zimsen Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Kabinett , harddisk , dvd rom/brenner og skjermkort er innkjøpt! Nå mangler jeg bare ett godt HK og en grei prosessor. Har etter mye om å men kommet frem til at S 939 er de lureste kjøpet for meg , men hva skal man velge? Mest sannsynelig kommer jeg til å havne på Athlon 64 3200+ når det gjelder CPU. Men hva hovedkort angår er jeg ikke like sikker! Må ha ett kort som støtter AGP , SATA , innebygget lyd og nettverkskort , siden jeg må ha AGP så begrenser det seg jo noe men har kikket litt på Asus sitt K8T800PRO , har vært fornøyd med asus sine 478 kort men både AMD og 939 er nytt for meg så om noen har erfaringer med dette kort så er det bare å hyle ut Abit AV8-3rd Eye og EPoX EP-9NDA3+ er også kort som vurderes , hva mener dere "kjennere" at en uviten kar som meg burde velge? Lenke til kommentar
Lord Hell Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Abit AV8 eller msi neo2 platinum Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Jeg har aversjon mot VIA og kan ikke se for meg annet enn Nvidia-chipset desverrre. Siden CPU har minnekontrolleren så er Nvidia-kortene fra de forskjellige fabrikkene ytelsemessig like. Du kan starte her for å se hva som er på lager.... Se i kompatiblitets listene at du får riktig RAM: Her er hva OCZ sier Her kan du navigere deg fram til Crusial sin anbefaling... Her kan du navigere deg fram til Corsair sin anbefaling... Og her kan du navigere deg frem til hva Kingston anbefaler... Feil RAM medfører alvorleg systemsvikt, og ekstra utgifter. Lenke til kommentar
ELR Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Har Asus A8V Deluxe selv, og må si jeg er veldig veldig fornøyd! Stabilt som grunnfjellet og raskt som fy!! Test her: http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1617 Kun ett minus, og det er at det ikke har native S-ATA-driver, og det medfølger heller ikke disk i pakken. Må dermed laste ned fra nettet på forhånd. Uansett, Asus er vel ikke alene om dette. Anbefales! EDIT: Mulig jeg tar feil med S-ATA og native..... håper andre kan komme med flere opplysninger der. En annen ting som er verdt å nevne er at Asus har crash-free Bios. Skulle det skjære seg, så starter den opp for det, og du kan flashe på nytt. Har hørt av de som får bruk for dette at det kommer en aldri så vennlig kvinnestemme og opplyser om at noe er galt Endret 17. januar 2005 av Pitbullo Lenke til kommentar
Lord Hell Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Jeg har aversjon mot VIA og kan ikke se for meg annet enn Nvidia-chipset desverrre. er egentlig ganske enig.. men jeg trenger WOL (wake on lan) og jeg må være 100 % sikker på at hovedkortet har det. og det har Abit Av8 mens jeg ikke klarer å se noe Nforce3 med wol Lenke til kommentar
zimsen Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Jeg har aversjon mot VIA og kan ikke se for meg annet enn Nvidia-chipset desverrre. er egentlig ganske enig.. men jeg trenger WOL (wake on lan) og jeg må være 100 % sikker på at hovedkortet har det. og det har Abit Av8 mens jeg ikke klarer å se noe Nforce3 med wol Arrester meg hvis jeg tar feil! Men er ikke EPoX EP-9NDA3+ ett Nforce 3 kort da? Ser ihvertfall ut som det har WOL Epox Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 tror de aller aller fleste kortene i dag har WOL... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå