Gå til innhold

problemer med Sennheiser pc155 *fixed*

Anbefalte innlegg

Jeg kunne gledelig bringe hjem mitt nye Sennheiser pc 155 USB headsett hjem da det kom i posten fra microplex i dag. Men det oppsto problemer, og jeg er nokså frustrert.

Sennheiser sender ut disse headsettene uten cd kan det se ut som, for de skal være plug and play. Dette er de da ikke på min pc (en laptop fra whitebox). Når jeg kobler i usb ledningen så får jeg melding i en boble om at det er blitt koblett inn sennheiser pc 155 headsett. Det dukker opp en installasjonsveiviser og den finner ikke drivere til headsettet.

Jeg tok en rask tur til brodern for å teste der. Headsettet ble plugget i og en liten boble dukket opp om at nytt hardware var blitt plugget i. Sekunder senere står det at headsettet er klart til bruk. Og jammen meg var alt ok her. Det skal nevnes at han har samme verson av windows som meg (xp sp2). Jeg har usb 2.0 og han har usb 1.1 eller noe slikt.

Jeg har forsøkt å finne drivere på sennheiser sine hjemmesider. Jeg har oppsøkt både sennheiser og microplex uten å få noen svar.

HJELP MEG!

Endret av z0uLesss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, jeg er på sporet av noe... men nok en gang dukker jeg på komplikasjoner. Jeg har altså testa headsettet på 3 andre maskiner. En med xp home, en med windows98 og en med xp pro. Alle disse fungerte fint. Jeg har altså lett etter instillinger i windos som er annerledes på min maskin, og jeg har funnet at "driver signing" (høyreklikk på min datamaskin og velg egenskaper så finner du det der under hardware) instillingen min er annerledes. På laptopen som headsettet ikke funker på står denne på "warn" mens på den stasjonære pc'n med xp pro sp2 (samme setup som på min laptop) står den på "ignore". Jeg prøvde å endre dette over til "ignore" på min laptop. Men hver gang jeg klikker ok og går tilbake så er den hoppet over til "Warn" igjen! Hvordan fikser jeg dette da?

Lenke til kommentar

Boota opp fra win xp pro cd'n og kjørte en repair på windows installasjonen og vips så var det i orden. Nå har jeg altså ikke sp2 lenger, skal oppdatere dere om det slutter å funke dersom jeg starter igang med windows update senere en gang. MEN NÅ SKAL JEG SPILLE!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...