Gå til innhold

Får ikke lest gammel CD...

Anbefalte innlegg

Har en gammel CD som windows ikke klarer, men jeg har prøvd et par programmer for å gjenopprette data, og disse finner så godt som alt på cden...MEN alle skal ha betaling før programmet gidder å kopiere innholdet over på harddisken...er det noen her som vet om et program som klarer dette uten betaling??? (platen er brent med UDF-filsystem)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sikker på at cd'n ikke er brent med directCD eller annen ræl-programvare? Adaptec Directcd fulgte med Adaptec easy cd-creator (nå kjent som roxio easy cd-creator) i sin tid for enkel drag 'n' drop til cd via explorer i win98 dagene.

Er ikke sikker på om Filescavenger takler cd'er, men det funker meget bra på diskser / pendrives / CF-cards.

Prøv også å tuppe cd'en i en CD-brenner (ikke nødvendigvis like bra med DVD-brenner), da disse somregel leser medre enn cd-rom.

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar

installer directcd (øff..ja, det er like ille som det høres ut). og kopier ut dataene, for så å brenne dem på nytt (UTEN directcd).

Jeg ville satset på å installere directcd på en eller annen ræl-pc du ikke bruker til vanlig.

Lenke til kommentar
Prøv med tannkrem. Funker alltid! (vel nesten alltid) :thumbup:
Kan legge til at det ikke fins antydning til riper og skader i cden...

UPS. Litt tidelig om morran/seint om kvelden.

Prøve med annen CD-ROM/DVD-ROM osv.?

Kan være stor forskjell på feil toleranse hos forskjellige produsenter.

Min Plextor PX-32TSi Ultra Scsi tar det meste.

Lenke til kommentar

har prøvd i tre forskjellige...ingen av de takler udf-delen av plata, men iso-delen kommer fint fram...

Men som sagt - de før nevnte program finner omtrent alt som skal være på cden...men nekter å skrive filene over til disk før jeg registrerer...

Lenke til kommentar
Har en gammel CD som windows ikke klarer, men jeg har prøvd et par programmer for å gjenopprette data, og disse finner så godt som alt på cden...MEN alle skal ha betaling før programmet gidder å kopiere innholdet over på harddisken...er det noen her som vet om et program som klarer dette uten betaling??? (platen er brent med UDF-filsystem)

Fant en side med masse progs for CD + DVD greier...

http://www.benchmarkhq.ru/english.html?/be_mm.html

Linker til nedlast for bl.a.:

CDCheck

CD/DVD Diagnostic

CD/DVD Capabilities Viewer

CDRom Drive Analyzer

CDSpeed32

DVDInfoPro

Nero InfoTool

NetInfo

Så får du se om du finner noe interessant da vet du...

Med respect :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...