z0uLesss Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Jeg kunne gledelig bringe hjem mitt nye Sennheiser pc 155 USB headsett hjem da det kom i posten fra microplex i dag. Men det oppsto problemer, og jeg er nokså frustrert. Sennheiser sender ut disse headsettene uten cd kan det se ut som, for de skal være plug and play. Dette er de da ikke på min pc (en laptop fra whitebox). Når jeg kobler i usb ledningen så får jeg melding i en boble om at det er blitt koblett inn sennheiser pc 155 headsett. Det dukker opp en installasjonsveiviser og den finner ikke drivere til headsettet. Jeg tok en rask tur til brodern for å teste der. Headsettet ble plugget i og en liten boble dukket opp om at nytt hardware var blitt plugget i. Sekunder senere står det at headsettet er klart til bruk. Og jammen meg var alt ok her. Det skal nevnes at han har samme verson av windows som meg (xp sp2). Jeg har usb 2.0 og han har usb 1.1 eller noe slikt. Jeg har forsøkt å finne drivere på sennheiser sine hjemmesider. Jeg har oppsøkt både sennheiser og microplex uten å få noen svar. HJELP MEG! Endret 16. januar 2005 av z0uLesss Lenke til kommentar
z0uLesss Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Går det for en som har headsettet å sende meg drivere? hvordan, hvor osv? Her er foresten en link til et forum der en person ser ut til å ha det samme problemet http://www.usbman.com/forum/UltraBoard.cgi...D=89&SID=313999 Lenke til kommentar
sarcasm Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 www.driverguide.com login med U/N "drivers" PW "all" ganske bra driversearch der, funnet slike sære drivere før.. gl Lenke til kommentar
z0uLesss Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Fant ikke noe på den siden. Det må da være noe som får dette til å funke på pc'n til broren min som jeg også kan "aktivere". Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Når Sennheiser ikke sender med drivere er det vel fordi disse skal følge med XP. Prøv å let på Windows cd'en, eller prøv å installere SP2 pånytt. Lenke til kommentar
z0uLesss Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Hjalp ikke med windows cd'n. Går det ann å installere sp2 på nytt da? Hvordan? Lenke til kommentar
z0uLesss Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Ok, jeg er på sporet av noe... men nok en gang dukker jeg på komplikasjoner. Jeg har altså testa headsettet på 3 andre maskiner. En med xp home, en med windows98 og en med xp pro. Alle disse fungerte fint. Jeg har altså lett etter instillinger i windos som er annerledes på min maskin, og jeg har funnet at "driver signing" (høyreklikk på min datamaskin og velg egenskaper så finner du det der under hardware) instillingen min er annerledes. På laptopen som headsettet ikke funker på står denne på "warn" mens på den stasjonære pc'n med xp pro sp2 (samme setup som på min laptop) står den på "ignore". Jeg prøvde å endre dette over til "ignore" på min laptop. Men hver gang jeg klikker ok og går tilbake så er den hoppet over til "Warn" igjen! Hvordan fikser jeg dette da? Lenke til kommentar
z0uLesss Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 En annen liten detalj som er annerledes på laptopen enn på den stasjonære som headsettet funker på.... Jeg har installert windows på en egen 5gb partisjon med "compress drive to save diskspace" skrudd på. Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 usb portene dine er korrekt installert? de står ikke som spørsmålstegn under enhetsbehandling? Lenke til kommentar
z0uLesss Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 De er korrekt installert vil jeg tru. I og med at jeg har mx510 musa mi i usb portene og at jeg også bruker en 250gb usb hdd. Lenke til kommentar
Keworkian Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Kan vel kanskje prøve å kjøre windows update etter å ha plugget dem i, og se om den finner noen drivere til hodetelefonene Lenke til kommentar
z0uLesss Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Har prøvd det. Jeg tror heller problemet ligger i at jeg ikke får satt "ignore" på driver signing... Lenke til kommentar
z0uLesss Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Boota opp fra win xp pro cd'n og kjørte en repair på windows installasjonen og vips så var det i orden. Nå har jeg altså ikke sp2 lenger, skal oppdatere dere om det slutter å funke dersom jeg starter igang med windows update senere en gang. MEN NÅ SKAL JEG SPILLE! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå