Gå til innhold

kabinettvifte uten kontakt/input

N*

Anbefalte innlegg

hvordan kobler jeg til en kabinettvifte som bare har en rød og en svart ledning og ikke noen egen kontakt?

jeg har satt den røde i en gul ledning fra en av buntene med ledninger fra psuen, og den svarte i den svarte ved siden av den gule.

men det ble ikke noe bra kontakt på den måten. ledningene må ligge på en spessiell måte for å få kontakt.

hvordan skal jeg koble den til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du stapper den enda litt bedere inni. Muligens også tar av litt mer av isolasjonen og fester den i posisjone med tape eller teijp, etter smak og behag. Tape gjerne inn hele kontakten for å få det ti å sitte bedre og for å isolere. Anbefaller bruk av "elektrotape". Den er generellt seig og har godt lim. Vanlig kontortape kan også brukes men den har langt dårligere egenskap og er ikke brannsikker. Det siste kan vurderes om er er egenskap som utelates!

Alt dette på eget ansvar! Eller var det ikke dette svaret du ønsket?

Lenke til kommentar

Avisoler litt på gul og svart ledning, slik at isolasjonen blir fjernet. Vri vifte ledningene inn mot molex kontakten, slik at det sitter godt. Bruk tape for isolasjon.

Hvis du ikke vil gjøre det kan du gjøre dette:

Kjøp deg en molex splitter, som denne (link) Selges på de fleste butikker som selger datautstyr.

Gjør det samme på denne.

Evt bruk sukkerbiter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...