LuciFear Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Windows finner ikke igjen en WD 200 GB disk etter formaterting, den står som missing i disk management. Har sjekket i BIOS, så jeg vet at maskina finner den. Har lastet ned SP2, og trodde det skulle hjelpe, men det gjorde det ikke. Tips? Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Hvilke valg får du i computer management for denne disken? Det virker som om du har gjort denne disken til en dynamic disk? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Hva skjer når man konverterer en harddisk til dynamic disk? Bare vet at jeg måtte konvertere SCSI diskene mine til dynamic disk, for å få bedre skriveytelse. Har gjort det med en IDE disk også, men vet ikke om det er bra eller dårlig for IDE disken. Lenke til kommentar
Laibach Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 det er vel ikke en sata disc? da må du instalere sata drivere på nytt, Lenke til kommentar
LuciFear Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Det er en Western Digital Caviar 200GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM, så det er neppe noe problem med SATAdrivere. Ja, det er en dynamic disk, men det var det også før jeg formaterte. Kan ikke helt skjønne hvorfor det skulle være et problem nå. Når jeg høyreklikker på disken i Disk Management, da er eneste muligheten jeg har å trykke på reactivate disk, men når jeg gjør det så får jeg feilmelding om at "the specified disk can not be located". Den er koblet til hovedkortet via et Highpoint kontrollerkort, men heller ikke det bør være problemet, fordi når jeg kobler disken direkte på hovedkortet, så finner ikke Disk Management den i hele tatt. Må jeg virkelig legge inn Linux for å få tilbake musikken min? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=360611&hl= Kan det være at du også trenger den "drivern" som blir nemt i siste post? Lenke til kommentar
LuciFear Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=360611&hl= Kan det være at du også trenger den "drivern" som blir nemt i siste post? Jeg har et annet kontrollerkort, så det hjelper meg ikke så mye.. men takk for tipset! Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Finner du disken i Disk Management? Har den en spesiell label her? f.eks. missing eller unreadable eller noe sånt? hvordan formaterte du den forresten? Lenke til kommentar
LuciFear Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 jeg finner disken i Disk Management ja, den står som missing der. Husker ikke helt hvordan jeg formaterte den første gangen, men jeg mener jeg gjorde det også i Disk Management. I dag prøvde jeg disken i en annen PC, men med samme resultat. Begynner å bli lei av det her nå Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Hadde min lager-disk som dynamic før jeg og, og hadde masse pes hver gang jeg reinstallerte windows... Hva det at disken er missing i diskmanagement indikerer er jeg ikke helt sikker på, men jeg lurer på om det kan i noen tilfeller være et symptom på at maskinen vet at disken burde være der, men ikke er der (heh). Hvis du laster ned dmdiag fra supportsidene hos microsoft, kjører den og setter på -v, og kopierer resultatet inn i en tekstfil du legger ved i tråden, kan jeg titte på det og se om jeg finner ut noe. hadde som sagt et liknende problem... Lenke til kommentar
LuciFear Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 Jeg fikk tak i et program program som heter Easy Recovery, og det fant disken og alt på den. Er visst ideelt til å finne igjen data på formaterte disker og den slags. Men takk for alle innspill og tips! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå