RuZleBIFf Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Heisann. Jeg har en ekstern harddisk som er kobla til via usb. Skulle gjerne ha fått til å boote fra denne disken, men når jeg prøver står det bare "Attemting boot drom usb-device" og der står den. Kan noen hjelpe meg med dette? PS: funker helt fint å boote fra den disken hvis jeg kobler den til via IDE! Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Kikk i hovedkortmanualen om akkurat dette og se om det er noe spesielt med dette. F.eks. om USB-disken _må_ ha FAT32 eller lignende. Og: Hvor lenge har du latt den stå slik i oppstarten? Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Det finnes vel ikke noen USB drivere i Bios som støtter oppstart? Den disken vil vel sansynligvis ikke fungere før du får lagt inn drivere i Windows. Rett meg hvis jeg tar feil. Endret 16. januar 2005 av Texas Stovner Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Du må inn i BIOS (Integrated Periphearals) og.... Bootrekkefølge: USB 1.st Boot device Ehhh... Drivere for USB ligger i OS...Hvordan kan du boote USB da?? Hehe...Texas Stovner .... jeg har visst suget på denne i over en halvtime Endret 16. januar 2005 av sveinsel Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Sveinsel,har du noen forslag eller? jeg er blank. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Sveinsel,har du noen forslag eller? jeg er blank. Hehe...nei jeg satt og tittet i noen manualer som ligger her. Der er ikke angitt USB som boot device. Jeg vet rett og slett ikke. Men i denne bransjen vet man aldri når man møter sin overmann Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Ruzlebiff, jeg tror ikke vi kan hjelpe deg med dette problemet, men det hadde vert greit med lit spec`s. Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Mine mistanker er nok riktige. Man kan nok ikke boote fra USB. Iallefall ikke den dag i dag.(om noen år kanskje) Endret 16. januar 2005 av Texas Stovner Lenke til kommentar
Loko~Motiv~ Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Har et Asus P4P800-E Deluxe, og med en Freecom 250GB ekstern harddisk, som jeg forøvrig er godt fornøyd med (hot-swap, støtter både USB1 & 2, 7200rpm, 22 198 KB/sekund på skriving og sgs lydløs), kan jeg ikke skjønne det ikke skulle være mulig å boote fra den? USB 1.st boot device i bios, så tar det ca. ett minutt lenger tid ved oppstart før den blir detektert, pga USB. Jeg har ikke boota opp med xp, da jeg ikke har installert det på den eksterne USB-disken, men USB-driverne ligger nok i BIOS. Leste også en test hvor de bla. testet ytelsen til eksterne USB-harddisker ved kjøring av operativsystem på disse. Kan dessverre ikke finne den igjen, men det var på et norsk nettsted... Konklusjonen de trakk var at det ikke gikk lynraskt, men at det fungerte ok, men de lurte på hvor mange som kom til å kjøre operativsystem fra en ekstern harddisk... Lenke til kommentar
juwa Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) http://www.microsoft.com/whdc/device/storage/usb-boot.mspx http://www.weethet.nl/english/hardware_bootfromusbstick.php .....or google it man..... Endret 20. januar 2005 av juwa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå