T_s_X Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Nettop intalert Sapphire radeon 9800se... og oppdaget en stund etter at temperaturen i cpuen var 72 gradet :o er det skadelig? Jeg kjøpte i går 2 nye vifte og så ay maskien sank til 55-65 er dette en normal temperatur.. Og siste spm... Jeg har 2 kabinettvifter... en bak på miden og en på miden helt nede... Skal den dene blåse inn og sen andre ut eller begge inn eller begge ut ? Lenke til kommentar
sixx Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 72 grader er litt varmt, men ikke skadelig nei. 55-65 grader er vel en grei temperatur hvis du spiller, men hvis ikke så burde du kanskje ha skaffet deg litt bedre kjøling. Lenke til kommentar
T_s_X Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 ok takkkkkkkker for svar Lenke til kommentar
Portalol Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 sett viftene dine slik at den som blåser mest blåser inn i kabinettet og den andre ut Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Det er også en fordel at den som er nederst blåser inn og den som er øverst blåser ut Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Det er også en fordel at den som er nederst blåser inn og den som er øverst blåser ut jeg har alltid lurt på hvorfor det? vifta som er bak vil jo blåse kald luft direkte på cpu for deretter å bli fjernet av vifta nede og i psu. høres jo egentlig smartere ut Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Det er også en fordel at den som er nederst blåser inn og den som er øverst blåser ut jeg har alltid lurt på hvorfor det? vifta som er bak vil jo blåse kald luft direkte på cpu for deretter å bli fjernet av vifta nede og i psu. høres jo egentlig smartere ut Varm luft stiger opp. Sirkulasjonen blir bedre med inn nede og ut oppe. En PC innholder flere ting enn bare cpu, og alle komponentene har godt av kjøling Endret 15. januar 2005 av C4STOR Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 det eneste som er kjedelig med det er at den blir en støv hau, for de av oss som holder hybelkaniner som husdyr Lenke til kommentar
T_s_X Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Er det noen som kunne gitt meg en link til hvor jeg kan laste ned slikt program der jeg ser temperaturen i maskinen? Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Er det noen som kunne gitt meg en link til hvor jeg kan laste ned slikt program der jeg ser temperaturen i maskinen? BIOS, som du kommer inn i ved å trykke på enten [del] eller [F1] når maskinen starter opp. Eller så kan du bruke f.eks. Sisoftware Sandra. EDIT: sisoftware.net Endret 15. januar 2005 av PCXray Lenke til kommentar
miCro Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Du kan også bruke Everest. Den lister opp det meste for deg, også temperaturer. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 72 grader er altfor høyt, du kan snart brenne CPUen din. De 2 kabinettviftene ville jeg plassert fremme i kabinettet slik at de får inn mye luft, da vil det bli overtrykk i kabinettet ditt. Da vil CPU-viften få kaldere luft å jobbe med. PSUen /Strømforsyningen din er mer enn nok til å ta unna luft/ha den ut. Lenke til kommentar
T_s_X Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 72 grader er altfor høyt, du kan snart brenne CPUen din. De 2 kabinettviftene ville jeg plassert fremme i kabinettet slik at de får inn mye luft, da vil det bli overtrykk i kabinettet ditt. Da vil CPU-viften få kaldere luft å jobbe med. PSUen /Strømforsyningen din er mer enn nok til å ta unna luft/ha den ut. Har hørt litt rundt no.. og 71 grader var ikke skadelig for cpuen... no ligger den på ca 55c ved bruk av onternett og msn osv.. og ca 60-62c ved spilling Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 72 grader er altfor høyt, du kan snart brenne CPUen din. De 2 kabinettviftene ville jeg plassert fremme i kabinettet slik at de får inn mye luft, da vil det bli overtrykk i kabinettet ditt. Da vil CPU-viften få kaldere luft å jobbe med. PSUen /Strømforsyningen din er mer enn nok til å ta unna luft/ha den ut. Har hørt litt rundt no.. og 71 grader var ikke skadelig for cpuen... no ligger den på ca 55c ved bruk av onternett og msn osv.. og ca 60-62c ved spilling det kan man el si som en akseptabel temperatur, selv har jeg en prescott cpu på 3,2 Ghz den ligger nå på 50 grader med surfing og litt diverse, og ca 55-60 Grader load Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 man kan jo si det sånn: "72 grader er helt greit men det burde ha vært lavere" Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Det var litt høy den tempen der ja, men det er nok ikke farlig! Du burde ha den enne viften bak som blåser ut og en i front som blåser inn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå