Gå til innhold

Begynner man å få lite for pengene oss nextgentel?

Anbefalte innlegg

Etter å ha studert listene til Itavisen.no synes jeg at Ngt begynner å falle langt ned på listen. Ngt som reklamere med blant annet med linjen Charlie (1700/512) gir mest for pengene. Før hadde jeg bluecom og synes det var noe dritt og ønsket meg heller ngt pga raskere linjer. I dag er det heller omsatt, ønsker eks bluecom(er mangen andre leverandører som er bedre enn ngt også) fordi er bedre på pris og linjer(egen sentral) visst nok da og fordi de HAR kundeservice noe ngt aldri har hørt om. Til og med UPC noe som var noe dritt i ngt sine glanstider har nå passert ngt på listen.

Flere som er enige med meg om at ngt burde sette opp hastighetene på linjene sine? Noe de hvertfall bør gjøre som kompensasjon for dårlig kundeservice + at de hadde et solid overskudd i tredje kvartal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har NGT jeg også. I utgangspunktet har bluecom litt bedre hastighet i forhold til charlie, men det er en syk etableringspris som ikke gjør de så billig likevel. Dessuten bruker de modem, mens NGT bruker router (=brannmur innebygget).

(hvis du har ip-telefon fra ngt får du ekstra 150/64 i fart)

Når det er sagt, har ngt en veldig treg kunderservice, men når en først får kontakt er de flinke de som sitter der.

Pr i dag kan jeg ikke velge mellom andre enn ngt, bluecom og telenor, så der synes jeg at ngt vinner (knepent)

Lenke til kommentar

NGT har da satt opp hastighetene en god del ganger med jevne mellomrom... kanskje en stund siden sist nå, men synes de har vært ganske flink... Har Bravo og starta på 640kbit/s da jeg fikk det, og det ligger nå på 1200kbit/s uten at jeg som bruker har måtte gjøre noen som helst endringer.

Kundeservice har jeg hatt lite bruk for, men den ene gangen jeg trengte det fikk jeg aldri svar på mail... men nå fant jeg ut det jeg lurte på etterhvert på annet vis uansett.

Vært kunde der i 3år(?) nå ca... og har vel vært rimelig fornøyd, og NGT har uansett ligget godt over Telenor som ville vært alternativet.

Edit komentar: Har forumet virkelig "forbudt" ordet tele(h)or? Det forandres automatisk til Telenor..

Endret av BlackH
Lenke til kommentar

Jeg synes NGT er bra, jeg. Da jeg fikk NGT i november 2003, betalte jeg for 800/384. Nå sitter jeg teoretisk med 1200/384 (Bravo), men ruteren min viser at jeg har 1500 ned. Hadde vært fint med litt mer ut, men jeg er fornøyd, jeg. Jeg betaler det samme som før, men har en del høyere hastighet ned enn jeg begynte med.

Kundeservice på NGT har vel tatt seg en del opp, har det ikke? Har i allefall fått kontakt de gangene jeg har hatt behov for det, og de som sitter der ser ut til å kunne sakene sine.

Jeg synes det blir litt rart å klage på at NGT gir oss lite for pengene. De ligger tross alt godt an enda, og det er de som har bidratt til å presse ned prisene og skru opp konkurransen i markedet.

Lenke til kommentar

Syns NGT leverer bra produkter jeg. Har de ikke selv lenger pga dekning og flytting. Men prisene deres ligger jo ganske så likt med alle andre. Ville vel heller hatt lavere pris jeg og enn høyere hastighet. Jeg har Catch 1700/512 idag og det holder i bøtter og spann for min del. Har ikke så dårlig tid at det ikke holder mål.

Lenke til kommentar

Nå skal det vel sies at når ngt sier de gir deg 1700/512, så får du faktisk 2000/512. Bare logg deg inn i ruteren din så ser du det! Det er det faktisk ingen andre som jeg vet som gjør. Grunnen til at de gjør det er for å kompansere for overhead. På en TN linje så får du akkurat det du betaler for, altså taper du CA 1/8 av linja. :scared:

Derfor mener jeg ngt er den beste leverandøren. Og husk de har MANGE rabatt ordninger, skjekk om du kan få igjennom f.eks skolen eller fagforeningen.

Lenke til kommentar
Nå skal det vel sies at når ngt sier de gir deg 1700/512, så får du faktisk 2000/512. Bare logg deg inn i ruteren din så ser du det! Det er det faktisk ingen andre som jeg vet som gjør. Grunnen til at de gjør det er for å kompansere for overhead. På en TN linje så får du akkurat det du betaler for, altså taper du CA 1/8 av linja. :scared:

Derfor mener jeg ngt er den beste leverandøren. Og husk de har MANGE rabatt ordninger, skjekk om du kan få igjennom f.eks skolen eller fagforeningen.

Tullprat. Telenor kompenserer for overhead de. Jeg har 1024/256 fra Telenor, og når jeg logger meg inn på ruteren er downstream satt til 1280.

Lenke til kommentar
NGT er klart mer for pengene enn telenor  :yes:

Det var ikke det som var poenget mitt heller, poenget var at Tai`dai skrev at det var KUN NGT som kompenserte for overhead på linjene med høyere hastighet, noe som er klart og tydelig er feil. BlueCom og Catch kompenserer for overhead de også, bl.a.

Dessuten betaler jeg 356,15/måned for 1024/256 linje fra Telenor. Etableringen var helt gratis, inkludert gratis ruter. 15% borettslags-rabatt. Hvor mange andre bredbåndstilbydere har slike rabatt-systemer?

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Dessuten betaler jeg 356,15/måned for 1024/256 linje fra Telenor. Etableringen var helt gratis, inkludert gratis ruter. 15% borettslags-rabatt. Hvor mange andre bredbåndstilbydere har slike rabatt-systemer?

Som sagt, NGT har MANGE rabattavtaler rundt om, f.eks ownersbuy(ca 50 kr /mnd i rab.), student stutenttilbud, Uib har 35% rabatt...

EDIT: se også her

Endret av O. B. Lix
Lenke til kommentar

Ang. NGT, så har jeg vel bare en ting å klage på som ikke har vært nevnt her: webmail.broadpark.no

Det gikk utrolig tregt en periode, med feilmeldinger fra server, hastighet på noen hundre bytes i sekundet og det som verre er.

Hører imidlertid (ser - det var vel i avisa :p ) at de har skaffet seg nye mailservere, så håper på en forbedring.

Lenke til kommentar

Dersom trådstarter sjekker Telepriser.no og sorterer etter pris per kbit/s, så er listen;

NGT Echo 8032

Bluecom 3000/640

NGT Delta 3000

Bluecom 2200 / 512

NGT SHdsl Delta 2000

NGT Delta 2400

NGT Charlie 1700

NGT Surf 2048

NGT Delta 2000

Mange andre ISP'er i mellom, men jeg synes lista taler for seg selv : NGT vs Bluecom

NGT er nokså rimlig, men jeg bytter selv nå; for å få høyere opplast-fart.

Lenke til kommentar
Etter å ha studert listene til Itavisen.no synes jeg at Ngt begynner å falle langt ned på listen. Ngt som reklamere med blant annet med linjen Charlie (1700/512) gir mest for pengene. Før hadde jeg bluecom og synes det var noe dritt og ønsket meg heller ngt pga raskere linjer. I dag er det heller omsatt, ønsker eks bluecom(er mangen andre leverandører som er bedre enn ngt også) fordi er bedre på pris og linjer(egen sentral) visst nok da og fordi de HAR kundeservice noe ngt aldri har hørt om. Til og med UPC noe som var noe dritt i ngt sine glanstider har nå passert ngt på listen.

Flere som er enige med meg om at ngt burde sette opp hastighetene på linjene sine? Noe de hvertfall bør gjøre som kompensasjon for dårlig kundeservice + at de hadde et solid overskudd i tredje kvartal.

Byttet til ngt før jul pga at jeg ville ha bedre upload. Angrer bittert :thumbdown: Problemene bynnte faktisk før jeg fikk modemet. Fikk beskjed om at linja skulle være opp den 22. des. Sendte da mail til min tidligere leverandør om oppsigelse den datoen. Da den 22. kom hadde jeg ikke fått modemet fra ngt. Sendte mail. Intet svar. Måtte ringe 3 ganger å purre for å få de til å sende modemet. Helt utrolig!

Fikk det først på nyåret. Da jeg skulle koble meg på nett viste det seg at firmwaren i det var for gammel slik at jeg ikke fikk aktivert det. Måtte da ringe for å få de til å guide meg til manuell aktivering. Måtte ringe i flere dager å mase for å få de til å hjelp meg. Ufattelig dårlig av dem.

Da jeg endelig kom på nett å fikk surfet litt, så oppdaget jeg at de hadde prestert å fakturert med for bruk i hele perioden jeg hadde sotte uten nett. Ble fly forbanna! Og om ikke det var nok så får jeg 1900/1300 på speedometertester. Uansett tid på døgnet. Har betalt for 2300/2300.

Da jeg sender dem mail å påpeker dette, så nekter de jo å svare som alle andre mailer man sender til dem. Etter flere telefonsamtaler og masing, så går de med på å ta en linjetest. Etter noen dager får jeg mail fra dem som sier at jeg har 2304/2304 i router. FANTASTISK! Noen større svindlere enn nextgentel skal man lete lenge etter. Etter det jeg har hørt så er ikke jeg den eneste som opplever trøbbel med dem. Flere store firma har måtte gå vekk fra ngt pga av deres mangel på service og seriøsitet.

Dessuten så er linjene til ngt ubrukelige. :cry:

Lenke til kommentar

@ mamba....

22 des er en usannsynelig dato for å motta noe i posten. Men, jeg fikk også denne pakken, uten splitter. Tok to måneder før jeg fikk den. Litt irriterende.

Jeg betalte også full pris for en måned, der jeg stt uten nett i 22 dager. Det var i November, regningen for Mars ble redusert tilsvarende. Ting tar til, kunderservice har ikke tilgang til regnings-delen, det er et eget firma eller noe sånt. Knepet er vel å ikke bli fly forbanna. Du kommer langt med litt smisk og logikk ovenfor en kundebehandler. Ikke bare "stakkars lille meg" syndrom. :innocent:

Anyway. der er også kjent at Speedometer lyver litt, og servertrafikken kan gi deg dårligere hastigheter. FTP eller P2P er vel det som utnytter maks linjehastighet, jeg stoler personlig mer på det enn en web-basert upload-test.

Mener nå jeg .....

Men hey, ting kan gå galt, og da sitter ofte noen igjen og føler seg snytt.

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar

Vel jeg sitter her selv med NGT og sliter litt med stabiliteten. Det er nok feil på telefonlinja etter stormene (nettet var bra før), og NGT lovde meg linje 100% i morgen. Så får vi se... :D

Men anyway, for 1 1/2 år siden sleit jeg med ingen kontakt i 2 måneder, med stadige telefoner og utallige feilsøk til NGT, helt til de ba meg sjekke nettverkskortet mitt. Det var defekt, jeg byttet det, og alt var oppe igjen!!!

På toppen av det hele fikk jeg gratis de to månedene (selv om NGT hadde levert det de skulle, feilen var min), og som en bonus fikk jeg ett ekstra fartstrinn i 4 måneder "som plaster på såret" :thumbup:

Litt cred skal de ha :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...