Gå til innhold

Windows finner ikke disken etter formatering

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skjer når man konverterer en harddisk til dynamic disk?

Bare vet at jeg måtte konvertere SCSI diskene mine til dynamic disk, for å få bedre skriveytelse. Har gjort det med en IDE disk også, men vet ikke om det er bra eller dårlig for IDE disken.

Lenke til kommentar

Det er en Western Digital Caviar 200GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM, så det er neppe noe problem med SATAdrivere.

Ja, det er en dynamic disk, men det var det også før jeg formaterte. Kan ikke helt skjønne hvorfor det skulle være et problem nå. Når jeg høyreklikker på disken i Disk Management, da er eneste muligheten jeg har å trykke på reactivate disk, men når jeg gjør det så får jeg feilmelding om at "the specified disk can

not be located". Den er koblet til hovedkortet via et Highpoint kontrollerkort, men heller ikke det bør være problemet, fordi når jeg kobler disken direkte på hovedkortet, så finner ikke Disk Management den i hele tatt.

Må jeg virkelig legge inn Linux for å få tilbake musikken min? :cry:

Lenke til kommentar

jeg finner disken i Disk Management ja, den står som missing der. Husker ikke helt hvordan jeg formaterte den første gangen, men jeg mener jeg gjorde det også i Disk Management. I dag prøvde jeg disken i en annen PC, men med samme resultat. Begynner å bli lei av det her nå :(

Lenke til kommentar

Hadde min lager-disk som dynamic før jeg og, og hadde masse pes hver gang jeg reinstallerte windows...

Hva det at disken er missing i diskmanagement indikerer er jeg ikke helt sikker på, men jeg lurer på om det kan i noen tilfeller være et symptom på at maskinen vet at disken burde være der, men ikke er der (heh). Hvis du laster ned dmdiag fra supportsidene hos microsoft, kjører den og setter på -v, og kopierer resultatet inn i en tekstfil du legger ved i tråden, kan jeg titte på det og se om jeg finner ut noe. hadde som sagt et liknende problem...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...