. Folk har stort sett nevnt det som trengs å nevne. En veldig bra telefon til den prisen. Lenke til kommentar
Algron Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 T-mac1 skrev: - Hvordan er kameraet? - Ganske bra Sitat - Kjennes den ut som en "billig-telefon" med tanke på plastikken? - Ja, plasten er veldig billig Sitat - Holder batteriet i minst 3 dager? - Det spørs hvordan du bruker den Sitat - Hvordan er skjermen? - Helt grei Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 phax skrev: - dårlig batteri og kamera. Du gir deg ikke nei? Trådstarter: Les denne posten så får du mye info http://forum.amobil.no/index.php?showtopic=368760&hl= Telefonen har bra batteri men dårlig kamera. Den kan også låse seg av og til. Men dette er bare små problemer som ikke har betydning i lengden. Min K500i skal på service nå da tastene 1-5 ikke fungerer og joystick fungerer dårlig (som følge av kaldt vær, men ikke fukt). Ellers er jeg storfornøyd med telefonen! Anbefales! Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 kristi87 skrev: -filmer kun 10 sek om gangen Jasså? Den filmer mye mer! en venn av meg har K500i og jeg har stått filma med den i over 2 min! Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Fant ut hvorfor man kun kan filme i 10 sekunder. Trykk på mer--> Videolengde---> Ubegrenset. Spørs om den var satt til begrenset, slik at man kan sende det som mms. Endret 2. februar 2005 av Zemeckis Lenke til kommentar
genser Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Feilpostet. For informasjon om de ulike forumseksjonene, les følgende tråd: http://forum.amobil.no/index.php?showtopic=338721 Tråden flyttes. Lenke til kommentar
phax Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Shhhh skrev: phax skrev: - dårlig batteri og kamera. Du gir deg ikke nei? nei gjør nok ikke det. har k500i selv så vet veldig godt hva jeg snakker om. men kan selvsagt hende jeg har vært uheldig med mitt eksemplar.. eller at det er snakk om gammel firmware på min mobil? har også en venninne som har samme mobil, hun klager også over batteriet. har du mulighet for og sjekke firmware på din mobil for og se hvilken versjon du har? husker ikke i farta hva man må trykke. og når det gjelder amobil sine tester stoler jeg ikke på de lengre etter k500i testen for og si det slikt.. Lenke til kommentar
huber Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 er fornøyd med batteri med min k500 men kamera er helt elendig. har ikke klart å ta et eneste brukbart bilde ennå jeg har prøvd med stativ ute i dagslys. Kameraet på denne tlf har SE ikke behøvd å hatt på denne da det ikke er brukbart til noen ting. Bildene på min gamle t610 blir mye bedre. Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 nå.. kameraet er ikke verre en på t610, det blir for drøyt! hadde også t610 før jeg kjøpte min k500i. noen tips til å ta bilder med k500i, brukt bildekvalitet "normal", setter du den på "fin" blir det bare mye mer støy og bildene blir 3 dobbelt så store. juster lysstyrken manuellt med knappene på venstre side, et hakk ned fjerner ofte en god del støy. skal du bare bruke bildet på mobil skjermen kan det være lurt og sette ned bildestørrelse til "medium" dette hjelper også på og få bort mye støy på mobilskjermen.. håper kameraet og batteriet blir bedre når man får oppdatert til nyere firmware.. venter bare på at SE skal få lagt de ut å hjemmesiden sin.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå