the animal Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) som det står, hvordan kan jeg koble en PCI-E strømplugg om jeg ikke har kontakten som skal i den?? vel jeg har et Nforce4 kort og et X800XT kort men ikke PCI-E STRØM kontakten, å ikke har jeg mer penger til ny PSU med det første heller så jeg vil "jukse" koble den, men vet ikke hva som skal på hva! vil nesten tro det er en kobinasjon av 5V, 12V og Jord men er det noen som vet om et sted er det står hva som er hva eller som vet det Takker for de svar som leder til en løsning Endret 15. januar 2005 av the animal Lenke til kommentar
Morpheus- Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Nå surrer du felt, har du et nforce 4 kort med pci express og et X800XT agp kort ? Da må du selge kortet og kjøpe nytt det er ikke mulighet for og bruke det dessverre. Prøv og forklare vis det ikke var dette du mente.. Endret 14. januar 2005 av Morpheus- Lenke til kommentar
Bruker-55860 Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 lol... lurer på hva som har sjedd vist du hadde startet det systemet :!: Må nok skaffe nytt grafikkort.. viss det var det du mente da.. Lenke til kommentar
the animal Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Nå surrer du felt, har du et nforce 4 kort med pci express og et X800XT agp kort ? Da må du selge kortet og kjøpe nytt det er ikke mulighet for og bruke det dessverre. Prøv og forklare vis det ikke var dette du mente.. sorry tror du tokk meg litt feil der X800XT kortet er PCI-E men jeg har ikke PSU som har den PCI-E strømpluggen jeg vil koble den pluggen ved hjelp av de andre 5V-12V-jord ledningene fra de andre strømpluggene Lenke til kommentar
Bruker-55860 Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Hm.. Bruker PCI-E en annen plugg da? ..eller var det det at du ikke hadde plugger igjen? da kan du bruke en kabel splitter.. Endret 14. januar 2005 av Lenke til kommentar
captzalo Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Du trenger en overgang. Ikke begynn å kødde med powerkabler og sånt med mindre du er elektriker. Du vil høyst sannsynlig drite deg ut og kortslutte noe, som igjen vil koste adskillig mer enn en overgang fra 20 -> 24pols strømkontakt. Edit: Rettet noen skirvleifer. Endret 14. januar 2005 av captzalo Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Du trenger en overgang. Ikke begynn å kødde med powerkabler og sånt med mindre du er elektriker. Du vil høyst sannsynlig drite deg ut og kortslutte noe, som igjen vil koste adskillig mer enn en overgang fra 20 -> 24pols strømkontakt. Edit: Rettet noen skirvleifer. jepp, må si meg enig med han...... var jeg deg ville jeg kjøpt en overgang, da dette sannsynligvis ikke koster no særlig Endret 14. januar 2005 av SGE7000 Lenke til kommentar
captzalo Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Heller 150 kroner for en overgang enn å betale 4000 kroner for nytt hovedkort og prosessor. Lenke til kommentar
Morpheus- Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Tror jeg har gått glipp av noe? Men hva f*** er en pci-e strømplugg ? Kan noe gi meg en link til et bilde eller noe ? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 PCI-e strømplugg er vel den på skjermkortet (ikke selve PCI-e sloten) Mange andre skjermkort får strøm via en vanlig 4-pins Molex-plugg, men nyere skjermkort har begynnt å ta i bruk en annen type plugg med 6 pinner. (sikkert bare jord 5,0V og 12V arrangert litt annerledes enn den vanlige Molex pluggen) Lenke til kommentar
the animal Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 PCI-e strømplugg er vel den på skjermkortet (ikke selve PCI-e sloten) Mange andre skjermkort får strøm via en vanlig 4-pins Molex-plugg, men nyere skjermkort har begynnt å ta i bruk en annen type plugg med 6 pinner. (sikkert bare jord 5,0V og 12V arrangert litt annerledes enn den vanlige Molex pluggen) Simen1 du er den føste som forsto det!!! Takker så meget men kan jeg da kjøpe en sånn en overgang til PCI-E?? å "captzalo" jeg er elektriker om du lurer Lenke til kommentar
the animal Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 danna pluggen!! men kan jeg bare bruke en gule Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Sjekk manualen eller dokumentasjon av skjermkortet på nett så finner du kanskje ut hva som skal hvor. Hvis ikke så finn et bilde av den adapteren og se hvor de forskjellige ledningene går. Sort=jord Rød=5V og gul=12V Lenke til kommentar
the animal Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Sjekk manualen eller dokumentasjon av skjermkortet på nett så finner du kanskje ut hva som skal hvor. Hvis ikke så finn et bilde av den adapteren og se hvor de forskjellige ledningene går. Sort=jord Rød=5V og gul=12V kan dere hjelpe litt til her skal se litt ser ut som det er: Sort - rød - gul Sort - rød - gul mer bilder Endret 14. januar 2005 av the animal Lenke til kommentar
Xplode Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 dem brune og svarte er jord og dem 2 gule er +12v Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Henger ikke helt med her... Hvorfor bruker du ikke bare den 4-pin til PCI-E adaptern? Lenke til kommentar
the animal Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Henger ikke helt med her... Hvorfor bruker du ikke bare den 4-pin til PCI-E adaptern? har ikke den adepteren Lenke til kommentar
captzalo Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 PCI-e strømplugg er vel den på skjermkortet (ikke selve PCI-e sloten) Mange andre skjermkort får strøm via en vanlig 4-pins Molex-plugg, men nyere skjermkort har begynnt å ta i bruk en annen type plugg med 6 pinner. (sikkert bare jord 5,0V og 12V arrangert litt annerledes enn den vanlige Molex pluggen) Simen1 du er den føste som forsto det!!! Takker så meget men kan jeg da kjøpe en sånn en overgang til PCI-E?? å "captzalo" jeg er elektriker om du lurer Hvorfor skrev du ikke hva du mente med en gang? "Det er en seks-pols kontakt på skjermkortet mitt. Skjermkortet er PCI-E og jeg har ikke den sekspols kontakten på strømforsyningen min." Se, så lett. Overgangen pleier å følge med PCI-E skjermkort, så tusle tilbake og be om en ny. Eller gjør snikkararbe som oppført på bildene. Lenke til kommentar
the animal Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Hvorfor skrev du ikke hva du mente med en gang? "Det er en seks-pols kontakt på skjermkortet mitt. Skjermkortet er PCI-E og jeg har ikke den sekspols kontakten på strømforsyningen min." Se, så lett. Overgangen pleier å følge med PCI-E skjermkort, så tusle tilbake og be om en ny. Eller gjør snikkararbe som oppført på bildene. sorry for at du misforsto meg. men kortet er kjøpt brukt uten noen kabler tenkte faktisk aldri på den kontakten før jeg skulle sette det sammen Lenke til kommentar
the animal Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) ingen som har PCI-E her å kan bare se ossen den kontakten er da? er desperat her EDIT: Fikk det til det funker å koble det sånn som det vises på det enorme bildet litt oppe på siden! skal si hjertet ver oppe i halsen når jeg startet pcen. likte ikke tanken med et skjerkort til 4600 kr og en liten "hobby-kobling" assa Endret 15. januar 2005 av the animal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå